«ایران» وضعیت ابتلای تیم های لیگ برتری به کرونا را بررسی می کند

ملالی نیست جز دوری استقلال و فولاد




محمد محمدی سدهی
خبرنگار
لیگ برتر فوتبال ایران برخلاف سایر لیگ‌های معتبر دنیا که یا مسابقات خود را به پایان رساندند یا در حال برگزاری مسابقات هستند، روزهای پرتنشی را سپری می‌کند. بعد از مثبت شدن تست کرونای بازیکنان فولاد و استقلال مقرر شد تا از این دو تیم راستی‌آزمایی و پس از آن شرایط‌شان برای ادامه مسابقات مشخص شود اما در این بین 14 تیم دیگر لیگ برتری هستند که تمرینات خود را برگزار می‌کنند و با توجه به هزینه‌هایی که برای تیم‌شان می‌کنند، اکثراً خواستار ادامه برگزاری مسابقات هستند. بر همین اساس خبرنگار «ایران» با مسئولان 7 تیم لیگ برتری (پرسپولیس- سپاهان- شهرخودرو- تراکتور- نساجی -نفت مسجدسلیمان و سایپا) گفت‌وگویی انجام و وضعیت آنها را جویا شد.
پرسپولیس/ صدرنشین فعلی لیگ با توجه به جایگاه مناسبی که دارد، کاملاً موافق برگزاری مسابقات است. دکتر علیرضا حقیقت، پزشک پرسپولیس درخصوص آخرین وضعیت سرخ‌ها در مقابله با ویروس کرونا گفت: «پرسپولیس پیش از بازی با پیکان آخرین تست کرونا را داد و خوشبختانه تست تمامی بازیکنان منفی بود. پروتکل‌های بهداشتی بخوبی توسط باشگاه رعایت می‌شود که نتیجه آن تست منفی بازیکنان، کادر فنی و سایر اعضای باشگاه بود. اعضای پرسپولیس تا اینجا 2 بار تست کرونا را پشت سر گذاشته‌اند که قرار است یک بار دیگر تمامی مربیان، بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس این تست‌ها را بعد از بازگشت از تبریز و بعد از دیدار با ماشین‌سازی که جمعه شب در این شهر برگزار خواهد شد، تست کرونا را انجام خواهند داد.» در این بین مهدی رسول پناه، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که چند روز پیش به کرونا مبتلا شده بود، اظهار داشت که سازمان لیگ هرچه بگوید، باشگاه تمکین می‌کند. او معتقد است که لیگ ادامه داشته باشد یا لغو شود، پرسپولیس قهرمان است.
سپاهان/ تیم دوم لیگ جدی‌ترین تعقیب کننده پرسپولیس است. به گفته رضا فتاحی سرپرست تیم سپاهان، زردپوشان بازیکن کرونایی ندارند. او اظهار داشت: «تست آخر ما 10 روز پیش بود و مشکلی نداشتیم و ان شاالله قبل از بازی پارس جنوبی تست دیگری خواهیم داد. موضع سپاهان تمکین به تصمیمات سازمان لیگ است و تا جایی که توانستیم، پروتکل‌ها را برای حفظ سلامتی خودمان و خانواده‌مان رعایت کردیم.» او درخصوص وضعیت تیم‌های استقلال و فولاد گفت: «نظری در این خصوص ندارم و قطعاً فدراسیون می‌داند که چه کاری انجام می‌دهد. سپاهان آماده برگزاری مسابقات است و تمامی موارد ایمنی را رعایت می‌کند.»
شهرخودرو/ این تیم رده سومی هم کرونایی ندارد. فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو اظهار داشت: «اگر قرار است تیم‌های استقلال و فولاد نباشند، لیگ باید متوقف شود چرا که این دو تیم در کورس قهرمانی هستند. به قول خانم زهره هراتیان، رئیس ایفمارک این دو تیم 14 روز در قرنطینه هستند و روز پانزدهم باید بازی کنند، یعنی این‌ها بدون تمرین بازی می‌کنند یا دو هفته زمان می‌خواهند برای برگزاری بازی‌ها. حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ شخصاً به من گفت که تیم‌ها باید با جوانان و امیدها بازی کنند اما به نظر می‌رسد، سر حرفش نخواهد ایستاد. ما پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم. من شخصاً برای تیمم پرواز چارتر گرفتم تا بازیکنان کمتر در معرض برخورد در جامعه باشند. این موضوعات را ما به عنوان تیم لیگ برتری می‌توانیم رعایت کنیم اما برخی از موارد را نمی‌توان رعایت کرد مثلاً می‌گویند در هر متر زمین 6 نفر تمرین کنند و من در مشهد تنها یک زمین دارم. مگر اینکه لیگ را تعطیل کنند و من یک زمین دیگر بزنم تا بازیکنانم در این زمین با فاصله تمرین کنند.»
تراکتور/ تراکتوری‌ها که در بازی پیشین خود با صنعت نفت آبادان برنده از زمین خارج شدند، شرایط ویژه‌ای دارند چرا که بازی مستقیم آنها با استقلال تهران (یکی از تیم‌های بلاتکلیف) است. کریم جمالی، مدیر رسانه‌ای باشگاه تراکتور بیان داشت: «فعلاً رسماً چیزی به ما درخصوص بازی با استقلال اعلام نشده و با توجه به اضافه شدن بازیکنانی همچون اشکان دژاگه به تیم، کاملاً آماده بازی با استقلال هستیم. تست مثبت تراکتوری‌ها یک نفر است و فعلاً میمبلا در قرنطینه به سر می‌برد. او یک هفته دیگر در قرنطینه خواهد بود تا مشکلش برطرف شود.» او افزود: «باشگاه چنین وضعیتی را پیش‌بینی کرده بود. تیم ما تازه روی فرم آمده و با هزینه بالا آماده حضور در مسابقات هستیم. الان دوستان برای رسیدن به وضعیت خوب می‌گویند که تست‌شان مثبت است. ما بازیکنان‌مان را به هر نحوی جمع کردیم تا بازی‌هایمان را برگزار کنیم. اشکان دژاگه تمریناتش را انفرادی برگزار می‌کند و به بازی بعد می‌رسد. موضع ما اعلام رسمی سازمان لیگ است و تیم‌ها باید در شرایط برابری رقابت کنند.»
افاضلی: با اعلام اسامی و تعداد مبتلایان در جامعه ایجاد رعب و وحشت نکنیم
نساجی/ این تیم که دیدار هفته بیست و سومش مقابل فولاد به تعویق افتاد، در تهران تمرین می‌کند. ایزد سیف‌الله‌پور، سرپرست این تیم بیان داشت: «آخرین تست ما 3 روز قبل از بازی با فولاد بود و هیچ مورد مشکوکی در تیم ما وجود نداشت. زمین تمرین و رختکن ما اختصاصی است و هتلی که بازیکنان در آن حضور دارند، اختصاصی در اختیار خودمان است. پرواز ما اختصاصی است و بازیکنان ما با چارتر به این شهر و آن شهر می‌روند. ما از روز اول مخالف برگزاری مسابقات بودیم اما الان با توجه به این هزینه‌ها می‌خواهیم بازی‌ها برگزار شود. اگر بازی‌ها معلق شود، ما حاضر به برگزاری مسابقات نیستیم. ما به دلیل حضور در تهران هم در بازی‌های خانگی میهمان هستیم و هم در بازی‌های خارجی. در بازی با فولاد حدود 120 میلیون تومان هزینه رفت و آمد تیم‌مان شد.»
پارس جنوبی/ هومن افاضلی، سرمربی این تیم معتقد است که نباید آمار بازیکنان کرونایی تیم‌ها رسانه‌ای شود. او افزود: «در هیچ جای دنیا این گونه نیست که آمار بازیکنان را منتشر کنند. در ابتدا در سری آ ایتالیا این اتفاق افتاد اما پس از آن دیگر اسامی و تعداد بازیکنان اعلام نشد. در حال حاضر دنیا در فکر این است که مسابقات طبق روال عادی برگزار شود. نباید با اعلام اسامی و تعداد مبتلایان در جامعه ایجاد رعب و وحشت کنیم.»
سایپا/ همچنین فرید بقایی، مدیر رسانه‌ای باشگاه سایپا گفت: «سایپا جزو تیم‌هایی بود که بعد از لغو مسابقات به قرنطینه رفت و از همان زمان باشگاه به بازیکنان و کادر فنی اعلام کرد که باید موارد ایمنی را رعایت کنند. به صورت آنلاین تمرینات بازیکنان رصد شد. بعد از صدور مجوز از بازیکنان تست کرونا گرفته شد و یک بازیکن ما به دلیل ابتلا به کرونا به قرنطینه رفت. تا به اینجا 5 مرحله تست دادیم و و در مرحله چهارم و پنجم دو بازیکن ما کرونا داشت که حال‌شان خوب است. باشگاه برای برگزاری مسابقات از سازمان لیگ تمکین می‌کند.»
نفت مسجد سلیمان/ مهران حسنوند، مدیر رسانه ای نفت مسجدسلیمان افزود: «در تست‌های قبلی یک بازیکن داشتیم با دو کادر فنی که در قرنطینه بودند و حال‌شان خوب است. در آن زمان احد الجبوری، مهاجم تیم‌مان کرونا داشت که او حالش خوب است و در حال حاضر تیم را همراهی می‌کند. مشکل اصلی ما کرونا نیست، مشکل ما مالی است. متأسفانه هنوز کمک وزارت نفت به تیم ما تزریق نشده و تیم ما مشکلات مالی زیادی دارد. افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان پول را بلوکه کرده و مشخص نیست که این پول کجا می‌خواهد خرج شود.» همچنین مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان افزود: «برخی بازیکنان با وجود مثبت اعلام شدن تست کرونا، در لیگ برتر بازی می‌کنند و این از لحاظ انسانی و اخلاقی درست نیست. مربیان باید مسائل اخلاقی را رعایت کنند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7388/22/547775/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها