اخبــــار




رئیس قوه قضائیه در فارس تأکید کرد
ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان

رئیس قوه قضائیه در ادامه سفر‌های استانی خود و به منظور بررسی وضعیت دستگاه قضایی آخر هفته به استان فارس سفر کرد و با حضور در جلسات مختلف محلی با مسائل استان آشنا شد.
به گزارش میزان، آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان فارس، گفت:  دوران کرونا و پساکرونا می‌طلبد همچنان که در مواجهه با این ویروس عملکرد مثبتی ‌داشتیم، برای حل مشکلات پساکرونا در حوزه مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، خانواده و نظام اداری نیز با تدبیر و مدیریت انقلابی آمادگی داشته باشیم. وی با اشاره به الزامات شکل دادن ایران قوی اظهار کرد: در این زمینه بدون تردید نیازمند هستیم که مدیران قوی، شجاع و آماده خطر کردن در شرایط و وضعیت‌های مختلف داشته باشیم. ما در دستگاه قضایی از آن مدیر شجاع و با همتی که در وضعیت و شرایط تحریمی برای دور زدن تحریم‌ها و اداره کشور خود را به آب و آتش می‌زند و سعی می‌کند که یک سازمان اداره شود و در زندگی مردم مشکلی پیش نیاید، با همه وجود حمایت می‌کنیم. رئیسی افزود: از یک سرمایه‌گذار و کارآفرین که تلاش می‌کند کارخانه‌اش نخوابد و کارگران اخراج نشوند و چراغ واحد تولیدی روشن باشد، باید هم از نظر قانونی و هم از نظر پرداخت تسهیلات و اعتبارات بانکی و هم از نظر قضایی حمایت کرد. وی با اشاره به سخنان یکی از حاضران درخصوص تملک واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها به عنوان طلب تأکید کرد: به هیچ عنوان چنین چیزی را نمی‌پذیریم و نمی‌شود پذیرفت. بانک در شرایط فعلی باید به کارآفرین و سرمایه‌گذار و کارخانه‌دار و کسی که واحد تولیدی دارد، مهلت دهد تا با تولید و تلاش خود طلب بانک را دهد. رئیسی همچنین در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان با تأکید بر اینکه ناسلامتی برای نظام اداری و قضایی تحمل نخواهد شد، تصریح کرد: این ناسلامتی برای همه جا بد و برای دستگاه قضایی بدتر است. سلامت برای همه جا یک اصل است و برای دستگاه قضایی به عنوان یک ارزش بالاتر است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

بازداشت چند ضابط قضایی و کارمند سازمان بازرسی

رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در خصوص شایعه دستگیری چند نفر از ضابطان قضایی و کارکنان سازمان بازرسی در ارتباط با پرونده بانک سرمایه گفت: دستگیری این افراد مرتبط با پرونده محمد امامی است. این پرونده یکسری حواشی داخلی و خارجی دارد از جمله اینکه افراد دستگیر شده تلاش می‌کردند تا روند دادرسی و رسیدگی را منحرف سازند. به‌گزارش تسنیم قاضی مسعودی مقام، دستگیری 21 نفر در این خصوص را تکذیب کرد و افراد بازداشتی را کمتر از این تعداد برشمرد. به‌گفته وی کیفرخواست محمد امامی به وی ابلاغ شده و هادی رضوی، از محکومان پرونده بانک سرمایه هم بعد‌از پایان مرخصی به‌زندان اوین برگشته است.

نوبخت: سفرهای استانی‌ام انگیزه انتخاباتی ندارد

معاون رئیس ‌جمهوری انتخاباتی بودن سفرهای استانی‌اش را رد کرد. محمدباقر نوبخت در توئیتر نوشت: «عده‌ای سفرهای استانی‌ام را مبنای گمانه‌زنی درباره حضورم در انتخابات ۱۴۰۰ قرار داده‌اند. ضمن رد آن، یادآور می‌شوم در ٧ سال گذشته مستمراً سفر استانی داشته‌ام، پس انگیزه انتخاباتی بی‌اساس است. انس و الفت با مردم که همواره مورد تأکید امام و رهبری بوده با این گمانه‌های بی‌مبنا کم‌اثر نمی‌شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7368/2/545315/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها