چی بخوانیم



زندگی سالمندی همیشه برای همگان با سؤال‌هایی همراه است از جمله اینکه چگونه می‌توان در این ایام سلامتی و تندرستی خود را حفظ کنند. در ایام سالمندی تن و روان آدم‌ها مورد هجوم انواع و اقسام بیماری‌های روحی و جسمی قرار می‌گیرد. کتاب «چگونه در سالمندی سالم و با نشاط بمانیم» که ترجمه یکی از پزشکان حاذق و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و یکی از روانشناسان است می‌کوشد تا در رفع این دغدغه به علاقه‌مندان این مبحث کمک کند.
این کتاب در 9 فصل و حاوی اطلاعات و ایده‌ها و راهکارهای ارزشمندی برای مراقبت از تن و جسم و روح انسان‌هاست. تغذیه سالم و اهمیت آن در پیشگیری از بیماری‌ها، ورزش کردن و فعال بودن، زندگی روزمره بهتر، حفظ و بهبود عملکرد شناختی و ذهنی، خوش‌بین بودن نسبت به آینده و محیط از عواملی است که توجه به آنها می‌تواند تا اندازه بسیاری بستر مناسبی برای ورود به دوران سالمندی بانشاطی را برای ما فراهم کند. مواردی که به آن اشاره شد با بالا رفتن سن چه بسا اهمیت بیشتری پیدا کند و از آنجا که افزایش سن و امید به زندگی در کشورمان بالا رفته است مطالب این کتاب می‌تواند در راستای سالمندی بهتری خواننده را یاری کند.
نویسنده در این کتاب به این نکته کلیدی می‌پردازد که سلامت و کیفیت زندگی راهی یک‌شبه نیست و تأکید می‌کند بدون توجه به اصول اساسی حفظ سلامت، سالمندی خوبی نخواهیم داشت. اگر ما علاقه‌مندیم که دوران سالمندی خوبی داشته باشیم باید حتماً از سال‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی کنیم و به اجرای آن برنامه‌ها پایبند باشیم. شروع این برنامه‌ها حتی در دوران سالمندی نیز می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود کیفیت زندگی شده و از عوارض ناشی از کهولت سن یا بیماری‌های حاد و مزمن این سنین بکاهد.
چگونه در سالمندی سالم و با نشاط بمانیم
نویسنده: مارتا استوارت
ترجمه: سید علی جلالی، سیده مرضیه رضایی درویشی
نشر ارجمند

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7385/20/547429/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها