ایران در ایران



فاز چهارم کارخانه آب شیرین کن زاهدان به مرحله بهره‌برداری نزدیک شد
امید زاهدانی‌ها به رفع کمبود آب شرب تا نیمه مرداد ماه

زاهدان- محمد شکوهی فر /  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری از فاز چهارم کارخانه آب شیرین کن زاهدان خبر داد که آب را به مرکز استان می‌رساند. زاهدان مدت‌ها است با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند.
علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر شهر زاهدان با۱۷۰۰ کیلومتر شبکه به‌منظور توزیع عادلانه آب به ۸ زون فشاری اصلی تقسیم شده است. پروژه فاز چهارم کارخانه آب شیرین کن به ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب در حال انجام است که بخش اول آن با ظرفیت ۷۵۰۰ مترمکعب تا اوایل مردادماه و کل ظرفیت آن در نیمه دوم مرداد ماه سال‌جاری به پایان خواهد رسید، این پروژه تا حدود زیادی مشکلات شهر زاهدان برای سال‌جاری را مرتفع می‌کند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: همچنین برای گذر از تابستان سال آینده نیز برنامه افزایش ظرفیت خط انتقال چاه نیمه به زاهدان از دشت حرمک شامل استحصال آب از ده حلقه چاه دشت حرمک (۸۰ کیلومتری زاهدان) به ظرفیت تقریبی ۲۵۰ لیتر در ثانیه در برنامه وزارت نیرو قرار دارد. این طرح هم‌اکنون در حال اجراست و برای اتمام آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. ۲۰ میلیارد تومان آن در سال ۹۸ و الباقی در سال‌جاری تخصیص داده شده است و تا مهرماه حفر چاه ها و لوله‌گذاری و خط برق آن اجرا خواهد شد. خرید و نصب ۴ دستگاه الکتروموتور نیز تا قبل از پایان سال به اتمام خواهد رسید. با این اقدامات سال آینده نسبت به امسال ۴۲۰ لیتر در ثانیه افزایش ظرفیت داریم، بنابراین پیش‌بینی می‌شود تابستان بی‌دغدغه تری را در پیش داشته باشیم. وی گفت: نحوه توزیع آب عادلانه بوده و اگر افت فشار و قطعی آب وجود داشته باشد در همه مناطق شهر بدون هیچگونه تبعیضی صورت می‌گیرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب زاهدان مبلغ ۱۹ میلیارد تومان با تخصیص ۶۰ درصد و مبلغ یک میلیارد تومان برای توسعه سامانه تله متری زاهدان در برنامه کاری قرار دارد. همچنین برای تکمیل طرح فاضلاب زاهدان علاوه بر اعتبار لایحه، ۳۸ میلیارد تومان از اعتبارات متوازن مصوب شده که انتظار می رود تخصیص بالایی را به همراه داشته باشد.

پلوی شیرازی روی میز سازمان جهانی گردشگری

ایران زمین/ ایران با ارسال کلیپی از نحوه تهیه غذای سنتی قنبر (غمبر) پلوی شیرازی در کمپین تبلیغاتی «سلایق غذایی» که از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برگزار شد شرکت کرد. «محمد قاسمی» مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری خوراک یکی از زیر مجموعه‌های گردشگری است که در آن انگیزه اصلی سفر گردشگر، تجربه غذاهای جدید در مقصد مورد بازدید به‌شمار می‌آید. این نوع گردشگری در واقع به‌عنوان حافظ میراث‌فرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل کرده و از این رهگذر فرصت‌هایی را نیز در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغالزایی بویژه در مناطق روستایی فراهم می‌آورد. وی افزود: برهمین اساس سازمان جهانی گردشگری به‌عنوان بخشی از کمپین «فردا سفر کنید»، از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود کلیپ‌هایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال نمایند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7392/11/548227/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها