دیگه چه خبر




تکذیب ادعای شهادت سردار حاجی‌زاده در سوریه

 خبر اول اینکه، یک منبع آگاه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خبر منتشر شده مبنی بر شهادت سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده این نیرو اظهار کرد: خبر کذب است و هیچ اتفاقی برای سردار حاجی‌زاده رخ نداده است. گفتنی است که از بامداد شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه خبری در فضای مجازی و عمدتاً از سوی رسانه‌های نزدیک به عربستان مبنی بر شهادت سردار حاجی‌زاده در استان حمص سوریه منتشر شده بود. اشاره این رسانه‌ها به انفجارهایی بود که روز جمعه در پادگان «ابن هیثم» در جنوب شرقی شهر حمص و در اثر انفجار زاغه‌های مهمات ارتش سوریه در این پادگان رخ داد. این انفجار در حالی بود که بامداد همان روز جمعه نیز بالگردهای رژیم صهیونیستی مناطقی را در استان قنیطره سوریه هدف قرار داده بودند.  کانال اطلاع رسانی سردار حاجی‌زاده هم ضمن تکذیب این شایعه نوشته که وی در سلامتی کامل و در حال انجام مأموریت‌های جاری نیروی هوافضای سپاه است. پیش از این هم شایعاتی درباره شهادت سردار حاجی‌زاده منتشر شده بود که واقعیت نداشت.

پیام دوستی شهردار «چونگ کینک»
چین به مردم شیراز

 خبر دیگر اینکه،چانگ هوآ، سفیر چین در ایران در توئیتی نوشت: شهردار شهر «Chong Qing» خواهرخوانده شهر شیراز پیامی خطاب به شهروندان شیراز و شهردار این شهر ارسال کرده که در آن آمده است: اطمینان داریم دوستی شیراز و «Chong Qing» بعد از این مبارزه مستحکم‌تر خواهد شد و همکاری‌مان در بخش‌های مختلف در سطح و مقیاس جدیدی رقم خواهد خورد. به گزارش ایسنا، دیروز همچنین محمد کشاورز سفیر ایران در چین از اهدای ۱۰ دستگاه صندلی ماساژ از سوی یک شرکت چینی و ارسال آن به وزارت بهداشت به پاس خدمات کادر درمان ایران خبر داد.

انتقاد از جلسه رایزنی لاکچری

 شنیدیم که، الیاس نادران، منتخب تهران در مجلس یازدهم از برخی منتخبان  این مجلس بابت یک مهمانی در هتل اسپیناس تهران انتقاد کرد.  به گزارش «ایران»، نادران در حساب توئیتری خود نوشت: در این اوضاع اقتصادی ۱۶ اردیبهشت منتخبین زاگرسی مجلس یازدهم را به هتل اسپیناس دعوت کرده‌اند! کاری به مخدوش‌کردن مرزبندی‌های سیاسی ندارم ولی از موکلین خود خجالت نمی‌کشید؟ جواب مددجویان کمیته ‌امداد و نیازمندان را چه می‌دهید؟

تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران

 با خبر شدیم که، وزارت خزانه‌داری امریکا روز جمعه اعلام کرد که دولت این کشور در ادامه سیاست‌های خصمانه و ضد ایرانی تحریم‌های جدیدی را در ارتباط با ایران اعمال کرده است. به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری امریکا در این اقدام یک فرد دوتابعیتی ایران- عراقی به نام امیر دیانت - که با نام امیر عبدالعزیز نیز شناخته می‌شود- را به اتهام همکاری با مقامات ارشد نیروهای قدس سپاه پاسداران در لیست تحریم‌های خود قرار داد. بر اساس ادعای این وزارتخانه، این دوتابعیتی با نیروهای قدس سپاه پاسداران در زمینه آنچه درآمدزایی و ارسال تسلیحات به خارج از کشور خوانده شده، مشارکت داشته است. دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خارجه امریکا همچنین شرکت خدمات معدنی طیف- که امیر دیانت مالک آن بوده- را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

توقف مجلس حاج منصور ارضی

 خبر رسیده که، استاندار تهران از توقف مجلس حاج منصور ارضی در مسجد ارگ تهران خبر داد. به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه  مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حکم مصوبات شورای امنیت ملی را دارد و همه ملزم به رعایت آن هستند، گفت: از دو شب گذشته نیز برگزاری مراسم در مسجد ارگ متوقف شده است و بزرگوارانی که در مسجد ارگ مراسم را برگزار می‌کردند، این مراسم را متوقف کرده‌اند. جلسه مناجات‌خوانی حاج منصور ارضی در مسجد ارگ که از پنجشنبه گذشته دایر بود، پرجمعیت‌ترین مجالس شبانه در ماه مبارک رمضان است که امسال به دلیل تعطیلی سایر هیأت‌ها و مجالس، هر شب بر تعداد حاضران آن افزوده می‌شد.  خبرگزاری فارس هم خبر داده که حاج منصور ارضی برنامه مناجات‌خوانی خود را به‌صورت مجازی و از کنار حرم نورانی حضرت امام رضا علیه‌السلام در مشهد مقدس برای مخاطبان خود دایر می‌کند.

حکم حبس برای دو دانشجو

 دست آخر اینکه،  سید مصطفی هاشمی‌زاده دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه تهران که در دی ماه سال 98 بازداشت شده بود، به پنج سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محکوم شد. به گزارش جماران، امیرمحمد شریفی دانشجوی رشته مهندسی نقشه‌برداری دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان حوادث آبان نیز به سه ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7337/3/542136/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها