اخبــــار



اطلاعیه باشگاه استقلال درخصوص 3 پرونده
فعلاً خطری تهدیدمان نمی‌کند

روز گذشته باشگاه استقلال توضیحاتی را پیرامون پرونده‌های وینفرد شفر، بویان نایدنوف و ایسما ارائه کرد. در اطلاعیه باشگاه استقلال آمده است: «درخصوص طلب استقلال به باشگاه پاختاکور ازبکستان جهت انتقال ایسما مهاجم فصل گذشته استقلال نامه‌ای مبنی بر محرومیت باشگاه دریافت نشده و حداقل یک ماه زمان تشکیل دادگاه، یک هفته زمان صدور حکم و یک ماه زمان اعتراض به حکم وجود دارد و مسئولان باشگاه به دنبال حل این مسأله تا قبل از ایجاد هرگونه تهدید علیه آبی‌ها هستند. در پرونده بویان نایدنوف، بویان در تاریخ ۸ اردیبهشت به باشگاه شماره حسابش را اعلام کرد و طبق رأی فیفا ۴۵ روز مهلت جهت پرداخت بدهی وجود دارد (22 خرداد) که این مبلغ پرداخت نشد و در ادامه باشگاه با محرومیت از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی روبه‌رو خواهد بود که البته این محرومیت بلافاصله پس از پرداخت مبلغ رفع خواهد شد. او به باشگاه استقلال اعلام کرده که فعلاً عدم دریافت پول را به فیفا اعلام نمی‌کند تا باشگاه با محرومیت مواجه نشود. البته با توجه به شروع پنجره نقل و انتقالاتی از حدود یک ماه و نیم دیگر، باشگاه استقلال قطعاً تا آن زمان پول بویان را پرداخت خواهد کرد. در پرونده وینفرد شفر، سرمربی آلمانی سابق نیز تا امروز (دوشنبه) فرصت ارسال جواب به فیفا وجود داشته که نامه‌ای در این خصوص تنظیم و به فیفا ارسال شده است که در آن با استناد به شرایط خاص ناشی از بیماری کرونا، از فیفا درخواست شده که ۱۲۰ روز به باشگاه مهلت داده شود تا بتواند به تعهدات خود عمل کند.»

حسن یزدانی، محبوب‌ترین کشتی گیر جهان

اینستاگرام اتحادیه جهانی کشتی که در چند ماه اخیر با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات فعال بوده و برای مخاطبان خود سرگرمی‌های زیادی را فراهم کرده، اخیراً اقدام به برگزاری یک تورنمنت مجازی کرد؛ مسابقاتی که جنگ محبوبیت بین بزرگان کشتی آزاد جهان بود. از ایران محمدحسین محمدیان و حسن یزدانی در این جدول 16 نفره حضور داشتند که محمدیان خیلی زود حذف شد، اما حسن یزدانی رقبای خود را در رقابت مجازی محبوبیت یکی پس از دیگری شکست داد. نابغه جویباری کشتی ایران که نه تنها در داخل کشور، بلکه در تمام جهان به خاطر رفتار و نوع کشتی خود طرفداران زیادی دارد، در یک رقابت نزدیک توانست با کسب 53 درصد آرا و حدود 164 هزار رأی قهرمان این تورنمنت مجازی شود.

موسوی در سایپا؛ سید همه را غافلگیر کرد

سیدمحمد موسوی، مدافع تیم ملی والیبال ایران که سال گذشته در پلاس لیگا و تیم اولیشتن لهستان حضور داشت، تصمیم گرفت برای فصل آینده در لیگ ایران و تیم سایپا حضور داشته باشد. این تصمیم موسوی بازتابی در رسانه‌های والیبال جهان داشت. سایت worldofvolley نوشت که باشگاه کوزباس، دارنده مدال برنز فصل گذشته لیگ روسیه از جمله تیم‌هایی بود که موسوی می‌توانست در آن حضور پیدا کند، اما پتار کرمانوویچ، ملی‌پوش صربستانی راهی این تیم شد. به این ترتیب موسوی اقدامی غافلگیر کننده انجام داد و به سایپا رفت.»

کی‌روش: مأموریت ایران ممکن کردن غیرممکن‌ها بود

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در سالروز دیدار ایران - مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه درخصوص آن دیدار به ایسنا گفت: «آن دیدار برای ما با شادی و غرور همراه بود. من بعد از آن همه فداکاری و تلاش بسیار خوشحال شدم. قبل از بازی مقابل 3 تیم قهرمان می‌دانستیم که کار سخت است اما مأموریت مشخص بود. مأموریت ما ممکن کردن غیر ممکن و در هر شرایطی، رسیدن به مرحله حذفی بود.» این مربی پرتغالی درخصوص اینکه ما می‌توانستیم پرتغال را هم در لحظات آخر شکست دهیم و اگر تیم کشورتان را شکست می‌دادیم، چه احساسی داشتید، گفت: «اگر پیروز می‌شدیم، احساسم مثل همه بردها بود. از پیروزی خوشحال می‌شدیم و بازیکنان و کادر را ستایش می‌کردیم.» سرمربی فعلی کلمبیا درباره اینکه در زمان هدایت ایران آیا کاری بود که نیاز بود انجام شود؟ چنین واکنشی داشت: «نه! گذشته است. اکنون فقط باید از خاطرات خوب لذت ببریم. من هرگز اجازه نمی‌دهم بازیکنانم به خاطر کمبودها بدون تمرکز بازی کنند. آنها همیشه با هوشیاری، تعهد و غرور بازی می‌کردند.»

شانس کم بیرانوند برای حضور در ترکیب آنتورپ

سایت «voetbal24» بلژیک دیروز در گزارشی به نقل و انتقالات باشگاه آنتورپ پرداخت و درباره  علیرضا بیرانوند نوشت: «با کمال تعجب آنتورپ قصد دارد دورازه‌بان 28 ساله تیم ملی ایران را جذب کند. این باشگاه به نظر می‌رسید با جذب بوتز جانشین بولات برای فصل آینده را مشخص کرده اما حضور بیرانوند معادلات را بهم می‌زند و او برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی باید در فصل آینده با بوتز رقابت کند. آنتورپ برای جذب بیرانوند باید 630 هزار یورو به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند.» این رسانه همچنین از کاربرانش سؤال کرد: «بیرانوند یا بوتز به عنوان گلر یک آنتورپ انتخاب می‌شود؟» که در این نظرسنجی 80 درصد به بوتز رأی دادند و تنها 20 درصد معتقد بودند بیرانوند گلر اصلی می‌شود. گفتنی است باشگاه پرسپولیس هم در نامه‌ای به باشگاه آنتورپ اعلام کرد بیرانوند در راستای اجرای توافقنامه سه‌جانبه با فراهم شدن شرایط و اعلام از سوی طرف مقابل آماده سفر به بلژیک است.

اختصاص تسهیلات اشتغالزایی برای قهرمانان

عباس نظریان مادوانی، رئیس مرکز مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری و اقتصاد ورزش گفت: «از نظر ما قهرمانان ورزشی که سال‌های زیادی از عمر خود را برای اعتلای اهداف کشور گذاشته و روی سکو‌های ملی و بین‌المللی قرار گرفته‌اند، جزو نخبگان کشور هستند و از آن جایی که عمر دوران قهرمانی در ورزش کوتاه است باید برای اشتغال آنها چاره ای اندیشیده می‌شد. در راستای این موضوع، طرح کسب و کار و اشتغال ورزشکاران را تدوین و به وزارت کار ارائه کردیم که خوشبختانه کلیات آن به تصویب رسید و قرار شد برنامه عملیاتی این طرح را نیز بزودی تدوین کنیم. برای این طرح حدود 200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که حدود 5 هزار قهرمان ورزشی کشور شاغل خواهند شد.»

پیروزی پر گل سپاهان مقابل ذوب‌آهن

سپاهان یکشنبه شب در دیداری تدارکاتی به مصاف همشهری خود ذوب آهن خود رفت و موفق شد1-4 به پیروزی برسد. گل‌های زرد پوشان در این بازی را محمدرضا مهدی‌زاده، سجاد شهباززاده (2) گل و شایان مصلح به ثمر رساندند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7371/18/545719/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها