اخبـــــــار



پیام سرلشکر باقری به مقامات ارشد نظامی منطقه
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیام‌هایی جداگانه به وزرای دفاع و رؤسای ستاد نیروهای مسلح کشورهای منطقه از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب در حوزه مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
به‌گزارش تسنیم، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیام‌های خود به وزرای دفاع و رؤسای ستاد کشورهای عراق، جمهوری‌آذربایجان، افغانستان، پاکستان، عمان، قطر، کویت، سوریه و لبنان با اشاره به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا به نقش گسترده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در عملیات مبارزه و مقابله با این ویروس خطرناک در کشورمان اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح ایران آماده تبادل و انتقال تجربیات حاصله به مقامات کشورهای دوست و برادر هستند. او همچنین با تأکید بر اینکه عدم مقابله صحیح و عالمانه با این بیماری می‌تواند همچنان سرعت شیوع این بیماری را افزایش دهد و سلامت یک ملت را به مخاطره اندازد، گفت: عملکرد موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در کنترل این ویروس می‌تواند راهگشای دیگر ملل اسلامی و کشورهای دوست و همسایه باشد.
واکنش تند شمخانی به اقدام آلمان علیه حزب الله لبنان
دریابان علی شمخانی در حساب توئیتری خود نوشت: از شگفتی جدید هم رونمایی شد. فروشندگان سلاح کشتار جمعی شیمیایی به صدام، مدافع حقوق بشر شده و از ترس دوست کودک‌کش خود،  حزب الله قهرمان را تروریست می‌نامند.  داعش به اروپا نرسید چون پشت دیوار مقاومت گیرافتاد. چه خوب که نقاب از چهره حامیان اصلی تروریسم برافتاد.
یارانه احزاب دو برابر می‌شود
عضو کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با تأکید بر تخصیص یارانه از سوی دولت برای توانمندسازی احزاب، از دو برابر شدن یارانه امسال احزاب خبر داد. به گزارش خانه ملت، «قاسم میرزایی‌نیکو» درباره پرداخت یارانه از سوی دولت به احزاب رسمی، اظهار داشت: یارانه احزاب در بودجه سال ۹۹ دیده شده و دو برابر مبلغی که سال گذشته به این موضوع اختصاص یافته، تصویب شده است.
وی افزود: سال گذشته حدود ۷ میلیارد تومان یارانه احزاب در نظر گرفته شده بود و در سال جاری مقرر شده تا مبلغ ۱۵ میلیارد تومان را به صورت یارانه به احزاب پرداخت کنند. میرزایی‌نیکو با بیان اینکه به همه احزاب ملی و استانی این یارانه پرداخت می‌شود، افزود: یارانه منجر به دولتی شدن احزاب نمی‌شود بلکه پرداخت این مبلغ برای توانمند شدن احزاب است.
کشته شدن دو ایرانی در مرز ترکیه
اجساد دو نفر از ساکنان شهرستان اشنویه در منطقه موسوم به «خواکورک» در مرز ترکیه پیدا شد.  به‌گزارش ایرنا عبدالسلام مام‌عزیزی، فرماندار اشنویه تأیید کرده است که اجساد ۲ نفر از ساکنان این شهرستان بر اثر اصابت گلوله در مرز ترکیه کشف شده است.
مام‌عزیزی در توضیح این ماجرا گفت: «این ۲ نفر روز سه‌شنبه گذشته به همراه تعدادی دیگر از ساکنان این شهرستان برای جمع‌آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات مرزی رفته و به‌گفته یکی از شاهدان حادثه به‌دلیل سرد بودن هوا اقدام به روشن کردن آتش کرده بودند که مورد حمله و اصابت گلوله قرار گرفته‌اند». فرماندار اشنویه ادامه داد: «در این حادثه ۲ نفر از ساکنان اشنویه به نام‌های «رشید پیروتی» و «فاخر تازه‌وارد» جان خود را از دست داده و دیگر همراه آنان جان سالم به در برده‌ است. بستگان این افراد که به «خواکورک» اعزام شده بودند، این اجساد را پیدا کردند». شهرستان اشنویه، یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که در امتداد مرزهای ایران با ۲ کشور ترکیه و عراق قرار دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7337/3/542135/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها