ایران در ایران




گندم کشاورزان خلخالی خریداری نشد

اردبیل - فرماندار خلخال گفت: سال ۹۸ تنها سالی است که هیچ گونه خرید گندم از کشاورزان گندم‌کار خلخال انجام نشد. به گزارش ایرنا فریدون بابایی در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: در این مدت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از این شهرستان به‌صورت قاچاق خارج یا انبار شد.
وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برداشت گندم در خلخال خواستار انجام تمهیدات لازم از سوی جهاد کشاورزی و اداره تعاون روستایی به‌عنوان دستگاه‌های متولی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان قبل از شروع برداشت گندم از مزارع کشاورزی منطقه شد. بابایی اظهارداشت: خروج فاقد مجوز گندم از خلخال همچنان غیرقانونی بوده و قاچاق محسوب شده و نیروی انتظامی نسبت به ضبط محموله‌های گندم قاچاق از مبادی خروجی این شهرستان اقدام
خواهد کرد.

 میزان پسته‌های انبار شده امسال بی‌سابقه است

کرمان- رئیس انجمن پسته ایران گفت: صادرات پسته از سال ۹۷ بشدت در حال کاهش است و این در حالی است که در سال ۹۳ بالای ۵۴ درصد این محصول صادر شد اما از سال گذشته تا فروردین امسال میانگین محصول صادر شده ۳۹ درصد و صادرات پسته کمتر شده است.
حسین رضایی افزود: ایران صنعت ۱۰ میلیارد دلاری پسته را دارد که ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار آن در بازار است و برای حفظ این بازار باید تلاش کرد تا بقیه هشت میلیارد دلار این محصول هدر نرود. همچنین مدیرعامل شرکت صادرات پسته با اشاره به رکود در بخش صادرات این محصول گفت: در سال ۹۷ به علت کمبود محصول به‌دلیل کاهش تولید، آمار صادرات پایین بود و در کل ما خیلی در بازار‌های جهانی حضور نداشتیم و بازار در دست رقبای ما بود.
به گزارش ایرنا اصغر حسینی نوه افزود: اما امسال به علت نوسانات ارز و مسأله تعهد ارزی، آمار صادرات بشدت کاهش پیدا کرده و مقدار قابل توجهی پسته (تقریباً ۱۰۲هزار تن) در انبارها مانده و ماندن این مقدار پسته در این فصل بی‌سابقه است.  وی تصریح کرد: مشکل عمده فعلی صادرکنندگان نوسانات ارز و تعهد ارزی است که باعث می‌شود صادر‌کنندگان نتوانند قرارداد‌های بلند مدت با مشتریان خارجی خود ببندند.

مرغ‌فروشان سیاردر کرمانشاه دکان‌ها را تخته کرده‌اند

کرمانشاه- رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان کرمانشاه با اشاره به زیان واحدهای صنفی در ایام کرونا گفت: مرغ‌فروشان برای جبران این خسارت نیازمند تسهیلات مناسب نه در حد یک یا دو میلیون تومان هستند و اکنون مرغ‌فروشان سیار در مغازه‌های مرغ فروشی را تخته‌کرده‌اند.
میثم غلامی با اشاره به اینکه شیوع کرونا این صنف را بشدت متضرر کرده است اظهار داشت: درآمد مرغ‌فروشان به طور مستقیم وابسته به فعالیت رستوران‌ها و تالارها است که با توقف فعالیت آنها کسب و کار مرغ‌فروشان نیز مختل شده و اکنون خرید رستوران‌ها به یک چهارم  کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه   قیمت مرغ در این ایام حتی روند کاهشی نیز داشته است عنوان کرد: چنانچه صنف مرغ‌فروشان همچون بسیاری از اصناف دیگر در ایام کرونا تعطیل بود اکنون کمتر متوجه ضرر می‌شد زیرا اکنون با وجود نبود خریدار باید هزینه آب، برق، گاز و کارگر پرداخت شود. غلامی گفت: فروش غیرقانونی مرغ گرم توسط فروشندگان سیار تنها در کرمانشاه مشاهده می‌شود و مسئولان نیز هیچ اقدامی برای مقابله با این فروشندگان انجام نمی‌دهند؛ درحالی که وظیفه مسئولان حمایت از فعالیت‌های قانونی صنوف در سراسر کشور است.

افزایش غرق شدگان در گیلان

رشت- غرق شدگی‌ها در دریا و بویژه رودخانه‌ها و کانال‌های آبی این روزها در گیلان روند فزآینده‌ای داشته و هنوز تابستان نیامده ۱۲ نفر جان خود را هنگام شنا در دریا، رودخانه و کانال های آبی گیلان از دست داده‌اند، آماری که نگران‌کننده و  هشدار دهنده است.
 گیلان سالانه پذیرای افزون بر ۳۰ میلیون مسافر است که دریا یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری آنان است؛ بنابراین هر ساله طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان‌های ساحلی این استان اجرا می‌شود تا با مدیریت شنا در دریا از غرق شدن افراد جلوگیری شود.  مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار گیلان به ایرنا گفت:امسال۳۵ طرح سالم‌سازی دریا در استان اجرا می‌شود.
رحیم حیدری افزود:برای امسال ۶۳۸ ناجی غریق برای استقرار در طرح‌های سالم‌سازی و بیش از ۱۵۰ نقطه خطر آفرین دریا پیش‌بینی شده‌اند.  وی با بیان اینکه تمامی غرق شدگان سال گذشته در دریا در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا شنا می‌کردند، تأکید کرد: افراد ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به بیماری کرونا باید حتماً در محدوده طرح‌های سالم‌سازی دریا شنا کنند.

ابلاغ ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه آبیاری نوین در سیستان وبلوچستان

زاهدان- مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از ابلاغ ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در این استان خبر داد.
جعفر زربافتی در این‌باره اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سه هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری تخصیص داده شده است.
وی افزود: علاوه‌ بر این تجهیز چهار هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به سیستم‌های نوین آبیاری با پیشرفت فیزیکی ۷۰درصد در حال اجراست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7371/6/545673/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها