اخبــــار



ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو منتفی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازنگری در تصمیم ممنوعیت واردات تلفن همراه  با قیمت بالای ۳۰۰ یورو خبر داد.
به‌گزارش «ایران»، محمد جواد آذری جهرمی در حساب کاربری خود در توئیتر از بازنگری در تصمیم ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو خبر داد و نوشت: ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو دارای سه ایراد جدی است. با رئیس کل بانک مرکزی و همچنین سرپرست وزارت صمت صحبت و استدلال‌ها را مطرح کردم. با تأکید بر ضرورت رعایت اولویت‌های منابع ارزی کشور بنا شد این تصمیم‌گیری بازنگری شود. در عین حال سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت نیز با بیان اینکه هیچ ابلاغیه‌ای به گمرک مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی‌های تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو صادر نشده است، اظهار داشت: در این رابطه کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم نهایی را اعلام خواهند کرد.مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در مورد صورتجلسه یکی از جلسات کمیته تخصیص ارز است که با حضور بانک مرکزی، وزارت صمت و سایر دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر برگزار شده و مصوبات آن هنوز به تأیید کمیته مشترک بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نرسیده است، بنابراین تا زمان ابلاغ رسمی به گمرکات، قابلیت اجرایی نخواهد داشت.
به‌گفته عباسپور، همچنین بر اساس صورتجلسه مربوطه، واردات به‌صورت مسافری با رعایت فرآیندهای مرتبط با رجیستری کالا در مورد گوشی‌های تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو نیز ممنوع نبوده؛ اما در نهایت، تصمیم‌گیری نهایی با تأیید کمیته مشترک میان بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت خواهد گرفت که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.گفتنی است آمارهای ارائه شده در کمیته تخصیص ارز نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته، بالغ بر ۹۵ درصد از واردات رسمی صورت گرفته در حوزه کالای گوشی تلفن همراه، مربوط به کالاهایی با ارزش کمتر از ۳۰۰ یورو بوده و تنها ۵ درصد از واردات رسمی مربوط به گوشی‌های تلفن همراه دارای ارزش بالاتر از ۳۰۰ یورو است، این در شرایطی است که به لحاظ ارزشی، ۳۰ درصد گوشی‌های تلفن همراه، بالای ۳۰۰ یورو و ۶۵ تا ۷۰درصد مربوط به گوشی‌های تلفن همراه با قیمت زیر ۳۰۰ یورو است.

شهادت مدیران چهار غول فناوری مقابل گنگره امریکا

مدیران ارشد اجرایی ۴ شرکت فناوری گوگل، فیس بوک، آمازون و اپل روز ۲۷ جولای (۶ مردادماه) در مقابل کمیته‌ای از نمایندگان کنگره حاضر می‌شوند.به گزارش مهر، جف بزوس، مارک زاکربرگ، ساندار پیچای و تیم کوک در مقابل کمیته قضایی آنتی تراست حاضر می‌شوند. این امر بخشی از فرآیند تحقیقات درباره شرکت‌های مذکور است. مدیران ارشد اجرایی این شرکت‌ها می‌توانند به طور مجازی نیز در این جلسه شرکت کنند.
جرولد نادلر مدیر کمیته قضایی مجلس امریکا و دیوید سیسیلین مدیر کمیته زیر مجموعه‌ای آنتی تراست (ضدانحصار) کنگره در بیانیه‌ای در این باره می‌گویند: همان‌طور که از ابتدا گفتیم، شهادت این مدیران برای تکمیل تحقیقات ضروری است.در اوایل ماه جاری اعلام شد ۴ شرکت فناوری قرار است در برابر قانونگذاران کنگره امریکا شهادت دهند.این در حالی است که وزارت دادگستری امریکا مشغول تحقیق از این شرکت‌ها است، علاوه‌بر آن، فیس‌بوک و آمازون با تحقیقات کمیسیون فدرال تجارت  روبه‌رو هستند و دادستان‌های کل ایالت‌های امریکا تحقیقاتی درباره فیس‌بوک و گوگل انجام می‌دهند.گوگل و فیس‌بوک درآمد زیادی از تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان دارند. این شرکت‌ها به وسیله ابزارهای خود اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کنند و برای تبلیغات هدفمند می‌فروشند.اپل و آمازون نیز به‌دلیل زیرپا گذاشتن قوانین آنتی تراست و تسلط بر بازار تحت تحقیق هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7388/21/547773/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها