اخبار




دستگیری عاملان قتل مرد همدانی

گروه حوادث /  دو سارق جنایتکار که پس از قتل مرد همدانی خودروی وی را به سرقت برده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ جمشید باقری، رئیس پلیس شهرستان همدان در تشریح این خبر گفت: حدود ساعت ۱۵ روز دهم اردیبهشت ماه مردی در تماس با پلیس ۱۱۰ از مشاهده جسد رها شده یک مرد در مجاورت کوه «خورزنه» واقع در انتهای شهرک شهید بهشتی به سمت تفریجان خبر داد.
بلافاصله تیمی از عوامل کلانتری با حضور در محل با جسد مردی در حدود ۵۰ ساله با موهای جو گندمی مواجه شدند که با هماهنگی قاضی کشیک و پس از معاینه جسد توسط عوامل تیم تشخیص هویت، جسد تحویل پزشکی قانونی شد. پس‌از انجام یکسری کارهای اطلاعاتی مشخص شد که این مرد صاحب یک خودروی پژو 405 بوده که به سرقت رفته است، پس‌از اطلاع از طریق سامانه، مأموران خودروی این مرد را در حالی که دو مرد سوار آن بودند و قصد خروج از همدان را داشتند شناسایی و سرنشینان آن را دستگیر کردند. پس‌از انتقال جسد، پزشکی قانونی اعلام کرد که این مرد بر اثر اصابت جسم سخت به ناحیه سر به‌قتل رسیده است، در تحقیقات اولیه متهمان نیز به‌قتل این فرد اعتراف کردند اما بازسازی صحنه جرم و بررسی علل و انگیزه این افراد از قتل ادامه دارد.

جوانان شهرستانی در دام «کیونت»

گروه حوادث /  اعضای شرکت هرمی کیونت به بهانه استخدام و پیدا کردن شغل 13 جوان شهرستانی را به تهران کشانده و از آنها کلاهبرداری کردند.
به‌گزارش «ایران»، ساعت ۱۰ صبح هجدهم فروردین امسال فردی با مراجعه به پلیس آگاهی و به‌همراه داشتن پرونده‌ای از دادسرای ناحیه ۳۱ تهران به‌ کارآگاهان اعلام کرد: فرزندم به‌نام «کیارش» ۲۸ ساله از اواخر سال گذشته از سمنان برای استخدام در یک شرکت کاریابی به تهران آمده است، بعد از چند روز با ما تماس گرفت و گفت که برای رهن خانه نیاز به ۴۵ میلیون تومان پول دارد که این مبلغ را تهیه و به وی پرداخت کردم اما دیگر ارتباطش با ما قطع شد و فقط گاهی اوقات به‌صورت تلفنی ارتباط داشت و آخرین روزها چند پیامک حاوی اینکه امکان تماس گرفتن، بیرون رفتن و... ندارم را برای من فرستاد. وقتی به این موضوع مشکوک شدم شکایتی به دادسرا برای پیدا شدن فرزندم طرح کردم.با ارسال پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان در تحقیقات پلیسی دریافتند که فرزند شاکی گرفتار شرکت‌های هرمی شده است و به‌دنبال آن مخفیگاه آنها در محدوده دهکده المپیک شناسایی شد. با هماهنگی‌های قضایی دهم اردیبهشت ماه کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات پلیسی ۱۳ جوان را که به عضویت شرکت هرمی کیونت درآمده بودند دستگیر کنند، در بین افراد دستگیر شده نیز کیارش شناسایی شد.سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: این شرکت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای جوان می‌کند.
وی ادامه داد: اعضای فعال در این شرکت در ادامه و به بهانه نبود امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی به بهانه واهی خرید تورهای مسافرتی خارجی از افراد مبالغی مابین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند و پس از دریافت این مبالغ آنها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند. سرهنگ تقی‌پور تصریح کرد: تمامی افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

نشست زمین  اتوبوس  را بلعید

گروه حوادث /  نشست زمین در یکی از خیابان‌های اصفهان یک دستگاه اتوبوس را بلعید.
فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: صبح شنبه در خیابان میرزاطاهر اصفهان زمین حدود ۳ متر نشست کرد و یک دستگاه اتوبوس شهری که در حال عبور از این نقطه بود در آن فرو رفت. این حادثه ساعت 9:14 صبح به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد و کمتر از 4 دقیقه نیروهای آتش‌نشانی در محل مستقر شدند در این حادثه کسی آسیب ندیده است. وی در ادامه افزود: حدود یک ساعت طول کشید تا اتوبوس از چاله خارج شود. احتمال دارد لوله آب یا فاضلاب در زیر زمین ترکیده باشد که این امر بارها در اصفهان رخ داده است.وی یادآور شد: هنگام فرونشست زمین خودروی سواری یا موتور سیکلتی به درون چاه نیفتاده است و اتوبوس واژگون شده در چاه نیز مسافری نداشته است که با کمترین خسارت این حادثه پایان یافت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7337/12/542172/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها