شهروند مجـــازی




یگانه خدامی

# بورس

بازار بورس روزهای پرشوری را پشت سر می‌گذارد. با رشد ۳۹ هزار واحدی؛ رکورد تاریخ بورس ایران شکسته‌ شد و به شاخص ۹۱۷ هزار و ۲۱۵ واحد رسید. به‌دنبال این رشد خیلی‌ها برای خرید سهام و شرکت در این بازار اقدام کرده‌اند. کسانی که به قول بورسی‌ها ممکن است نابلد باشند و ضرر کنند. تحلیل شرایط این روزهای بازار بورس و پیش‌بینی آینده آن مسأله‌ای است که در شبکه‌های اجتماعی درباره‌اش زیاد می‌خوانیم: «‏تمام کسانی که سرمایه‌گذاری در بورس ایران را حماقت می‌دانستند، امروز دنبال آموختن روش‌های خرید و فروش سهام هستند. این نشان می‌دهد که بازار بورس مطمئن است فقط کمی سواد می‌طلبد!»،
«‏-آیا ‎بورس ایران حباب دارد؟ -بله -آیا این حباب دولتی است؟ -بله -آیا نباید در بورس سرمایه‌گذاری کرد؟-در سرمایه‌گذاری اصطلاحی هست که می‌گویند Trend is your Friend؛ پس تا موقعی که بازاری سود می‌دهد باید ازش استفاده کرد، اما طوری معامله کرد که در زمان ترکیدن حباب بشه سریع خارج شد!»، «‏امروز صبح هم برای یه کاری رفتم دفتر پیشخوان، گویا ملت از پنج صبح تو صف نوبت بودن برای کد بورسی (احراز هویت). از بچه هفت ساله تا خانم شصت ساله!استرس گرفتم، یعنی فقط من جا موندم؟»، «‏سال‌هاست دارن میگن قیمت طلا و مسکن حبابه، حباب اون ترکیده که شما منتظرید حباب بورس بترکه؟»، «‏با این حجم سبزی بورس میشه یه مملکتو قرمه سبزی داد.»، «‏عمه زنگ زد گفت یه‌کم پول دارم بیا باهاشون تو بورس، سهام بخر (عمه شصت سال سن و سواد اول ابتدایی دارد).این قوی‌ترین سیگنال خروج از بازار هست برای آنان که می‌اندیشند.»، «‏ملت قبل کرونا هرجا صف بود بدون اطلاعی می‌رفت تو صف، الان به‌خاطر کرونا جایی صف نیست میاد تو ‎بورس هرجا صف هست همون جا سفارش ثبت می‌کنه. خدا بخیر کنه»، «‏امیدوارم وقتی توی بورس اصلاح شروع میشه و همه صف فروش شدن این تحلیلگرهای نوظهور نگن کلاهبرداری شده».

کیم جونگ اون زنده است

بعد از سه هفته که رهبر کره شمالی دیده نمی‌شد و شایعاتی درباره مرگش منتشر می‌شد بالاخره در یک مکان عمومی حضور پیدا کرد و به افتتاح یک کارخانه تولید کود شیمیایی در «سانچون» رفت. بازدیدی که به شایعه‌ها پایان داد هرچند که بعضی‌ها همچنان به مشکوک بودن شرایط کره‌شمالی اشاره می‌کنند: «‏معمای غیب شدن کیم جونگ اون، شاید هیچ‌وقت فاش نشه ولی ترسی که در دل جهان و مردم کره‌شمالی‌ افتاد، از یادها نمی‌ره. اون هم درست زمانی که تئوری یکی شدن دو کره داره خوب پیش می‌ره.»، «‏می‌بینم که سیمپسون‌‌ها پیش‌بینی شون غلط از آب در اومد! دیگه نیاید بگین پیش‌بینی کرده بودن و فلان. کیم جونگ اون زنده هست و خواهرش هم به قدرت نرسید!»، «‏هیشششکی مثل کیم جونگ اون نمی‌تونه دنیا رو مچل کنه.»، «‏میگن برای اولین بار در سه هفته گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در انظار عمومی دیده شده. فکر نکنم این اون باشه، اون قیافش با این خیلی فرق میکرد»، «‏نکته‌ای که در بازدید جدید کیم جونگ اون مطرحه اینکه، چرا بر خلاف آزمایشات راکتی قبل از کسالت، کسی در اطرافش ماسک استفاده نکرده! شاید مشکل کیم بیماری کرونا بوده و حالا به جهت مصونیتی که پیدا کرده بقیه حق ندارن در اطرافش ماسک بزنن. البته فواصل هنوز تا حدی رعایت شده است»، «‏الان داره به ریش کل کره زمین که دستشان انداخته بود می‌خنده!»، «‏یه احتمالی که تو ذهنم هست اینه که کیم جونگ اون عمداً انقد اعلام زنده بودن خودش رو به تعویق انداخته، چون به این واسطه می‌خواسته خائن‌ها و هسته‌های احتمالی اعتراضات برای تغییر حکومت رو شناسایی کنه.»، «‏الان یه سری تو کره‌شمالی دارن میگن این اون نیست. بدلشه»، «‏خب حالا بیاید درباره این توئیت بزنید که این رهبر کره‌شمالی نیستش و بدلشه».



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7337/16/542203/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها