تمدید مجوز مؤسسات پزشکی هر ۵سال یکبار



معاون‌ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیحاتی را درباره حادثه کلینیک سینامهر شمیران در صحن شورای شهر تهران ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، میرهاشمی در تشریح روند بررسی حادثه کلینیک سینامهر شمیران گفت: این کلینیک تحت مدیریت مالی تعاونی سینا مهر شمیران است که اعضای آن متشکل از ۲۷۰ تا ۳۰۰ نفر هستند.
مؤسسه‌ای که در یک ساختمان چند طبقه شامل داروخانه، با مجوز سازمان غذا و دارو، درمانگاه تخصصی که مجوز خود را از وزارت بهداشت دریافت می‌کند و همچنین بخش بستری تحت نظر جراحی محدود که حداکثر می‌تواند ۲۴ ساعت بستری فرد را انجام دهد. البته مجموعه دیگری با مجوز برای بخش سی تی اسکن نیز در این ساختمان حضور داشته است.
وی ادامه داد: مجوزهای مراکز بهداشتی و درمانی در حال حاضر در ملک مسکونی در صورت رعایت پروتکل‌ها و ضوابط داده می‌شود. در مسیر اعطای مجوز باید نقشه‌های ساختمان ارائه شود و ساختمان نیز بر اساس مجوزهای مصوب احداث شود تا با تأیید وزارت بهداشت مجوز به متقاضی داده شود.
میرهاشمی با اشاره به اینکه مجوزها هر پنج سال یک بار برای تمدید مورد بازبینی قرار می‌گیرند، افزود: ساختار مؤسسه به‌صورت جامع هر پنج سال یک بار مورد بازنگری قرار می‌گیرد و اگر تخلفی صورت گرفته باشد پروانه مؤسسه تمدید نخواهد شد. آخرین پروانه این مؤسسه سال ۱۳۹۵ تمدید شده و تا ۱۴۰۰ اعتبار دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7388/5/547754/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها