خبر



500 نفر از کادر درمانی هرمزگان طی 45 روز  به کرونا مبتلا شدند

بندرعباس- رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ابتلای ۹۳۴ نفر از کادر درمان و بهداشتی استان به ویروس کرونا تاکنون خبرداد و گفت ۵۰ درصد ابتلاها از خردادماه به بعد رخ‌ داده است.
دکتر حسین فرشیدی افزود: تاکنون دو مدافع سلامت شهید شده اند و چند نفر از کادر درمان در وضعیت نامطلوب قرار دارند. وی تصریح کرد: گروه پرستاری ۳۵۰ نفر، ۱۳۵ نفر از کادر خدمات، ۱۶۸ نفر از کادر اداری، ۵۶ نفر از پزشکان، ۲۲ نفر در بخش رادیولوژی و بخش آزمایشگاه ۳۳ نفر نیز از جمله کادر درگیر با ویروس کرونا در هرمزگان هستند. فرشیدی گفت: امروزه تمامی شهروندان از زدن ماسک تا اعلام آمادگی برای کمک به کادر بهداشت و درمان می‌توانند سهمی در کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان داشته باشند. وی با بیان اکنون ۸۱ نفر به‌دلیل ابتلا به کرونا در (آی.سی.یو) بستری هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های قرمز هرمزگان به 11 مورد رسیده است. اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد، به‌طور حتم محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت و تعطیلی مراکز فرهنگی و ورزشی ادامه خواهد داشت.

یوزهای شناسنامه‌دار توران به ۱۱ قلاده رسید

سمنان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: مجموع یوزپلنگ‌های شناسنامه دار محدوده پارک ملی توران استان سمنان به11 قلاده رسید و تمام تلاش‌ها برای شکستن کد انقراض یوز و رسیدن به 50 قلاده پیگیری می‌شود. امیرعبدوس روز سه‌شنبه با انتشار عکس یک خانواده یوزپلنگ در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نمی‌دانم در پست قبلی یوزپلنگی را که از بین پاهای یوز جلوی دوربین دیده می‌شود مشاهده کرده بودید یا خیر؟ وقتی آن پست را می‌نوشتم منتظر بودم یک نفر در کامنت‌ها سؤال بپرسد آیا این تصویر دوتوله همان خانواده چهارتوله جدید است؟ بله! واقعیت را اکنون در تصویر مشاهده می‌کنید. وی افزوده است: این خانواده ٤ توله دارد. یوز مادر این تصویر با یوز مادر خانواده‌ای که قبلاً در چند پست قبلی معرفی کرده بودم کاملاً متفاوت است. در این تصویر مادر و دو توله در قاب زیبایی که توله بازیگوش سوم از پاهای خود در جلوی دوربین ساخته است قرار گرفته‌اند، اما ممکن است این خانواده توله‌های بیشتری داشته باشد مثلاً چهار توله که یکی از توله‌ها جلوی دوربین نیامده باشد. وی تصریح کرده است: فعلاً با اطمینان کامل حضور دو خانواده حداقل ٤توله ای را در محدوده پارک ملی نوید می‌دهیم که در تجمیع با سه یوزپلنگی که به‌صورت منفرد در این محدوده شناسایی شده‌اند تاکنون مجموع یوزپلنگ‌های شناسنامه دار محدوده پارک ملی توران به ١١قلاده رسیده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7388/19/547729/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها