اخبــــار




اعلام گرانفروشی تلفن همراه با سامانه 124

معاون وزیر صمت، با بیان اینکه با گرانفروشان در بازار گوشی تلفن همراه برخورد خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه هیچ تغییری در واردات این کالا انجام نشده بهانه‌ای برای افزایش نرخ وجود ندارد.
به‌گزارش مهر، عباس تابش با بیان اینکه بر اساس تصمیم بانک مرکزی، وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت، واردات گوشی تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو به کشور هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: با توجه به بررسی‌های همه‌جانبه صورت گرفته از سوی وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی، واردات گوشی‌های تلفن همراه با ارزش بالای ۳۰۰ یورو به کشور مطابق با روال گذشته خواهد بود، بنابراین هیچ یک از شرکت‌های واردکننده و واحدهای صنفی سطح بازار، حق ندارند به بهانه اخبار منتشر شده نادرست قبلی در خصوص ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه با ارزش ۳۰۰ یورو، افزایش قیمت اعمال کنند.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بازرسان سازمان اتاق‌های اصناف و سازمان‌های صمت استان‌ها نسبت به هر‌گونه افزایش قیمت نامتعارف در سطح بازار، اقدام کرده و مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده گرانفروشی  مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ و واحدهای نظارت و بازرسی اصناف اعلام کنند.
به‌گفته تابش، تعیین قیمت گوشی‌های تلفن همراه بر مبنای ضوابط تعیین شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت خواهد گرفت و بسته به مقطع واردات، نوع ارز مورد استفاده و نرخ ارز، قیمت تمام‌شده آنها تعیین خواهد شد که چنانچه گزارش گرانفروشی از سوی مردم ثبت شود بررسی‌های لازم در این رابطه صورت خواهد گرفت؛ ضمن اینکه بازرسی‌ها از بازار نیز به‌صورت مستمر صورت گرفته و با گرانفروشان برخورد خواهد شد.

صعود ۴ پله‌ای ایران در حوزه پهن‌باند همراه

متوسط سرعت دانلود همراه در ایران، در آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۹۹)، ۲۵,۲۴ مگابیت‌برثانیه، متوسط مقدار تأخیر ۰.۳۶ ثانیه و رتبه بین‌المللی ایران نیز ۷۱ بود که در بازه زمانی سه ماهه در ماه مه‌(خرداد ۹۹) چهار پله صعود داشته است.
به‌گزارش ایسنا، رگولاتوری براساس آخرین گزارش نتایج تست‌های سرعت در سایت OOKLA، سرعت اینترنت در کشورهای مختلف را بررسی کرده است. بر این اساس، در ماه مه ‌۲۰۲۰، متوسط سرعت دانلود و آپلود پهن‌باند موبایل در ایران، به ترتیب ۲۸,۸۳ مگابیت‌برثانیه و ۱۱.۵۹ مگابیت‌برثانیه و متوسط مقدار تأخیر یا Latency، برابر با ۰.۳۶ ثانیه است که براساس این آمار رتبه بین‌المللی ایران ۶۷ اعلام شده است.
این در حالی است که در ماه مه‌۲۰۲۰، متوسط سرعت دانلود و آپلود پهن‌باند موبایل در دنیا، به ترتیب ۳۳.۷۱ مگابیت‌برثانیه و ۱۰.۸۹ مگابیت‌برثانیه و متوسط مقدار تأخیر، ۰.۴۱ ثانیه است.
براساس این گزارش کره‌جنوبی در بین ۱۳۸ کشور با سرعت دانلود ۱۰۰,۲۲ مگابیت‌برثانیه رتبه اول را دارد. علاوه بر این، کشورهای امارات، چین، قطر، هلند، کانادا، بلغارستان، استرالیا، نروژ و عربستان سعودی در بین ۱۰ کشور برتر قرار گرفته‌اند، نکته قابل توجه در این بررسی، حضور شش کشور آسیایی در لیست ۱۰ کشور اول دنیا در این زمینه است. ایران در بین ۴۶ کشور منطقه، رتبه ۲۳ را در زمینه سرعت دانلود موبایل کسب کرده است.
نتایج تحلیل شرایط کشورهای پیشرفته در حوزه اینترنت پهن‌باند موبایل در سایت OOKLA نشان می‌دهد، برای افزایش سرعت دانلود و آپلود در شبکه‌های موبایل، شبکه ۵G و فیبر نوری از اصلی‌ترین عواملی است که می‌تواند برای کشورها ابزاری را فراهم کند تا سرعت‌های بالا برای مشترکان ایجاد کنند و رتبه بین‌المللی خود را در بین سایر کشورهای دنیا ارتقا دهند
در بسیاری از کشورها با راه‌اندازی فناوری ۵G، سرعت موبایل در سال گذشته رشد صعودی داشته است. با استفاده از این فناوری، میانگین سرعت دانلود در کره جنوبی ۱۶۵.۹ درصد، در سوئیس ۲۳.۵ درصد، در کانادا ۲۲.۲ درصد، استرالیا ۲۱.۲ درصد، هلند ۱۷.۳ درصد، امارات متحده عربی ۱۱.۱ درصد، مالت ۱۰.۳ درصد و نروژ ۵.۸ درصد رشد کرده است.
سایت OOKLA، علاوه بر بررسی وضعیت اینترنت همراه، وضعیت پهن‌باند ثابت در جهان را بررسی کرده است. براساس گزارش این سایت در ماه مه‌۲۰۲۰، متوسط سرعت دانلود و آپلود پهن‌باند ثابت در ایران، به ترتیب ۱۵,۷۵ مگابیت‌برثانیه و ۹.۹۱ مگابیت‌برثانیه و متوسط مقدار تأخیر، ۰.۴۵ ثانیه و رتبه بین‌المللی ایران ۱۲۹ است. در حالی که در ماه آوریل، متوسط سرعت دانلود و آپلود پهن‌باند موبایل در ایران، به ترتیب ۱۲.۷۲ مگابیت‌برثانیه و ۶.۹۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط مقدار تأخیر نیز ۰.۴۹ ثانیه بوده که بر این اساس رتبه بین‌المللی ایران ۱۴۱ بود که در ماه مه‌۱۲ پله صعود داشته است.

<فیس بوک مسنجر> و <واتس اپ> ادغام می شوند

اگرچه از مدتی پیش اعلام شده بود که شرکت مادر فیس‌بوک قصد دارد بین زیرمجموعه‌های خود ارتباط شبکه‌ای برقرار کند، اما اکنون علائم اولیه پشتیبانی از گفت‌و‌گوی متقابل بین فیس‌بوک مسنجر و واتس اپ دیده می‌شود.
به‌گزارش انتخاب این موضوع می‌تواند یک پیش زمینه برای روند طولانی ادغام کاربران فیس‌بوک مسنجر و کاربران واتس‌اپ باشد. تفاوت اصلی بین هر دو سیستم عامل پیام‌رسانی در این است که واتس‌اپ علاوه بر رمزنگاری، اطلاعات گپ را روی دستگاه ذخیره می‌کند. به‌همین دلیل است که واتس‌اپ فقط در یک دستگاه واحد مجاز به استفاده است این در حالی است که فیس‌بوک چنین محدودیتی ندارد.
منابع آگاه به ایجاد جداول در یک پایگاه داده محلی در پیام رسان فیس‌بوک اشاره دارند که به‌منظور مدیریت پیام‌ها و خدمات مورد نیاز است. همچنین به‌عناصر دیگری نیز اشاره شده است که به بوک مسنجر امکان می‌دهد که کاربران واتس اپ را مسدود کند و اعلان‌های واتس‌اپ و جزئیات گیرنده گپ را بفهمید.
محتوای پیام با سرور‌های فیس‌بوک به اشتراک گذاشته نمی‌شود؛ بنابراین، برنامه مسنجر برای ایجاد مکالمه بین فیس‌بوک مسنجر و واتس‌اپ باید یک پروتکل جدید را درج کند. مشخص نیست که آیا فیس‌بوک برای همگام‌سازی آن در دستگاه‌ها، این پایگاه داده محلی را بارگذاری می‌کند یا خیر چرا که یکی از مشخصه‌های پیام رسان فیس‌بوک این است که می‌توانید همزمان از چند دستگاه به ارسال و دریافت چت بپردازید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7389/17/547853/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها