بارسا با درخشش مسی و کسب پیروزی پرگل بازگشت

نگرانی لالیگا از جیمی جامپ در ورزشگاه خالی



بارسلونا بامداد دیروز بعد از نزدیک به 3 ماه دوری از میادین به مستطیل سبز بازگشت و با ارائه یک بازی برتر موفق شد مایورکا را 4-0 شکست دهد. بارسا بازی را طوفانی آغاز کرد و آرتورو ویدال دقیقه 2 با یک ضربه سر دقیق روی سانتر جوردی آلبا، گلزنی کرد. مارتین بریتویت، مهاجم دانمارکی دقیقه37 اولین گل خود با پیراهن بارسلونا در لالیگا را به ثمر رساند. آلبا (79) و مسی (3+90) هم دیگر گلزنان آبی اناری پوشان بودند. مسی که با ظاهر جدیدش (بدون ریش و موهای بلند) توجه همه را به خود جلب کرده بود، موفق به ثبت یک گل و 2 پاس گل شد. لیونل مسی برای دوازدهمین فصل متوالی به رکورد 20+ گل در لالیگا دست یافت تا به تنها بازیکنی بدل شود که در 12 فصل متوالی لالیگا موفق به ثبت حداقل 20 گل می‌شود. درخشش ستاره آرژانتینی بارسا باعث شد او از نگاه هواسکورد شایسته دریافت نمره کامل (10 از 10) باشد. شاگردان کیکه ستین که با 2 امتیاز برتری نسبت به رئال در صدر قرار داشتند، توانستند به یک برتری پرگل برسند و جایگاه‌شان در صدر جدول را تثبیت کنند. این نتیجه در حالی به دست آمد که بارسلونا 7 ماه بود که نتوانسته بود در بازی‌های خارج از خانه دروازه‌اش را بسته نگه دارد. ستین در پایان بازی گفت: «بازی‌های زیادی در پیش است؛ از بازگشت سوارز به میادین خوشحال هستیم.» گفتنی است سوارز که مصدومیت را پشت سر گذاشته، با حرکتی دیدنی پایه‌گذار گل لیونل مسی در این دیدار شد.
اما در حالی که بازی پشت درهای بسته و بدون تماشاچی برگزار می‌شد، عجیب‌ترین اتفاق این بازی رخ داد و در دقیقه 54 جوانی بدون ماسک و پیراهن تیم ملی آرژانتین که پشت آن شماره 10 مسی نقش بسته بود، وارد زمین شد و به سمت مسی ‌دوید اما مأموران امنیتی حاضر در ورزشگاه به سرعت خود را به او رساندند و مانع از رسیدنش به مسی شدند. جیمی جامپ درباره این کارش به موندو دپورتیوو گفت: «یک عکس یادگاری با لئو می‌خواستم اما نشد. داشتم داد می‌زدم مسی با من عکس بگیر. قبل از شیوع کرونا این را در ذهن داشتم. تجربه زیبایی بود اما ناکامی در اجرای آن، باعث ناراحتی‌ام شد.»
این اتفاق در حالی رخ داد که مایورکا به عنوان میزبان مسابقه اعلام کرده بود که در مجموع به 170 نفر اجازه داده در زمان برگزاری بازی در ورزشگاه خانگی‌اش حضور داشته باشند و پروتکل‌های امنیتی را به دقت اجرایی کرده تا از ورود افراد به داخل زمین چمن جلوگیری شود اما ورود جیمی جامپ نشان داد که تمهیدات چندان دقیق اجرا نشده. این موضوع باعث نگرانی‌هایی در اسپانیا شده و برخی منتقدان می‌گویند لالیگا و فدراسیون فوتبال این کشور اگر قادر به تأمین امنیت و پروتکل‌های بهداشتی نیستند، به جای اینکه بازیکنان را به خطر بیندازند باید این را اعلام کرده و برایش چاره‌اندیشی کنند. گفتنی است در دیگر دیدار مهم اروپا در این شب، ناپولی در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا در سن پائولو میزبان اینترمیلان بود که این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید و با توجه به پیروزی 0-1 ناپولی در دیدار رفت، این تیم در مجموع 1-2 پیروز و راهی فینال شد. کریستین اریکسن در دقیقه 2 برای اینتر و مرتنز در دقیقه 41 برای ناپولی گلزنی کردند. جنارو گتوزو، سرمربی ناپولی که خواهرش درگذشته، در پایان این بازی گفت: «این دستاورد را به خانواده‌ام و خواهرم تقدیم می‌کنم. از دست دادن خواهرم، غم بزرگی بود.» گفتنی است فینال کوپا ایتالیا میان یوونتوس و ناپولی، چهارشنبه از ساعت 23:30 در ورزشگاه المپیکو رم برگزار خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7370/18/545612/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها