اخبار




برخورد پلیس با سگ گردانی و شیشه دودی خودروها

گروه حوادث / رئیس پلیس راهور ناجا از برخورد پلیس با سگ گردانی، صدای بلند و موسیقی‌های ناهنجار و شیشه دودی خودروها خبر داد.
سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به برخورد پلیس با ناهنجاری‌های اخلاقی اظهار کرد: در کشور اسلامی ایران سگ گردانی، دودی کردن شیشه خودرو و صدای بلند و موسیقی‌های ناهنجار معنی ندارد و پلیس با این موارد برخورد خواهد کرد.
سردار هادیانفر درباره وضعیت قربانیان تصادفات رانندگی در کشور نیز گفت: به ازای هر ساعت حدود دو نفر در جاده‌های کشور به‌دلیل تصادف جان خود را از دست می‌دهند و اگر به ازای هر نفر فوتی شش یا هفت مصدوم را نیز در نظر بگیریم آمار قابل توجهی می‌شود کما اینکه در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دادند و ۳۶۵ هزار نفر نیز مصدوم شدند که خسارت هر جانباخته حوادث رانندگی ۵.۲ میلیارد تومان است و این رقم خسارت قابل توجهی است که مستقیم و غیرمستقیم به کشور وارد می‌شود. وی ادامه داد: بیش از ۳۳ دستگاه در حوزه حوادث ترافیکی دارای مسئولیت هستند و در این میان سهم ناجا کمتر از ۱۹ درصد است اما چون پلیس در این زمینه پیشگام است و دغدغه جدی دارد این تصور ایجاد شده که فقط پلیس مسئولیت دارد و تمام این موارد بر عهده پلیس است. سردار هادیانفر همچنین گفت: امروز ۵۱ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در صحنه تصادف، جان خود را از دست می‌دهند که برای جلوگیری از تصادفات ما به فرهنگسازی نیاز داریم.
جریمه عابران پیاده
 رئیس پلیس راهور ناجا همچنین از طراحی سامانه‌ای برای جریمه عابران پیاده خبر داد و گفت: سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم که براساس کد ملی و چهره افراد می‌توان اگر عابرپیاده تخلف کرد، او را شناسایی و جریمه کرد. به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، می‌توان این طرح را با همراهی شهرداری تهران به شکل پایلوت اجرایی کرد.

جزئیات مرگ دو پسرخاله در روستا

گروه حوادث /خانواده دو پسر بچه روستایی که هنگام بازی بر اثر ریزش دیوار روی سرشان جان باخته‌اند این ماجرای تلخ را فقط یک حادثه دانسته و اظهار داشتند شکایتی در این باره ندارند.
 مادر یاسین توکلی 11 ساله - یکی از قربانیان حادثه - در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوادث «ایران»، درباره علت این حادثه عنوان کرد: روز جمعه 23 خردادماه من به اتفاق پسرم یاسین به خانه پدرم در روستای دودانگه ولیدچال رفته بودیم. یاسین با پسرخاله‌اش محمدمهدی قربانی که 10 سال داشت برای بازی به حیاط خانه عمویم که دیوار به دیوار خانه پدرم است رفته بودند اما دقایقی بعد به‌خاطر باز و بسته کردن زیاد در آهنی ناگهان دیوار بر سرشان آوار شد و هر دو جان باختند. حکیمه با انتقاد از برخی رسانه‌ها که خبر فوت پسر و خواهرزاده‌اش را نادرست منتشر کرده بودند، خاطرنشان کرد: پس از این حادثه ما خودمان بچه‌ها را به مرکز درمانی سنگده که در نزدیکی روستا بود بردیم و از آنجا نیز هر دوی آنها را به بیمارستان شهدای زیرآب ساری منتقل کردند که عملیات احیا جواب نداد و کادر درمانی بیمارستان به ما گفتند هر دو به علت ضربه مغزی فوت کرده‌اند.
وی افزود: مرگ پسر و خواهرزاده‌ام داغ سنگینی بر دل ما گذاشته اما در این ماجرا ما دنبال مقصر نیستیم و من و خانواده خواهرم از کسی شکایت نداریم و می‌دانیم مرگ بچه‌ها به خاطر یک حادثه رخ داده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7371/12/545699/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها