اخبــــار




AFC : پرسپولیس در آستانه کسب چهارمین قهرمانی متوالی

کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز به بررسی لیگ‌های فوتبال آسیای مرکزی پرداخت. سایت AFC نوشت: «سال 2020 برای لیگ‌های فوتبال به شکل متفاوتی گذشته است. ولی به نظر می‌رسد تاریخ برای لیگ‌های آسیای مرکزی در حال تکرار است و تیم‌های قهرمان در سال 2019 دوباره در آستانه قهرمانی قرار دارند. در ازبکستان، ایران و تاجیکستان مدافعان قهرمانی در آستانه قهرمانی قرار دارند. با اینکه 7 هفته به پایان لیگ برتر ایران باقی مانده، پرسپولیس با اختلاف 12 امتیاز صدر جدول است و از دیگر رقبا شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. به نظر می‌رسد پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی قهرمانی خود را جشن خواهد گرفت. چرا که کارت قرمز کمال کامیابی‌نیا در نیمه اول بازی پرسپولیس با شاهین بوشهر شاگردان یحیی گل‌محمدی را متوقف نکرد. مهدی ترابی موفق شد در این بازی در دقیقه 66 بازی گل پیروزی را برای پرسپولیس به ثمر برساند.»

تست کرونای یک بازیکن شاهین مثبت شد

سرپرست شاهین از مثبت شدن نتیجه تست یک بازیکن در این تیم خبر داد. خدا کرم ایزدپناه در مورد انجام تست‌های پزشکی شاهین گفت: «سومین مرحله تست PCR از ۴۰ نفر شامل بازیکنان، کادر فنی، عوامل اجرایی و اداری تیم انجام شد که به جز یک نفر از بازیکنان، مابقی تست‌ها منفی اعلام شد. بازیکن مورد نظر تقریباً از ۱۰ روز قبل علائم داشت که بلافاصله با تصمیم کادر پزشکی و قبل از بازی با تیم نفت مسجدسلیمان از تمرین تیمی جدا شد و با انجام تست‌های لازم به قرنطینه خانگی رفت. او هم اکنون دوران انتهایی قرنطینه خود را پشت سر می‌گذارد و با انجام تست مجدد و تأیید سلامت، این بازیکنان به تمرینات ملحق خواهد شد. بازیکن مذکور در ۲ بازی اخیر تیم در تمرینات و اردوی تیم حضور نداشته و خدا را شکر هم اکنون شرایط رو به بهبودی دارد.»

نارضایتی ذوب آهن از سفر به بوشهر و پاسخ شاهین

دعوای بازی کردن یا بازی نکردن تیم‌ها به دلیل شیوع بیشتر کرونا، حالا به سایر تیم‌های لیگ برتری هم سرایت کرده است. در آستانه بازی فرداشب شاهین و ذوب آهن، جواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به فارس گفت: «کلیه مسابقات فوتبال در رده‌های سنی مختلف در استان بوشهر به حالت تعلیق درآمده است. چه تضمینی وجود دارد بازیکنان ما در بوشهر گرفتار این ویروس نشوند؟ از ابتدای شروع تمرینات، کلیه تمهیدات لازم را در اصفهان رعایت کرده‌ایم. در سفر به شهر پرخطر مشهد باز هم کلیه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردیم و تاکنون جواب تست کلیه بازیکنان ما منفی بوده است اما چه تضمینی وجود دارد که در سفر به بوشهر بازیکنان ما هم به مانند تیم‌های استقلال و فولاد درگیر این ویروس نشوند؟ یکی از بازیکنان شاهین جواب تست کرونایش مثبت شده، آیا مسئولین تضمین می‌کنند سایر بازیکنان این تیم ناقل نباشند؟ قبلاً هم به سازمان لیگ نامه زده‌ایم و درخواست کردیم این مسابقات را به صورت همزمان و در شهرهای کم خطر‌تر برگزار کنند و مجدداً نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال خواهیم کرد.» در این شرایط، مهرداد کریمیان، سرمربی شاهین هم دبیر هیأت فوتبال استان بوشهر لغو تمامی مسابقات در این شهر را اعلام کرده گفت: «تا این لحظه چیزی به من اعلام نشده و ما در حال تمرین هستیم تا الان چیزی نشنیده‌ام. وضعیت اینجا الان که قرمز نیست اما زمانی هم که قرمز بود بازی ما برگزار شد، الان که فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد. اما به هر حال اگر این مسأله اعلام شود باشگاه باید تصمیم بگیرد زمانی که پروتکل‌ها را می‌نوشتند صحبت از بازی در شهر نزدیک بود اما الان فکر نمی‌کنم چنین شرایطی وجود داشته باشد. آن‌هایی که تصمیم گرفتند بازی‌ها در این شرایط برگزار شود باید چاره کار را پیش‌بینی می‌کردند که بازی‌ها به تأخیر نیفتد و شاهد اتفاقات نباشیم.»

ممنوعیت مصاحبه مقابل سازمان لیگ
و باشگاه های پرسپولیس و استقلال

به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا مصاحبه مقابل ساختمان سازمان لیگ فوتبال ایران ممنوع شد. روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرده نشست‌های خبری پیش از مسابقه سرمربیان تیم‌ها نیز به صورت مجازی و بدون حضور فیزیکی خبرنگاران انجام خواهد شد و از نمایندگان رسانه‌ها تقاضا داریم مقابل ساختمان جهت انجام گفت‌وگو بعد از برگزاری نشست خبری تجمع نفرمایند. در همین رابطه باشگاه های پرسپولیس و استقلال هم در اطلاعیه‌هایی اعلام کرد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصاحبه مقابل ساختمان این باشگاه ها ممنوع است.

ریوآوه: طارمی بهترین لژیونر ایران است

باشگاه ریوآوه پرتغال دیروز با انتشار فیلمی از درخشش و گلزنی‌های مهدی طارمی در فصل جاری لیگ پرتغال به تمجید از این بازیکن پرداخت و نوشت: «طارمی 2 بار به عنوان بهترین بازیکن زمین در لیگ پرتغال انتخاب شده است. او در این فصل برای ریوآوه 16 گل به ثمر رسانده است. بدون شک آمار او نشان دهنده این واقعیت است که او بهترین لژیونر ایران در خارج از کشور است.»

پرسپولیسی ها بالاخره پاداش گرفتند

مسئولان باشگاه پرسپولیس پاداش بازیکنان و کادر فنی این تیم به دلیل بردهای اخیر را پرداخت کردند و مبلغ مورد نظر دیروز به حساب بازیکنان و اعضای کادرفنی واریز شد تا قبل از بازی با ماشین سازی شارژ روحی شوند. گفتنی است یحیی گل‌محمدی که تهدید به کناره‌گیری کرده هم دیروز در تمرین قرمزها حضور یافت. دیروز مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس، مدیران و معاونان بخش‌های مختلف این باشگاه تشکیل جلسه دادند تا درباره حکم صادر شده در پرونده گابریل کالدرون و همچنین آخرین وضعیت سایر احکامی که به تازگی علیه این باشگاه صادر شده است، بررسی‌های لازم را انجام دهند.

تمرینات اختصاصی دژاگه در تراکتور

درحالی که تاکنون تکلیف برگزاری دیدار تراکتور با استقلال در هفته بیست و چهارم لیگ برتر مشخص نشده ، تمرینات شاگردان ساکت الهامی پیگیری می‌شود. اشکان دژاگه هم که به تازگی از آلمان به ایران بازگشته، پس از نیمکت‌نشینی در بازی با صنعت نفت به دلیل نرسیدن به شرایط بدنی ایده‌آل، زیرنظر بدنساز تراکتور تمرینات اختصاصی انجام می‌دهد و بعید به نظر می‌رسد در صورت برگزاری بازی با استقلال هم در ترکیب اصلی تیمش قرار بگیرد. البته عکاشه حمزاوی، مهاجم الجزایری تبریزی‌ها هم به دلیل شرایط کرونایی حاکم در این کشور و محدودیت برای خروج از الجزایر نتوانسته به ایران بازگردد و زمان بازگشت وی به ایران مشخص نیست. علیرضا پژمان، مربی تراکتور و اعضای خانواده اش هم مدتی است به کرونا مبتلا شده‌اند و 15 روز است که در قرنطینه هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7389/18/547860/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها