موضع سخنگوی دولت درباره سؤال مجلس از رئیس جمهوری

هیچ دستور و ابلاغی درباره ممنوعیت واردات گوشی صادر نشده است



سخنگوی دولت با تأکید بر اهتمام دولت برای همکاری با مجلس گفت: عبور از بحران‌های خارجی و اقتصادی و اجتماعی قطعاً با تعامل همه قوا محقق می‌شود و اگر همکاری مسئولانه همه قوا نباشد راه به جایی نخواهیم برد.
به‌گزارش ایسنا، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی با رسانه‌ها در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت درباره طرح سؤال از رئیس جمهوری تأکید کرد: تجربه نشان داده هرجا که قوا هماهنگ نبوده‌اند، ضربه آن را مردم خورده‌اند و برای جامعه ضررآفرین بوده است. سخنگوی دولت تأکید کرد: سؤال از وزیر و رئیس جمهوری حق همه نمایندگان است اما استفاده از این حق با عنایت به‌همه ملاحظات دیگری که در این زمینه مطرح است، به نفع ملت و کشور خواهد بود. ما نگرانیم که این سؤال که در ماه‌های نخست مجلس یازدهم و عدم آشنایی بسیاری از نمایندگان دوره‌اولی با مشکلات کشور مطرح می‌شود به جای اینکه به پیشبرد امور کشور بینجامد و نتیجه بخش یا امیدبخش باشد بیشتر عکس این تصور است. ربیعی تصریح کرد: در قالب این سؤالات چشم‌اندازی برای حل مشکلات کشور و مردم و همراهی برای اداره کشور نمی‌بینم. اگر پیش از اینکه این موارد به‌عنوان سؤال از رئیس جمهوری مطرح شود، در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و از طریق توضیح وزرا پیش رود نتیجه‌بخش‌تر است.
وی با اشاره به نگرانی ستاد کرونا از تداوم ابتلا به این ویروس و شیوع احتمالی آنفلوانزا در پاییز پیش رو، اظهارکرد: پیش‌بینی برای اتمام بیماری کرونا فعلاً وجود ندارد، افزایش تخت‌های بیمارستانی و زیرساخت‌ها همچنان ادامه دارد و کمبودی در این زمینه نداریم. سخنگوی دولت درباره ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو گفت: در یک کارگروه مشترک ارزی این طرح عنوان شد، ولی در این خصوص از سوی وزارت صمت و گمرک‌های کشور هیچ دستور و ابلاغی صورت نگرفته و تغییر رویه هم ایجاد نشده است. ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی رسانه‌های خارجی در زمینه دست داشتن رژیم صهیونیستی در انفجار نطنز، تأکید کرد: فرضیه‌های مربوط به علت حادثه از ابتدای وقوع به بررسی انجامیده و علت حادثه با اجماع نظر کارشناسان در حال تکمیل است. وی افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته و تشعشعات رادیواکتیو هم نداشته و تأثیری بر روند فعالیت صنعت هسته‌ای صلح‌آمیز ما ندارد. سخنگوی دولت گفت: قطعاً ما اگر به جمع‌بندی برسیم که دخالتی خارجی در این حادثه وجود داشته است به آن پاسخ متناسب را خواهیم داد.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه برخی کارشناسان معتقدند رشد بورس مدت زیادی دوام نخواهد آورد و تمهیدات دولت در این زمینه گفت: نگاه ما به بازار بورس نه مقطعی که استراتژیک است ودولت برای بورس برنامه جدی دارد. سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دلایل افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی گفت: این موضوع یکشنبه در دولت مطرح شد؛ افزایش تعرفه اینترنت توسط دو اپراتور تأیید وزارت ارتباطات را ندارد و طبق گزارش وزیر ارتباطات، تأیید سازمان را ندارد و غیرقانونی محسوب می‌شود. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه دولت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به آغاز موج دوم کرونا و نیز برگزاری کنکور چه تمهیداتی در نظر گرفته است، اظهار کرد: درباره بازگشایی مدارس تصمیم ستاد ملی کرونا این است که پانزدهم شهریور باشد و براساس تحلیلی که از وضعیت وجود دارد این تصمیم گرفته شده است. ربیعی افزود: تصمیمی که اتخاذ شده است یک تصمیم یکسان برای همه مناطق نیست و در مناطق زرد و قرمز و سفید متناسب با وضعیت هر منطقه کار آموزش دنبال می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7388/2/547796/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها