دیگه چه خبر؟



رئیسی، هاشمی و ظریف کاندیدای 1400 نمی‌شوند

   خبر اول اینکه، در شرایطی که گمانه زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 داغ است، به‌نظر می‌رسد سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، محسن هاشمی رئیس شورای شهر و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه تمایلی برای ورود به این عرصه ندارند. پیش از این احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس در یک برنامه تلویزیونی گفته بود اگر آقای رئیسی برای 1400 بیاید می‌تواند مشکلات را حل کند. امیرحسین قاضی‌زاده نایب رئیس مجلس اما در توئیتی نوشته: «سخن برادرم آقای امیرآبادی بر لزوم حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰جدید نیست. جمع‌بندی بسیاری از انقلابی‌ها همین بود که مطرح هم شد اما ایشان بشدت مخالفت کردند و ضمن تأکید بر برنامه ۵ ساله خود در قوه قضائیه، طرح بحث‌های اینچنینی را انحراف درمسیر تحولی قوه و گفتمان مبارزه با فساد دانستند.»دفتر محسن هاشمی هم درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات علام کرد: «همانگونه که رئیس شورای شهر تهران در مصاحبه‌های متعدد تصریح کرده است، برنامه یا بنایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارد. طرح اینگونه احتمالات اثر مثبتی بر شرایط امروز جامعه که سخت درگیر مشکلاتی نظیر بیماری کرونا، مسائل اقتصادی ــ اجتماعی و تحریم‌های ظالمانه است، ندارد.» محمد‌جواد ظریف هم در مصاحبه اینستاگرامی خود در این باره گفته است: «با کمال صداقت عرض می‌کنم که اصلاً من خودم را دارای صلاحیت برای چنین مسئولیتی نمی‌دانم. همین کاری که می‌کنم را اگر دوستان اجازه بدهند انجام دهم حالا محضر که نبردند ما را که تعهد محضری دهیم که اجازه دهند ما کار روابط خارجی را انجام دهیم اما باز هم عرض می‌کنم من فقط این یک کار را بلدم، اگر این کار را هم اجازه ندهند انجام دهم در دانشگاه درس می‌دهم.»

پر هیز از شعارزدگی توصیه روزنامه اصولگرا به مجلسی‌ها

  خبر دیگر اینکه، روزنامه اصولگرای جوان در شماره دیروز خود و در یادداشتی با تیتر «پرهیز از شعارزدگی در مجلس یازدهم» نسبت به ارائه برخی طرح‌های شائبه برانگیز از سوی برخی نمایندگان مجلس واکنش نشان داد. به‌گزارش «ایران» در بخشی از این یادداشت با اشاره  به اینکه مجلس ایران گوی ‏سبقت را از تمامی مجالس سایر کشور‌ها در تدوین قوانین ربوده آمده است که می‌توان گفت اولویت مجلس یازدهم، بازمهندسی و تطبیق فوری قوانین موجود با اولویت اصلی کشور یعنی اقتصاد و ‏معیشت مردم است. نویسنده افزوده: «پرهیز از شعارزدگی باید در جای‌جای رفتار و گفتار نمایندگان مجلس (نطق‌ها، مواضع سیاسی، سخنرانی، تعامل با سایر قوا، ‏نظارت مجلس و تدوین قوانین) مشهود باشد و در این میان نقش هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها پررنگ‌تر است. مجلس یازدهم ‏در افکار عمومی مزین به‌نام مجلس انقلابی شده و حتی احدی از نمایندگان در نطق خود صریحاً مجلس یازدهم را مجلس شهید ‏سلیمانی معرفی کرده و در فضای مجازی نیز مطالبات مردم از این مجلس با رویکرد انقلابی منطبق شده و این موضوع کار را ‏برای نمایندگان، سخت‌تر و پیچیده‌تر نموده و بر اهمیت پرهیز از شعارزدگی و پرداختن به تحقق موارد مصرح در پیام حضرت آقا ‏افزوده است.»‏

صدور کیفرخواست پروانه سلحشوری

  دست آخر اینکه، پرونده پروانه سلحشوری نماینده سابق مجلس پس‌از انجام مراحل تحقیقات در دادسرای فرهنگ و رسانه با صدور کیفرخواست مجرمیت به دادگاه ارسال شد.به گزارش فارس، کیفرخواست وی با اتهام‌های نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی صادر و جهت رسیدگی به دادگاه‌های انقلاب اسلامی و مجتمع قضایی کارکنان دولت ارسال شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7370/3/545616/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها