بنگاه




با حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس
 ایران در تولید چادر مشکی خودکفا شد

با حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و هیأت همراه در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از گرید TG670S چادر مشکی برای اولین بار در کشور رونمایی شد.  به‌گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با راه‌اندازی این خط تولید شرکت پتروشیمی شهید تندگویان سالانه ۲۸ تا ۳۰ هزار تن نیاز کشور به این گرید برای تولید چادر مشکی را تأمین می‌کند و بدین ترتیب کشور از واردات این محصول کاملاً بی‌نیاز خواهد شد. مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در سخنانی راه‌اندازی خط تولید گرید چادر مشکی در پتروشیمی شهید تندگویان را کاری بسیار خوب و غرورآفرین توصیف کرد و گفت: عدم تولید چادر مشکی در ایران از مواردی بود که موجب سرشکستگی ما بود که که چرا محصولی پرمصرف مانند چادر خانم‌ها را از خارج از کشور وارد می‌کنیم و جالب است که این بحث یک قدمت حدود ۴۰ ساله دارد و این سؤال همیشه مطرح بود که چرا چادر زن با حجاب ایرانی باید تولید ژاپن، یا کره یا مالزی باشد؟
جعفر‌ ربیعی ادامه داد: با همت و برنامه‌ریزی صورت گرفته در پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان تولید‌کننده مهم گرید نساجی، توانستیم مواد اولیه چادر مشکی را در کشور تولید کنیم و آن را در اختیار تولید‌کنندگان داخلی قرار دهیم و من به آقای مهندس قاسمی شهری و تمامی دست اندرکاران این پروژه تبریک می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم. وی تصریح کرد: امروز و با تلاش صورت گرفته و همراهی دو تولیدکننده چادر با افتخار اعلام می‌کنیم که چادر مشکی کاملاً ایرانی به بازار عرضه شد و این طلسم شکسته شد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان هم در این مراسم با بیان اینکه گرید تولید شده در این مجتمع توسط شرکت نخ پیوسته زاگرس به نخ چادر مشکی تبدیل می‌شود، گفت: در مرحله اول دو هزار تن از این محصول به‌صورت آزمایشی تولید و در اختیار این شرکت قرار گرفت و با اعلام رضایت تولید‌کنندگان چادر مشکی محموله‌های بعدی تحویل شده است.
سیدرضا قاسمی شهری با تأکید بر اینکه گرید تولید شده کیفیت کاملاً رقابتی با مشابه خارجی را دارد اظهار داشت: با هماهنگی تولیدکنندگان در مدت تولید آزمایشی این گرید نقاط ضعف این گرید برطرف و اصلاح شد و این گرید با کیفیت بسیار خوب و مقاوم در برابر نور خورشید و شوینده‌ها، یک چادر مشکی ایرانی باکیفیت را در اختیار خانم‌های ایرانی قرار می‌دهد.
استخر آزادی عملیات غیرصنعتی پس از انجام تعمیرات اساس بازگشایی شد
همچنین استخر سرپوشیده آزادی بعد از انجام عملیات یکساله بازسازی و با حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ماهشهر به بهره‌برداری مجدد رسید. به‌گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در این مراسم مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی در خصوص جزئیات تغییرات ایجاد شده در این مجموعه اظهار کرد: بنای ابتدایی استخر مربوط به حدود 50 سال گذشته است و از سال 1370 نیز بعد از یک عملیات بازسازی به حالت سرپوشیده مورد استفاده قرار می‌گرفت. محسن آتش زمزم، ادامه داد: با گذشت چندین سال از آخرین بازسازی‌های انجام شده در این استخر، نیاز به انجام تعمیرات اساسی و تعویض بعضی از قسمت‌های استخر ضروری به نظر می‌رسید وبه همین جهت از اردیبهشت 1398 عملیات بازسازی استخر آغاز شد. وی در پایان خاطرنشان کرد که پس از رفع محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، این استخر جهت استفاده کارکنان و خانواده‌های محترم شرکت‌های پتروشیمی و عموم مردم آماده ارائه خدمات خواهد بود.

تسهیلات بانک توسعه تعاون به شرکت‌های دانش‌بنیان با نرخ 8 درصد پرداخت می‌شود

سعید معادی معاون شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی از مهم‌ترین ابزارهای دولت برای هدایت اقتصاد به سمت دانش‌محوری است که باهدف و کارکردهای خاص تشکیل‌شده و همکاری نهادهای توسعه‌ای دولتی با این صندوق، دستاوردها و نتایج درخشانی به همراه خواهد داشت. معادی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بانک توسعه تعاون با صندوق نوآوری و شکوفایی در سال گذشته گفت: این تفاهمنامه با حضور معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقدشده است و هدف آن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که با دریافت معرفی‌نامه از سوی صندوق فوق می‌توانند از تسهیلات حمایتی بانک بهره‌مند شوند. وی با اشاره به رویکرد توسعه‌ای بانک توسعه تعاون در طرح‌های ملی بویژه طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مطابق این تفاهمنامه، تسهیلات با نرخ ترجیحی مناسبی پیش‌بینی گردیده بود، که در این مرحله اعضای هیأت مدیره بانک مصوب نمودند سود تسهیلات حتی با شرایطی مناسب‌تر و نرخ 8 درصدی و با دوره بازگشت 36 ماهه به معرفی‌شدگان اعطا شود. معاون شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون بابیان نوپا بودن شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این شرکت‌ها با رویکرد فنی و تخصصی تشکیل‌شده‌اند و کادر مدیریتی شرکت‌ها این پتانسیل را دارند که سطح استاندارد حرفه‌ای حسابداری و مالی شرکت‌ها را ارتقا دهند و موجب ایجاد ارزش‌افزوده مناسب در اقتصاد گردند.  وی با یادآوری اهمیت اجرای این تفاهم در سریعترین زمان ممکن گفت: چنانچه شرکت‌های معرفی‌شده مطابق راهنمایی مسئولان شعب بانک، نسبت به آماده‌سازی مدارک موردنیاز اقدام نمایند، همکاران امکان تسریع در فرآیندها را به شکل بهتری در اختیار خواهند داشت. ضمن آنکه تا حد امکان، نهایت همکاری و سهل‌گیری نسبت به معرفی‌شدگان صورت خواهد پذیرفت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7389/10/547826/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها