رئیس قوه قضائیه:

هیچ پرونده‎ای را در دستگاه قضایی زیر میز نمی‎گذاریم




رئیس قوه قضائیه با اشاره به گزارشات دریافتی از شهرهای مختلف درباره افزایش قیمت‎ها و گفت‌وگوی خود با معاون اول رئیس جمهوری در این زمینه، از مقامات دولتی خواست که برای ساماندهی قیمت‎ها و کنترل بازار بویژه بازار مسکن اقدامی فوری و جدی انجام دهند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه، یکی از مهم‌ترین برنامه‎های دستگاه قضایی را مبارزه بدون تبعیض با فساد عنوان کرد و گفت که در اولین جلسه سران قوا بعد از تصدی مسئولیت قوه قضائیه و در تشریح برنامه‎های خود تأکید کرده که هر مستندی که درباره فساد به دستگاه قضایی ارجاع شود و هر پرونده‌‎ای که در این زمینه تشکیل شود، قاطعانه و عادلانه مورد رسیدگی قرار می‎گیرد.
او تأکید کرد: هیچ پرونده‎ای را در دستگاه قضایی زیر میز نمی‎گذاریم و همه پرونده‎ها روی میز قضات هستند و مورد رسیدگی قرار می‎گیرند و قوه قضائیه در مبارزه بدون تبعیض با فساد مصمم است و آن را با جدیت پیگیری می‎کنیم.
رئیس قوه قضائیه، شایعه‎سازی و دروغ‎پراکنی و تهمت زدن را سَمّی مهلک برای مبارزه با فساد دانست که روند دادرسی عادلانه را مختل می‎کند و بر همین اساس از آحاد ملت خواست اگر گزارش یا مستنداتی درباره تخلف فرد یا افرادی دارند، به دستگاه قضایی ارائه دهند.
گفتن مسائل به افراد غیرمسئول به‎جای اعلام آن‌ها به دستگاه قضا و ایجاد
سوء ظن یا انگشت اتهام به سوی کسانی نشانه رفتن که مردم آن‌ها را به عنوان فردی صالح می‌شناسند، حتماً نظام دادرسی را دچار اخلال می‎کند و هیچ دردی را دوا نمی‎کند.
رئیس قوه قضائیه، طرح اتهامات و شایعات در فضای حقیقی و مجازی را کاری غیرشرعی و غیراخلاقی دانست و گفت: پرونده‎‌هایی که در دادگاه‎ها مطرح می‎شوند، براساس یک سیر حقوقی و قانونی شکل می‎گیرند و هر اقدامی خارج از این چارچوب، حتماً به دادرسی عادلانه آسیب خواهد زد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7371/3/545740/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها