اخبار




اجرای طرح ترافیک از ساعت ٨:٣٠ تا ١٦

مدیر روابط عمومی معاونت حمل‌و‌نقل ‌وترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: در حال حاضر طرح‌های ترافیکی پایتخت از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می‌شود و در این میان، یک بار خروج از محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا از ساعت ١٤:٣٠ آزاد است. به‌گزارش روابط عمومی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، علی عالی افزود: از روز هفدهم خرداد ٩٩، طرح‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا) در پایتخت از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ برقرار است. در روزهای پنجشنبه نیز صرفاً طرح کنترل آلودگی هوا و از ساعت ٨:٣٠ تا ١٣ اجرا می‌شود، تغییر ساعت اجرای محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا صرفاً جهت رفاه حال شهروندان و کارمندان صورت گرفته است که ترددشان در محدوده‌های فوق مشمول عوارض نشود.

افزایش 500 تا 800 هزار تومانی دریافتی بازنشستگان

هیأت دولت با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی در تأدیه بدهی‌اش به سازمان تأمین اجتماعی موافقت کرد؛ به این ترتیب دست سازمان برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باز شد. به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبه هیأت دولت که با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی صادر شد، بخشی از سهام دولت در ۹ شرکت مهم دولتی به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی متعهد است با اتکا به این منابع جدید ظرف مدت کوتاهی طی ماه‌های آتی نسبت به اجرای طرح همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اقدام فوری به عمل آورد. سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این رابطه  از اختصاص 32 هزار میلیارد تومان برای همسازی سازی حقوق بازنشستگان خبر داد. وی گفت: دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی بین 500 تا 800 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر بهداشت:
مشکلی برای پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها نداریم

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر وضعیت تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی مشکلی ندارد، زیرا ظرفیت لازم در نظر گرفته شده است.
به‌گزارش ایرنا، قاسم جان بابایی درباره آخرین وضعیت تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی افزود: در حال حاضر وضعیت بیماران کرونایی بدتر از اسفند ۹۸ نشده و در آن زمان هم توانستیم بیماران مبتلا به کووید۱۹ را پذیرش و بستری کنیم.
وی ادامه داد: البته امیدواریم با اجباری شدن استفاده از ماسک، میزان ابتلا به ویروس کرونا در کشور کاهش پیدا کند. استفاده از ماسک قطعاً مؤثر خواهد بود و روند ابتلا و بستری به‌علت ابتلا به ویروس کرونا را کاهش خواهد داد.
معاون وزیر بهداشت درباره احتمال نیاز به راه‌اندازی مجدد بیمارستان‌های سیار اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد که نیازی به راه‌اندازی مجدد بیمارستان‌های سیار باشد. تا زمانی که تخت بیمارستان خالی باشد، مردم از بیمارستان‌های سیار استقبال نمی‌کنند. این بیمارستان‌ها برای زمانی است که تعداد بیماران بسیار زیادتر از ظرفیت تخت‌های موجود بیمارستانی شود و در نتیجه مجبور خواهیم بود بیمارانی که شرایط بهتری دارند را به بیمارستان سیار منتقل کنیم و بیماران بدحال را در تخت‌های بیمارستانی بستری کنیم. جان بابایی گفت: البته در اسفند ماه نیز به میزان محدودی از ظرفیت بیمارستان سیار در رشت استفاده شد و از این ظرفیت در استان قم استفاده چندانی نشد.
معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در قم راه‌اندازی شده و در حال استفاده هستیم و بیمار پذیرش می‌کند.

شمار جانباختگان کرونا در کشور از ۱۲ هزار نفر گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۹۱ بیمار جدید کووید۱۹ خبر داد و درعین حال بر لزوم پرهیز از سفرهای غیرضرور در شرایط فعلی بویژه به استان‌های خراسان رضوی و مازندران تأکید کرد.
به‌گزارش ایسنا، دکتر لاری گفت: از ظهر روز 17 تیر تا ظهر روز ۱۸ تیر ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۵ مورد بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسید.
لاری همچنین گفت: متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
به‌گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ۳۳۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی همچنین ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۳۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تأکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و بویژه استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌ غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. وی همچنین گفت: استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.
لاری تأکید کرد: مردم جدا از سفرهای غیرضروری و بویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران خودداری کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7389/5/547917/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها