اخبــــار




با  اجرای مصوبه خدمات ارزش افزوده صورت گرفت
کاهش دریافت وس از ۴.۵ میلیون به هزار نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تأثیر مصوبه پایان خدمات ارزش افزوده در کلاهبرداری از مشترکان تلفن همراه گفت: برداشت روزانه مبالغ خدمات ارزش افزوده «وس» از حساب مشترکان به‌هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
به گزارش «ایران» محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر با اشاره به اولین اثر مصوبه پایان خدمات ارزش افزوده نوشت: فقط در یک اپراتور تلفن همراه، در هر روز به طور متوسط از حساب ۴.۵ میلیون مشترک، مبالغی برای ارزش افزوده کسر می‌شد که این عدد هم‌اکنون به هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
وی با انتشار مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص مقررات جدید ارائه خدمات ارزش افزوده موبایل، خطاب به‌کاربران گفت: اگر دیدید شارژ خطوطتان مثل سابق زود تمام نمی‌شود بدانید که احتمالاً قربانی بودید.
گفتنی است خدمات ارزش افزوده (Value Added Services) که به اختصار VAS نامیده می‌شوند، شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها همچون تماس صوتی و پیامک معمول است. مهم‌ترین موضوعات خدمات ارزش افزوده تلفن همراه شامل مسابقات و رأی‌گیری، تبلیغات موبایلی، پرداخت موبایلی، تلویزیون آنلاین، پخش یا دانلود موسیقی، زنگ انتظار تماس، بازی آنلاین، خدمات ورزشی و اطلاع‌رسانی این قبیل سرویس‌ها می‌شود.‌

وب سایت های وردپرس زیر حمله هکرها

1.3میلیون وب‌سایت وردپرس توسط یک کمپین مورد حمله قرار گرفته‌اند. مهاجمان سعی دارند با دانلود کردن یک فایل پیکربندی، نام کاربری و گذرواژه وب‌سایت‌ها را سرقت کنند.
به‌گزارش «ایران»، از ۲۹ تا ۳۱ ماه مه‌(9 تا 11 خرداد)  سال‌جاری، دیوار آتش وردفنس ۱۳۰ میلیون حمله روی وب‌سایت‌های وردپرس را شناسایی و مسدود کرده است. این حملات ۱.۳ میلیون وب‌سایت را هدف گرفته‌اند. گفته شده است که کاربران نسخه پرمیوم و نسخه رایگان فایروال وردفنس (wordfence) در برابر این حمله مصون هستند.
در این مدت حملات دیگری نیز روی ‫آسیب‌پذیری‌های افزونه‌ها و تم‌های وردپرس صورت گرفته و حملات این کمپین ۷۵ درصد کل چنین حملاتی را تشکیل می‌دادند. مهاجمانی که این کمپین را اداره می‌کنند، در اواخر ماه آوریل نیز در کمپین دیگری به‌دنبال سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های XSS وردپرس بودند.
در کمپین قبلی، از ۲۰ هزار IP مختلف برای حمله استفاده می‌شد و در کمپین جدید نیز اکثر حملات با استفاده از همین IPها صورت گرفته‌اند. در حملات اخیر، یک میلیون وب‌سایت جدید نیز مورد هجوم واقع شده‌اند که جزء اهداف کمپین قبلی نبوده‌اند.
در هر دو کمپین، تقریباً تمام حملات، از آسیب‌پذیری‌های قدیمی استفاده می‌کردند که در افزونه‌ها یا تم‌های به‌روز نشده وردپرس وجود دارند. این آسیب‌پذیری‌ها امکان export یا دانلود کردن فایل‌ها را فراهم می‌کنند.
مرکز ماهر تأکید کرد: اگر وب‌سایت شما مورد حمله واقع شده باشد، می‌توانید اثرات آن را در فایل لاگ سرور خود مشاهده کنید.‌

تولید 400 هزار گوشی هوشمند تا پایان سال

«براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا سال 1404 بنا داریم 20 درصد سهم گوشی هوشمند را در داخل کشور تولید کنیم به طوری که تا پایان امسال 400 هزار گوشی هوشمند داخلی تولید خواهد شد».
به گزارش فارس ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان مطلب فوق گفت: در حال حاضر یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی که در کشور وجود دارد، طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند موبایل است، به طوری که شرکت‌های داخلی در این راستا گام برداشته و اقدام به تولید گوشی کرده‌اند و گوشی‌های تولید شده برای کشورهای خارجی نیز ارسال می‌شود.
هاشمی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند تولید داخل این است که با نگاه ایجابی با همکاری یکی از اپراتورها فعالیت سرویس‌های خط موبایل ایرانی را باندی کرده‌ایم در واقع برای اینکه بتوانیم شهروندان را برای خرید این نوع گوشی‌ها ترغیب کنیم، بین تولید‌کننده، اپراتور و سیستم بانکی در حال برقراری ارتباط هستیم تا در عرضه گوشی‌های تولید داخل هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7370/17/545602/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها