خسارت سیل به 5 شهرستان آذربایجان شرقی




گروه ایران زمین -  مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از خسارت سیل چند روز گذشته در پنج شهرستان شبستر، مرند، عجب شیر، چاراویماق و مراغه در آذربایجان شرقی خبر داد.
به‌گزارش ایلنا، محمد باقر هنربر در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: بر اثر نزولات جوی و با وجود صدور اخطاریه‌های جوی از قبل، این بارش‌ها خساراتی  در شهرستان‌های استان به‌وجود آورد.
وی افزود: روستاهای پیربالا و سیدلو در شهرستان مرند و جاده «خوی-مرند» و «اصلی کندی» در حادثه سیل دیروز خسارت دیده‌اند. روستای گل در بخش شادیان شهرستان چاراویماق نیز در این حادثه متضرر شده است.
وی گفت:همچنین خسارت‌هایی  در شهرهای شند آباد و کوزه کنان و روستاهای تیل، حیدر آباد، چهرگان و شیخ ولی شهرستان شبستر و جاده اصلی «شبستر-تسوج» در سه راهی تیل گزارش شده است.
هنربر اظهار کرد: مسیر روستاهای کهلان، قره‌بلاغی، شلیلوند، قرطاول، کهجوق و مغانجیق و شهرستان مراغه نیز در این حادثه خسارت دیده‌اند.
وی ادامه داد: خسارت‌هایی هم در روستاهای هرگلان، قوزلوجه و یایچی شهرستان عجب شیر گزارش شده است. وی خاطرنشان کرد: عمده خسارات وارد شده مربوط به بخش‌های کشاورزی، مسکونی، زیربنایی، راه‌های روستایی، معابر، اماکن دامی، وسایل و اسباب منزل، تخریب کانال‌ها و تأسیسات لوله کشی آب، محصولات باغی و زراعی، پل‌ها و برخی از راه‌های اصلی، تلف شدن دام و ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در برخی روستاهای استان است و تاکنون هیچ گونه تلفات جانی از این سیل گزارش نشده است.
سیل در شرق گلستان بدون تلفات جانی
 بارش حدود ۹۷ میلیمتری باران در شرق استان گلستان و وقوع سیل با‌وجود برخی خسارت‌ها مانند واژگونی چند خودرو، تخریب دیوار منازل و دامداری‌ها و بسته‌شدن جاده‌های روستایی تلفات جانی نداشت.
به‌گزارش ایرنا، در روستاهای بخش لووره شهرستان گالیکش در محدوده پارک ملی گلستان باران شدید از حوالی ساعت ۶.۳۰ صبح دیروز آغاز شد و با تداوم یک ساعته مشکلاتی ایجاد کرد. علاوه بر این ۲ خودرو هم در محدوده روستای دارآباد به‌دلیل شدت سیلاب واژگون شد که سرنشینان آنها با کمک اهالی نجات یافتند.
همچنین طبق اعلام هواشناسی گلستان در شهرستان مینودشت بامداد دیروز و طی ۳ ساعت حدود ۱۰۰ میلیمتر باران بارید که نتیجه آن، آبگرفتگی معابر شهری و دشواری تردد برای وسایل نقلیه بود.
سیدرضا قادری مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت که کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ارزیابی دقیق خسارات سیل راهی روستاهای شرق استان شدند.
به‌گفته وی، علاوه بر لووه و دارآباد، روستاهای اجن قره خوجه و قانجق شهرک گالیکش هم دچار خسارت‌هایی مانند قطعی راه دسترسی و تخریب دیوار منازل و دامداری‌ها شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7392/6/548207/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها