خط خبر




ساعت اجرای نمایش‌های خیابانی به‌دلیل گرمای هوا تغییر کرد. این در حالی است که پیش‌تر قرار بود اجرای نمایش‌های خیابانی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ انجام شوند، اما بعد از برگزاری اولین روز برنامه «من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا» به‌دلیل گرمای هوا در این ساعت‌ها، دفتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی تصمیم گرفت این برنامه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ساعت ۲۰ اجرا شود. برنامه «من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا» از ۲۱ تا ۳۱ خردادماه برگزار می‌شود و طی آن هر روز چند نمایش خیابانی در فضای باز مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.
جشنواره بین‌المللی مستند «داک اِج» نیوزیلند که مورد تأیید آکادمی اسکار است دو مستند بلند ایرانی را در برنامه نمایش سال ۲۰۲۰ خود قرار داد. این رویداد سینمایی که از تاریخ ۱۲ ژوئن تا ۵ جولای (۲۳ خرداد تا ۱۵ تیر) به سبب شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزارخواهد شد میزبان نمایش دو مستند ایرانی «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی و «نت‌های مسی یک رؤیا» ساخته رضا فرهمند خواهد بود.
مهران برومند تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی بیان کرد که این فیلم انتهای تابستان آماده نمایش می‌شود.برومند با اشاره به‌ روند پیشرفت این پروژه گفت: فیلمبرداری چند سکانس کوتاه از این فیلم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا باقی مانده که به محض رفع محدودیت‌های کرونا و باز شدن مرزها به اتمام خواهد رسید. همچنین تدوین این فیلم توسط سپیده عبدالوهاب در حال انجام است و امور فنی پس‌از تولید از جمله صداگذاری نیز همزمان در ترکیه انجام می‌شود.
آثار نویسندگان سیاهپوست بریتانیایی در سایه اعتراض‌های ضدنژادپرستی اخیر با استقبال مخاطبان مواجه شدند. به گزارش گاردین، رمان «دختر، زن، دیگر» نوشته «برناردین اواریستو» که سال گذشته جایزه «بوکر» را به دست آورد، این هفته در رتبه نخست پرفروش‌ترین رمان‌های جلد کاغذی بریتانیا قرار گرفت. به این ترتیب «برناردین اواریستو» به نخستین نویسنده زن رنگین‌پوستی تبدیل شد که این جایگاه را به دست آورده است. نام «رنی ادو لاج» نویسنده و روزنامه‌نگار سیاهپوست بریتانیایی نیز این هفته با کتاب «چرا دیگر درباره‌ نژاد با سفیدپوستان صحبت نمی‌کنم» در رتبه نخست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی جلد کاغذی بریتانیا قرار گرفت. «ادو لاج» نیز به نخستین نویسنده بریتانیایی سیاهپوستی تبدیل شد که به این جایگاه دست یافته است.
صندوق اعتباری هنر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دفترچه درمانی بیمه‌شدگان صندوق تمدید اعتبار شد و نیازی به مراجعه افراد به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان برای تمدید اعتبار آن نیست.
فیلم سینمایی «شیشلیک» اثر تازه محمدحسین مهدویان به تهیه کنندگی محمدرضا منصوری و نویسندگی امیرمهدی ژوله هشتم تیرماه کلید می‌خورد. این فیلم هم مثل آثار قبلی مهدویان اثری پربازیگر است و گروه بازیگران را رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، مه‌لقا باقری، وحید رهبانی، عباس جمشیدی و جمشید هاشم‌پور تشکیل داده‌اند.
حسین پاکدل، قطب‌الدین صادقی و مهرداد رایانی مخصوص آثار راه‌یافته‌ به مرحله نهایی «جایزه بزرگ سرو» را داوری می‌کنند.
مدیر تالار محراب از فعالیت مجدد این مجموعه تئاتری با اجرای نمایش «بدنبال بخت» به کارگردانی احمد دهقان از ۱۵ تیرماه خبر داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7368/19/545387/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها