زمان شیرین برداشت خرما با کرونا تلخ نمی شود




خرما را مقوی‌‌ترین ‌میوه می‌دانند. فصل برداشت آن طولانی است، از تیرماه شروع می‌شود و تا آبان ماه ادامه دارد. کرونا خرما داران را هم ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان برداشت این میوه شیرین کرده است. با وجود این بازار فروش خرما حال و روز خوبی ندارد.
ترس از ابتلای مصرف‌کنندگان به کرونا باعث شده که امسال سفره‌های ایرانی خرمای کمتری به خود ببینند. این در حالی است که هیچ گزارشی تأیید نکرده است که کرونا از گیاه و میوه به انسان منتقل می‌شود. تولیدکنندگان آن هم یک نکته دیگر را عنوان می‌کنند. دو هفته طول می‌کشد تا خرما به دست مصرف‌کننده برسد. در این مدت اگر ویروسی هم به آن آلوده شده باشد از بین رفته است.
آنها توصیه می‌کند که خرما بصورت بسته‌بندی خریداری شود؛ چون پیش از بسته‌بندی در کارخانجات شسته و تمیز می‌شود.
«ذبیح‌الله اعظمی» نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی خرمای جنوب کرمان را کاملاً سالم و اُرگانیک معرفی می‌کند و به ایرنا می‌گوید: «درهنگام برداشت این محصول، تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.»
به‌گفته او برای جلوگیری از انتقال ویروس در مصوبه ستاد مقابله با کرونا جنوب کرمان آمده، کارگران و خرماداران، هنگام برداشت محصول ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.
اعظمی که دارای مدرک دکترای کشاورزی از دانشگاه بلژیک است، می‌گوید: در علم گیاه پزشکی هیچگونه بیماری ویروسی مشترکی بین گیاه و انسان وجود ندارد لذا مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند و به شایعات و مطالب غیرعلمی توجه نکنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7392/6/548208/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها