ابتلای 16 فولادی و 8 استقلالی به کرونا

لیگ برتر ویروسی شد


گروه ورزش/ در حالی که بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال خود را آماده تماشای مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر می‌کردند، دیروز خبرهای مختلفی درباره ابتلای بازیکنان فولاد و استقلال به کرونا منتشر شد. در چنین شرایطی علاوه بر اینکه بازی‌های این هفته تحت تأثیر شیوع بیشتر این ویروس قرار گرفت، برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ نوزدهم هم در‌ هاله‌ای از ابهام فرو رفت. دو روز پیش جواد نکونام سرمربی فولاد از ابتلای 6 عضو این تیم به کووید ۱۹خبر داد و اعلام کرد: «برگزاری بازی‌های لیگ در این شرایط خطرناک است.» این آمار دیروز افزایش پیدا کرد و سعید آذری مدیرعامل فولاد گفت: «تست کرونای 11 بازیکن و ۵ همراه تیم مثبت شده است.» این در شرایطی است که فولادی‌ها جمعه به قائمشهر رفتند تا آماده انجام مسابقه امشب مقابل نساجی شوند. در حالی که باشگاه فولاد نام نفرات مبتلا به کووید 19 را اعلام نکرده، سیدمحمد علوی سرپرست تیم فولاد با اعلام اینکه حسن بیت سعید و فرزاد جعفری مبتلای قطعی هستند، گفت که بدنساز خارجی این تیم نیز به دلیل ابتلا به کرونا در اهواز مانده است.
در شرایطی که تمام توجه و نگاه‌ها معطوف به اخباری بود که از اردوی تیم خوزستانی منتشر می‌شد، به یکباره خبری نگران کننده جامعه فوتبال را شوکه کرد. قرار بود تمرین استقلال پیش از سفر به جم به منظور دیدار با پارس جنوبی از ساعت 12 دیروز در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شود اما خبری مبنی بر لغو این جلسه تمرینی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. خبرهای اولیه حکایت از ابتلای 8 عضو استقلال (6 بازیکن و 2 نفر از اعضای کادر) به کرونا داشت و برخی منابع اعلام کردند که تست وریا غفوری، فرشید باقری، داریوش شجاعیان، میلاد زکی پور و مسعود ریگی مثبت شده است. وریا غفوری در این خصوص گفت: «خدا را شکر حالم خوب است و فعلاً در قرنطینه هستم. باید ببینیم شرایط به چه صورت است و در نهایت پزشکان چه نظری می‌دهند.» در واقع کاپیتان آبی‌پوشان ابتلای خود به کرونا را تأیید کرد اما زکی‌پور به ایلنا گفت: «من با دکتر نوروزی صحبت کردم و ایشان به من گفت که ناقل این ویروس نیستم و کرونا ندارم. نمی‌دانم چرا این گونه خبرسازی می‌کنند و درخواست می‌کنم که اینچنین شایعه نسازید.» در هر حال اوضاع به گونه‌ای بود که جلسه‌ای اضطراری با حضور فرهاد مجیدی، دکتر ستوده، سعید رمضانی و احمد سعادتمند (مدیرعامل) در باشگاه برگزار شد. کاوه ستوده پزشک استقلال درخصوص جواب تست‌های اعضای این تیم گفت: «جمعه پیش از شروع تمرین، از اعضای تیم تست کرونا گرفته شد. با اعلام نتایج این تست، مشخص شد 6 بازیکن تست‌شان مثبت شده و تعدادی از بازیکنان هم مشکوک به ابتلا بوده‌اند که از آنها تست مجدد گرفته شده و بعد از اعلام نتیجه این تست، اطلاع‌رسانی می‌شود.»
ادعای استقلالی‌ها؛ در بازی با فولاد کرونا گرفتیم
اعضای تیم استقلال اعتقاد دارند در سفر به اهواز و مصاف با فولاد چند نفر از آنها مبتلا به کرونا شده‌اند. اعضای این تیم در سفر به اهواز نسبت به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در هواپیما نیز گلایه‌مند بودند و حالا اینکه تست فولادی‌ها و استقلالی‌ها با هم مثبت می‌شود هم می‌تواند قابل توجه باشد. بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بان‌های استقلال درخصوص اینکه گفته می‌شود پورحمیدی گلر دوم آبی‌پوشان هم به کرونا مبتلا شده، به فارس گفت: «نمی‌دانم چه کسی گرفته ولی فکر می‌کنم بچه‌های تیم ما در سفر به اهواز کرونا گرفتند.» این موضوع در حالی مطرح شده که دیروز شایع شده بود این اتفاق به صورت ناخودآگاه توسط بیت سعید بازیکن فولاد منتقل شده که در بازی با استقلال در زمین حضور داشت اما وقتی مشکوک به کرونا شده، در بازی با ماشین‌سازی هم به میدان نرفته است. با این حال به نظر می‌رسد، این بی احتیاطی از سوی خود استقلالی‌ها هم رخ داده است. چرا که وریا غفوری کاپیتان استقلال در بازی قبل این تیم مقابل سایپا و در شرایطی که سرما خورده بوده و مشکوک به نظر می‌رسیده، قرار بود به میدان نرود ولی با تشخیص مجیدی بازی کرد. همچنین مسعود ریگی هم طی روزهای گذشته لرز داشته اما در کنار سایر بازیکنان تمرین کرده است.
پاسکاری ستاد کرونا در ورزش و سازمان لیگ
دیروز در حالی بحث درخصوص عدم برگزاری بازی‌های استقلال و فولاد به وجود آمده بود که دقیقاً مشخص نیست چه سازمانی باید درباره لغو بازی این تیم‌ها یا به طور کلی لیگ، در شرایط بحرانی تصمیم‌گیری کند. فرهاد مرادی، دبیر ستاد مقابله با کرونا در ورزش گفت: ‌ «در صورتی که نمونه ۲۵ درصد تیم مثبت باشد، سازمان لیگ تصمیم می‌گیرد که کل تیم به قرنطینه برود یا همان بازیکنانی که نمونه‌شان مثبت شده قرنطینه شوند. نقش ما این نیست که درباره بازی‌های آینده تصمیم بگیریم. نقش ما نظارتی است. ما حتی آزمایشگاه‌ها را هم تعیین نمی‌کنیم بلکه افسران سلامت ما در مکان‌ها حضور دارند تا همه چیز را بررسی کنند. جواب آزمایشات نیز به سازمان لیگ اعلام می‌شود.» در این بین نوبت به صادق درودگر، عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ رسید که توپ را به زمین ستاد مقابله با کرونا بیندازد. او درباره لغو مسابقات تیم‌ها گفت: ‌ «برگزاری مسابقات در اختیار فدراسیون‌ها و سازمان‌های لیگ نیست. ستاد مقابله با کروناست که تصمیم می‌گیرد رستوران‌ها باز شوند، مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تعطیل شوند یا بازی‌ها برگزار شود یا نشود. همه این‌ها به دستور نهادهای بالادستی است و ما هم تابع آنها هستیم. آنها به مسائل اشراف دارند و تصمیمات کلان می‌گیرند و ما مجری هستیم.» با این صحبت‌ها به نظر می‌رسد نه ستاد مقابله با کرونا در ورزش و نه سازمان لیگ نمی‌خواهند مسئولیت برگزاری یا لغو مسابقه تیم‌ها یا به طور کلی لیگ را برعهده بگیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7385/18/547413/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها