ایران در ایران




لایحه مکمل قانون حمایت از محیطبانان به دولت می‌رود

 ایران زمین - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از ارسال لایحه مکمل قانون حمایت از محیطبان‌ها به دولت خبر داد. عیسی کلانتری گفت: در حال حاضر این قانون نقص‌هایی دارد بنابراین ما به زودی لایحه مکمل را به دولت تقدیم می‌کنیم.
 به‌گفته عیسی کلانتری حدود ۵۰ درصد کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست محیطبان هستند. او گفت: محیطبانان پیش از این جزو پایین‌ترین حقوق‌بگیرهای دولتی بودند و متوسط دریافتی آنان زیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود در حالی که ماهانه ۴۴۰ ساعت در پاسگاه‌های محیطبانی زندگی می‌کردند. توجه دولت دوازدهم به محیطبانان ومحیط زیست سبب شد که درآمد آنان اکنون از متوسط کارکنان دولت بیشتر باشد. او گفت: حدود ۴ درصد پرسنل محیطبانی کشور شهید و ۷ درصد آنها جانباز شده‌اند. این رقم با توجه به نسبت جمعیتی محیطبانان، از نیروهای مسلح چه در زمان جنگ تحمیلی و چه پس از آن بیشتر است.
به گفته او محیط زیست تا ۱۰ سال آینده مجوز استخدام سالانه ۳۰۰ محیطبان را از دولت گرفته است.

درگذشت سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد در جلسه مطبوعاتی

فارس - ابراهیم میر سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد فارس، درحالی که در جلسه مطبوعاتی با خبرنگاران حضور داشت، دچار سکته شد و  درگذشت.
به گزارش ایرنا سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد لامرد  که از میهمانان درخواست رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی را کرده بود در آخرین سخنان خود پیش از فوت، پیرامون وظیفه خطیر خبرنگار و عرصه اطلاع‌رسانی خطاب به اصحاب رسانه گفت: در خبررسانی جانب حق و انصاف را نگه دارید.
پس از سخنان میر، نوبت به خبرنگاران حاضر در جلسه رسید که به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند که دقایقی بعد این مسئول جان به جان آفرین تسلیم کرد.
اورژانس لامرد، دلیل فوت این مقام مسئول را ایست قلبی اعلام کرد.

 کاهش مصرف سموم در مزارع مازندران

مازندران - رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: مصرف آفت‌کش‌ها از ۱۵ هزار تن دهه ۶۰ اکنون به کمتر از 3 هزار تن کاهش یافته است.
به گزارش سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمود رمضانپور همراهی کشاورزان مازندران در اجرای طرح‌های کنترل بیولوژیک و گسترش کشاورزی فنی براساس نتایج تحقیقات را مهم‌ترین عوامل کاهش مصرف سموم کشاورزی عنوان کرد.
وی همچنین افزود: مصرف کود‌های شیمیایی در استان نیز متعادل شده و بر اساس نتایج تحقیقات هیچگونه خاک مسمومی در استان نداریم و پراکنش خاک‌ها از لحاظ آلودگی و عناصر غذایی همواره اندازه‌گیری می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7385/6/547344/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها