خبرخوان




استفاده از ماسک در فرودگاه‌های کشور و داخل هواپیما اجباری شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اجباری شدن استفاده از ماسک در فرودگاه‌های کشور و داخل هواپیماها خبر داد.
«رضا جعفرزاده» اظهارداشت: براساس مصوبه بیست و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، که در تاریخ هشتم تیر ماه در حضور رئیس جمهوری برگزار و بر استفاده اجباری از ماسک در اماکن سرپوشیده تأکید شد، سازمان هواپیمایی کشوری نیز مسافران، مشایعت‌کنندگان و مستقبلین را به استفاده از ماسک ملزم کرد.
وی افزود: بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌ای به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره)، شرکت‌های هواپیمایی، خدمات فرودگاهی، فرودگاه‌های خلیج فارس، ماهشهر، خارک، سیری، لاوان، بهرگان، آغاجاری، گچساران، کیش قشم، ماکو، کاشان، چابهار، دزفول و جاسک استفاده از ماسک توسط مسافران و تهیه و تأمین ماسک جهت ارائه به پرسنل در محیط کار از جمله ترمینال، کابین هواپیما و ایرساید را الزامی کرد.
جعفرزاده با بیان اینکه براساس بخشنامه مذکور از ورود مسافران بدون ماسک به ترمینال‌ها، اتوبوس و هواپیما ممانعت به عمل می‌آید، افزود: در راستای مصوبه مذکور و به منظور رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و کنترل شیوع بیماری کرونا، بخشنامه الزام اجرایی‌شدن استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها و هواپیماها به شرکت‌های هواپیمایی و تمامی بخش‌های مرتبط در امر پرواز ابلاغ شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه همه حاضران در سالن‌های فرودگاه‌ها نیز ملزم به اجرای استفاده از ماسک هستند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سلامت مسافران در صنعت حمل‌ونقل هوایی، دفاتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از جمله دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی، دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و دفتر عملیات پرواز به‌صورت مستمر به بازرسی از فرودگاه‌ها و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها برخورد مقتضی انجام می‌شود./ روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری

فروشگاه‌های اینترنتی ملزم به اعلام به روز قیمت و موجودی کالا شدند

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی ملزم به اعلام به روز قیمت و موجودی کالا هستند.
در این اطلاعیه به ماده ۳۳ فصل اول از باب سوم قانون تجارت الکترونیکی استناد شده که بر اساس آن فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات باید اطلاعات مؤثر در تصمیم‌‌گیری مصرف‌کنندگان جهت خرید یا قبول شرایط را از زمان مناسبی پیش از عقد قرارداد در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند. از جمله اطلاعات لازم، اعلام کلیه هزینه‌هایی است که برای خرید کالا بر عهده مشتری خواهد بود، از جمله قیمت کالا یا خدمات، میزان مالیات، هزینه حمل و هزینه تماس. در ادامه این اطلاعیه ذکر شده که به استناد ماده یاد شده، چنانچه کسب ‌و کارهای اینترنتی کالایی را موجود ندارند باید عدم موجودی کالا را در سایت‌شان اعلام کنند. همچنین قیمت کالاها باید در سایت به‌ روز شده باشد و چنانچه به‌دلیل نوسانات بازار از قیمت نهایی کالایی اطمینان ندارند باید در سایت اعلام کنند تا خریدار قبل از اقدام به سفارش کالا، قیمت نهایی را استعلام کند. لازم به یادآوری است که شهریور ماه سال گذشته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک از رتبه‌بندی نماد اعتماد کسب و کارهای اینترنتی در آینده نزدیک خبر داده و گفته بود که داشتن نماد الکترونیک به معنی اعتماد صددرصد به سایت‌ها نیست و مشتریان باید احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرند. در حال حاضر در راستای اجرای طرح رتبه‌بندی شهروندان می‌توانند با کلیک روی نماد اعتماد الکترونیکی سایت کسب و کارهای اینترنتی سطح مغایرت از دستورالعمل، سوابق پاسخگویی به شکایات و سابقه فعالیت سایت مورد نظر را بررسی کنند. در این میان جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۵۱ نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارها اعطا شده که نسبت به اعطای ۱۳ هزار و ۹۳۳ نماد اعطا شده در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۰.۹ درصد افزایش داشته است. همچنین رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی در سال گذشته ۹.۸ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش داشته و به ۹۸۴۶ شکایت رسیدگی شده است./ایسنا

‌مشکل بنگاه‌های صادراتی کوچک حل می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی و ابلاغ آن در چند روز آتی خبر داد. احسان قمری با اشاره به تصویب تشکیل کمیته اقدام صادراتی در کمیته کارشناسی شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی، از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی و ابلاغ آن در چند روز آتی خبر داد. مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: براساس دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی که با امضای رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، اتاق اصناف و توسط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ خواهد شد، مشکلات واحدهای صادراتی بویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط که با قوانین بالادستی در تعارض نباشد، مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای قانونی اتخاذ خواهد شد. وی افزود: تاکنون سه جلسه از کمیته اقدام صادراتی برگزار شده و در این جلسات، ضمن تدوین و تصویب شاخص‌های اجرایی کمیته، درخواست‌های تعدادی از واحدها به دبیرخانه کمیته ارسال شده و مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفته است. قمری تأکید کرد: صادرکنندگانی که در فرآیند صادرات با مشکل مواجه می‌شوند، می‌توانند موارد خود را از طریق اتاق‌های عضو کمیته به کمیته اقدام صادراتی منعکس کنند.
مسئول دبیرخانه کمیته اقدام صادراتی گفت: از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز انتظار می‌رود با هدف تمرکز زدایی و حل مشکلات صادرکنندگان، با حضور دستگاه‌های استانی، نسبت به تشکیل کمیته اقدام صادراتی استانی اقدام کنند./مهر

کسر اقساط وام یک میلیونی کرونا از این ماه

اقساط وام یک میلیون تومانی کرونا همزمان با واریز یارانه نقدی این ماه(تیر)، از سرجمع یارانه نقدی خانوارهای یارانه بگیر کسر خواهد شد.
حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا در مورد زمان کسر اقساط وام کرونا، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از یارانه این ماه (تیر)، اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از حساب یارانه بگیران مشمول کسر خواهد شد. وی افزود: مقرر شده هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است. البته برای جزئیات بیشتر در مورد کسر اقساط باید بانک‌ها پاسخگو باشند. بر این اساس، اگر طبق گفته میرزایی اقساط وام از یارانه این ماه کسر شود، یعنی بیستم تیر ماه که زمان واریز یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی است، برای خانوارهای تک نفره مبلغ ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان، برای خانوارهای دو نفره مبلغ ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان، برای خانوارهای ۳ نفره مبلغ ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ تومان، برای خانوارهای ۴ نفره مبلغ ۱۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان و برای خانوارهای ۵ نفره مبلغ ۱۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان یارانه واریز خواهد شد.
وی افزود: برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر که پیش از این تسهیلات یک میلیون تومانی را دریافت کرده بودند نیز پیامک ارسال کردیم تا به این خانوارها یک میلیون تومان مازاد بر تسهیلات قبلی، پرداخت شود./مهر‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7385/8/547444/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها