ستاد اجرایی فرمان امام در زرندیه افتتاح کرد

فاز اول پروژه دامپروری 3 هزار رأسی



ایران زمین - فاز اول پروژه دامپروری صنعتی ۳هزار رأسی مولد، تولید علوفه به روش هیدروپونیک و آغاز عملیات طرح دانش‌بنیان تکثیر گاوهای ممتاز با روش تولید آزمایشگاهی جنین، طی مراسمی در زرندیه به بهره‌برداری رسید.
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با اشاره به تأکید رهبرمعظم انقلاب مبنی برورود ستاد اجرایی به مباحث استراتژیک حوزه کشاورزی گفت: فاز اول این پروژه ۳هزار رأسی با ایجاد ۲۲۰شغل مستقیم و غیرمستقیم و تولید ۱۵هزار تن شیر درسال افتتاح می‌شود.
وی افزود: با تکمیل دو فاز دیگر این مجموعه تا ۲۲بهمن، برای ۶۰۰نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم و سالانه ۳۵ هزار تن شیر تولید خواهد شد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بااشاره به بهره‌گیری از روش‌های نوین برای حل معضل علوفه دام دراین مجتمع افزود: با استفاده از شیوه هیدروپونیک دراین مجموعه سالانه ۱۰۰۰ تن علوفه با یک‌دهم نیاز به آبیاری معمول تولید می‌شود که می‌تواند روزانه ۴۸۰ گاو و گوسفند را تغذیه کند. مخبر درخصوص سایر اقدامات ستاد خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصان دارویی ستاد اجرایی توانستیم ظرف ۸ ماه بیش از ۱۸۰میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دربحث واردات مواد اولیه دارویی داشته باشیم.
وی تأکید کرد: همچنین امسال با شعار «تبدیل هرخانه به یک کارگاه» ۶۵هزار طرح خرد و خانگی در کشور ایجاد می‌کنیم که از این طریق ۲۵هزار تن گوشت قرمز و ۵ هزار تن گوشت سفید تولید خواهد شد.
در ادامه این مراسم، فرخی معاون استاندار مرکزی گفت: احیای کارخانجات نیمه‌تعطیل و طرح‌هایی که ستاد روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند طرح‌های استراتژیکی است که درجنگ اقتصادی امروز، کشور به آنها نیاز دارد.
وی با تقدیر از الگوی ستاد در برخورد با ویروس کرونا گفت: اقدام ستاد در ارسال بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا، موجب دلگرمی مردم و الگویی برای همه دستگاه‌ها شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7389/11/547829/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها