خاورمیانه



حمله موشکی به پایگاه نظامیان امریکا در بغداد

وزارت کشور عراق از حمله موشکی به پایگاه نظامیان امریکا در نزدیکی بغداد خبر داد و اعلام کرد، یک موشک کاتیوشا به نزدیکی پایگاه نظامی «التاجی» واقع در شمال بغداد اصابت کرده اما خسارت و تلفاتی به همراه نداشته است. به‌گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رسانه های عراق نیز درباره این حمله گزارش دادند، دو فروند موشک کاتیوشا به پایگاه التاجی اصابت کرده است. این موشک‌ها از نزدیکی تأسیسات النصر، واقع در شمال بغداد شلیک شده و خسارتی به همراه نداشته است. فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانیه‌ای این حملات موشکی را تأیید و اعلام کرد، در حال تحقیق درباره این حملات است. پایگاه نظامی التاجی در۲۷ کیلومتری شمال بغداد و نزدیکی مرزهای جنوب استان صلاح‌الدین واقع شده و محل حضور نظامیان امریکا و ائتلاف بین‌المللی است. این حملات موشکی در حالی رخ داده است که در روزهای اخیر بین مقامات عراق و امریکا مذاکرات استراتژیک با هدف کاهش شمار نظامیان امریکایی در عراق آغاز شده است.

لغو تلفنی نشست منطقه‌ای روسیه و ترکیه

گروه جهان/ نشست وزرای خارجه و دفاع روسیه و ترکیه بر سر مسائل منطقه‌ای با تمرکز بر سوریه و لیبی، در آخرین لحظات با تماس تلفنی مقامات دو کشور به تعویق افتاد.  به‌گزارش «الجزیره»، روسیه و ترکیه که در سال‌های اخیر به ظاهر روابط محکمی با یکدیگر دارند در حالی قرار بود با محور سوریه و لیبی پای میز مذاکره بنشینند که آنها درهر دو کشور مواضع متفاوتی را دنبال می‌کنند. براساس اعلام رسانه‌ها، هنوز زمان دیگری برای برگزاری این نشست و دلایل لغو سفر هیأت روسی به ترکیه مشخص نشده است اما وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «تعاملات وزرای دو کشور ادامه خواهد داشت و مذاکرات نیز در زمان مناسبی انجام می‌شود.» روسیه و ترکیه در حالی قرار بود موضوع سوریه و لیبی را مورد بررسی قرار دهند که در چند روز گذشته سازمان ملل با اعلام موافقت سران دو قطبی لیبی برای آتش بس، خواستار توقف مداخلات قدرت‌های خارجی در مسائل این کشور شده بود.

کشته شدن ۹ پلیس افغانستان در حمله طالبان

در حمله شبه‌نظامیان طالبان به دو پاسگاه در ولایت‌های غور و قندهار افغانستان، ۹ مأمور پلیس جان باختند. به‌گزارش آناتولی، فرمانده پلیس شهرستان پسابند ولایت غور افغانستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در حمله مسلحانه شبه‌نظامیان طالبان به پاسگاهی در روستای آبک، ۷ نفر از نیروهای پلیس جان باختند. وی افزود: در درگیری بین پلیس و شبه‌نظامیان طالبان یک مأمور پلیس مجروح شد و همچنین شمار زیادی شبه‌نظامی از پای درآمدند. پلیس ولایت قندهار نیز اعلام کرد: در حمله شبه‌نظامیان طالبان به پاسگاهی در شهرستان دند، دو نفراز مأموران جان باخته و ۱۶ شبه‌نظامی کشته شدند. تاکنون طالبان در این زمینه اظهارنظری نداشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7370/4/545547/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها