ایران در ایران




اصرار بر عروسی موجب فوت پدر و مادر داماد  و عروس در ارومیه شد

ارومیه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: اصرار بر برگزاری مراسم عروسی در ارومیه، موجب فوت پدر و مادر داماد و عروس شد که نشان‌دهنده تأثیر برگزاری مراسم در ایام کرونایی است. به گزارش ایرنا، دکتر جواد آقازاده  افزود: با وجود هشدارهای ارائه شده به مردم در خصوص لزوم خودداری از برگزاری مراسم و تجمع، مراسم عروسی به‌ویژه در روستاها و خانه باغ ها برگزار می شود. وی افزود: در پی برگزاری یک مراسم عروسی در آذربایجان‌غربی پدر و مادر عروس و داماد، براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و تعداد دیگری از میهمانان نیز به این بیماری مبتلا شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: وضعیت بسیاری از شهرستان های استان از جمله ارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب، نقده و برخی دیگر از شهرها در خصوص شیوع بیماری کرونا نامناسب است و باید با همراهی مردم، این روند را برعکس کنیم. آقازاده اظهار امیدواری کرد که با پرهیز از برگزاری مراسم و تجمع و همچنین استفاده از ماسک، روند شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی کنترل شود.

موج جدید بارش‌های مونسون امروز در سیستان  و بلوچستان

زاهدان - بارش‌های مونسون همراه با تندبادی موقت ارتفاعات جنوب و مرکز استان را از امروز بعدازظهر فرا می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد گفت: این بارش‌ها به‌صورت رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق خواهد بود و انتظار می‌رود تا پنجشنبه در ارتفاعات این مناطق ادامه داشته باشد. علی ملاشاهی افزود: با توجه به ویژگی بارش‌های رگباری، احتمال جاری شدن رواناب و بارش تگرگ در این مناطق دور از انتظار نیست. وی توصیه کرد: در زمان بارش‌ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

توبیخ برگزارکنندگان جشنواره اسب در آمل

ساری - ستاد مقابله با کرونای مازندران متصدیان برگزاری جشنواره اسب‌های ایرانی در بخش لاریجان شهرستان آمل را به‌خاطر بی‌توجهی به مصوبات این ستاد آن هم در شرایط قرمز کرونایی توبیخ کرد.  کلیپ برگزاری جشنواره اسب ایرانی در منطقه رینه آمل از دیروز در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود. در این کلیپ صدها نفر بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک میدانگاه جمع شده و سرگرم تماشای برنامه معرفی اسب‌های ایرانی هستند. به‌گزارش ایرنا، استاندار مازندران با ابراز تأسف از
کم توجهی برخی شهروندان به مقررات ستاد مقابله با کرونا، تأیید کرد که جشنواره اسب ایرانی بدون توجه به مصوبات کرونایی استانی و شهرستانی در بخش لاریجان شهرستان آمل و در منطقه رینه برگزار شد. احمد حسین زادگان گفت: به محض اینکه متوجه برگزاری چنین برنامه‌ای شدم، دستور بررسی چگونگی برگزاری این جشنواره و برخورد با عاملین آن را صادر کردم که در مرحله اول شهردار شهر رینه و بخشدار لاریجان توبیخ شدند.

 دمای خوزستان از ۵۰ درجه گذشت

اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از ثبت دمای ۵۰.۲ درجه در شوش در روز شنبه خبر داد. به‌ گزارش ایسنا، محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: افزایش رطوبت در شهرهای ساحلی با شدت و ضعف امروز هم ادامه خواهد داشت و بعد از آن بتدریج کاهش می‌یابد. وی افزود: از  روز یکشنبه تا سه‌شنبه کاهش یک تا دو درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته نیز بویژه در نیمه غربی استان خوزستان، در بعضی ساعات وزش باد متوسط مورد انتظار است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دیروز شوش با ۵۰.۲ و ایذه با ۲۷.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۱.۷ تا ۴۹ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

دام‌های البرزی شماره ملی 15 رقمی می‌گیرند

کرج- با راه‌اندازی سامانه جامع هویت‌گذاری دام، از این پس نگهداری، حمل و نقل، فروش و ‌کشتار دام در البرز فقط با دریافت پلاک با شماره 15 رقمی و ثبت مشخصات دام در این سامانه امکان پذیر است. به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، با اجرای طرح هویت‌گذاری دام، تاکنون ۱۱۸ هزار دام سنگین و ۶۰ هزار دام سبک در البرز، با دریافت پلاک با کد 15 رقمی در یک سامانه جامع هویت دار شده‌اند.  مهرداد عبدالملکی هدف از اجرای این طرح را سرشماری آسان و دقیق دام‌های کشور، ارائه خدمات به فعالان واقعی بخش، کمک به جلوگیری از قاچاق و سرقت دام، کمک به اصلاح‌نژاد دام و حذف پلاک کوبی‌های موازی دانست و گفت: از این پس نگهداری، فروش، حمل و نقل و ‌کشتار دام زنده فقط با نصب پلاک معتبر و ثبت مشخصات دام زنده در سامانه هویت‌گذاری انجام خواهد شد. بر اساس آخرین سرشماری در استان البرز حدود ۱۵۰ هزار رأس دام سنگین صنعتی و روستایی و حدود ۲۰۰ هزار رأس دام سبک در دامداری‌های البرز وجود دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7392/6/548209/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها