دیگه چه خبر؟




هشدار دانمارک به ریاض در ارتباط با الاحوازیه

   خبر اول اینکه، وزارت خارجه دانمارک روز چهارشنبه اعلام کرد که سفیر عربستان سعودی در کپنهاگ را به دلیل نقش سرکرده‌های گروه تروریستی الاحوازیه در تحریک به انجام عملیات تروریستی در خاک ایران و حمایت مالی ریاض از این سرکرده‌ها احضار کرده است. به گزارش تابناک، در همین ارتباط، پلیس دانمارک نیز در بیانیه‌ای از وجود پرونده پیگیری قضایی سه نفر از افرادی خبر داد که به تحریک به انجام حملات تروریستی در ایران و حمایت مالی از تروریسم در این کشور متهم بوده و با سرویس اطلاعات عربستان سعودی همکاری کرده‌اند.در بیانیه وزارت خارجه دانمارک آمده است: «به سفیر عربستان سعودی به وضوح ابلاغ شد که ما هرگز تحت هیچ شرایطی چنین فعالیت‌هایی را قبول نمی‌کنیم. همچنین سفیر ما در عربستان سعودی نیز فوراً این پیام را به مقامات سعودی منتقل کرده است.»

ادعای گزارش  ضد ایرانی دبیرکل سازمان ملل

  خبر دیگر اینکه، خبرگزاری رویترز در خبری مدعی شده «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارش 14 صفحه‌ای خود به شورای امنیت که روز پنجشنبه تقدیم این شورا شده، منشأ موشک‌های مورد استفاده برای حمله به تأسیسات نفتی و فرودگاه‌های سعودی در سال گذشته را ایرانی دانسته است. به گزارش عصرایران، در گزارش گوترش تأکید شده که چندین مورد از سلاح‌ها و اشیایی که امریکا در نوامبر 2019 و فوریه 2020 توقیف کرده «منشأ ایرانی» داشته‌اند. دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود گفته برخی اقلام کشف شده از نظر طراحی ویژگی‌های مشابهی با اقلامی دارند که در یک «واحد تجاری در ایران» نیز تولید می‌شود یا دارای مارک‌های فارسی هستند و برخی نیز بین فوریه 2016 و آوریل 2018  به ایران تحویل داده شده‌اند.

اظهارات رحیم‌پور ازغدی در رسانه‌های امریکایی

  شنیدیم که، تابناک خبر داده که کلیپی از سخنان حسن رحیم پورازغدی  درباره ضرورت ساماندهی اعتراضات در امریکا در رسانه‌های امریکایی دست به دست می‌شود. البته این کلیپ که مربوط به سخنان نامبرده در شبکه افق است مربوط به سخنرانی‌های گذشته وی و چه بسا قبل از اعتراضات اخیر در این کشور است. رحیم پورازغدی در این فیلم خطاب به افرادی که پای صحبتش نشسته‌اند، گفته است: «باید هزاران نفر از جوانان ایرانی را تربیت و سازماندهی کرده و با اعزام کردن‌شان به امریکا بتوانیم تظاهرات سیاهپوستان را رهبری کنیم! و با این عمل می‌توانیم موجبات فروپاشی و تجزیه امریکا را فراهم کنیم.» این صحبت‌ها به زبان انگلیسی زیرنویس شده و در رسانه‌های امریکا در حال دست به دست شدن است.

روانشناسی اسلامی به دانشگاه‌ها آمد

  دست آخر اینکه، سرفصل دوره کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل  به تصویب رسید. به گزارش مهر، حدادعادل در سخنانی در خصوص اهمیت رشته روانشناسی اسلامی گفت: طرح درسی با عنوان روانشناسی اسلامی، اتفاق بسیار مبارکی است که بعد از 4 دهه ما جرأت کردیم در زمینه روانشناسی اسلامی وارد شویم، این اتفاق مثل جوانه مبارکی است که‌ باید آن را قدر بدانیم و نواقص آن را اصلاح کرده و در اجرای آن جدی باشیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7368/3/545320/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها