دیگه چه خبر؟




روایت تسنیم از تصمیمات عجیب و غریب مجلس

   خبر اول اینکه، خبرگزاری اصولگرای تسنیم در یادداشتی با عنوان «تصمیمات عجیب و غریب برخی نمایندگان» از طراحان سؤال از رئیس جمهوری پرسیده که این طرح قرار است کدام مشکل مردم را حل کند؟  به گزارش «ایران»، در بخشی از این  مطلب آمده است: اگر نمایندگان مجلس می‌خواهند با طرح سؤال از رئیس جمهور، مسیر حرکت دولت را اصلاح کنند و او را به ریل درست برای سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور برگردانند، به جای چنین مسیرهای بی‌فایده‌ای، شاهراه عاقلانه‌ای در میان است و آن استفاده از ظرفیت تقنینی و ریل‌گذاری  مجلس است. مشکلات کشور کاملاً عیان است، مسائل اقتصادی از مسکن و تورم و... نیازی به توضیح و مجادله ندارد؛ تمام اینها ایده‌های مشخص و عملی برای برون‌رفت از وضع موجود می‌خواهد و نه جلسات بگومگو و کشمکش بی‌فایده میان مجلس و دولت. اگر نمایندگان قصد دارند محاجه‌ای با دولت کنند، پیش از آن باید طرح مشخصی در زمینه معینی تصویب و سپس دولت را برای عمل به آن ایده تحت فشار منطقی بگذارند والا طرح سؤال از رئیس ‌جمهوری بر اساس توضیحاتی که گفته شد، فایده‌ای که ندارد و قطعاً هزینه‌هایی خواهد داشت که کمترین آن اتلاف وقت نمایندگان است. خبرگزاری تسنیم چند سال پیش نوشت که بر اساس آمار و ارقام سال 95، هر دقیقه جلسه علنی مجلس 22 میلیون و 250 هزار تومان هزینه دارد! این رقم با عنایت به تورم این سال‌ها قطعاً چند برابر شده است، لذا اتلاف چنین دقایق و منابعی، برای هدفی که منطقی نیست، قاعدتاً کار مدبرانه‌ای به نظر نمی‌رسد.

حکم ضدایرانی یک دادگاه امریکایی

  خبر دیگر اینکه، دادگاهی در امریکا با ادعای نقش داشتن ایران در انفجار رخ داده در برج‌های الخبر عربستان سعودی، ایران را به پرداخت غرامت محکوم کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه آسوشیتدپرس، طبق گفته شرکت حقوقی  MM~LAW LLC، یک دادگاه فدرال در امریکا با ادعای اینکه حامیان  ایران در حمله انجام شده به برج‌های خبر (khobar) در عربستان سعودی در سال ۱۹۹۶ در الظهران عربستان سعودی که نظامیان امریکایی در آنجا استقرار داشتند، نقش داشته‌اند، ایران را به پرداخت ۸۷۹ میلیون دلار محکوم کرد. این دادگاه امریکایی مدعی شده است که برخی حامیان ایران  با هدایت و حمایت حزب‌الله لبنان بمبی ۵ هزار پوندی را درون برج‌های خبر منفجر و باعث کشته شدن ۱۹ نفر از نظامیان نیروی هوایی امریکا و مجروح شدن بیش از ۴۰۰ نفر شدند. بر اساس این گزارش، ادعای این دادگاه در حالی مطرح می‌شود که هیچ مدرکی که نشان دهد ایران در این انفجار نقش داشته است، ارائه نشده است.

 اعتراض روح‌الله زم به حکم اعدام

  دست آخر اینکه،  وکیل مدافع روح الله زم از اعتراض به حکم اعدام موکلش خبر داد. دبیر دریابیگی بلوردی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: بعد از ابلاغ حکم پرونده موکلم،  نسبت به رأی دادگاه اعتراض  و درخواست فرجام خواهی دادم و قرار شده پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شود. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ۱۰ تیرماه در نشست خبری از محکومیت روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز به اعدام خبر داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7389/3/547903/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها