شمش تقلبی 300 میلیون تومان!



گروه حوادث/ اعضای یک باند تبهکار که با استفاده از خاک و فلزات زرد رنگ شمش طلای قلابی ساخته و در بازار می‌فروختند از سوی پلیس شناسایی شدند.
سرهنگ کارآگاه «جهانگیر تقی پور»، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران در تشریح این خبر گفت: اوایل تیر امسال کارآگاهان اداره سیزدهم با رصدهای اطلاعاتی مطلع شدند، افرادی در حال خرید و فروش شمش طلا به قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی بازار هستند.
بنابراین بلافاصله کارآگاهان اداره سیزدهم معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و در تحقیقات پلیسی دریافتند متهمان با افتتاح دفتر فروش سیم و کابل برق در محدوده «میرداماد» قطعات شمش‌های طلا را به‌صورت جزئی و عمده می‌فروشند. در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان دو قطعه از شمش‌های طلا را که متهمان به خریداران خود فروخته بودند مورد بررسی‌های کارشناسی قرار داده و مشخص شد که شمش‌های طلا تقلبی و فاقد عیار است.
این مقام انتظامی ابراز کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، یکی از خریداران شمش‌های طلا به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشت، اعضای این باند یکهزار قطعه شمش طلا در اختیار دارند و به بهانه اینکه شمش‌ها قاچاق است می‌خواهند با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی بازار آن را بفروشند و به جای 7 میلیارد ریال هر شمش را 3 میلیارد ریال می‌فروشند.
بدین ترتیب با هماهنگی مقام قضایی اکیپی از کارآگاهان اداره سیزدهم برای دستگیری متهمان به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند، 2 نفر از متهمان را که در حال فروش 50 قطعه شمش‌های طلای تقلبی بودند دستگیر و در ادامه عملیات پلیسی 4 نفر از اعضای دیگر این باند را که در داخل اتاقی پنهان شده بودند، دستگیر کنند.
 در بررسی‌های بیشتر کارآگاهان موفق شدند، یک کیسه خاک مخلوط به فلزهای مختلف زرد رنگ و یک قطعه فلز زرد رنگ کشف کنند که متهمان در ابتدا مدعی بودند کیسه خاک حاوی خاک معدن و قطعه فلز زرد رنگ شمش طلا است.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه متهمان در آخرین معامله‌شان قصد داشتند، 150 میلیارد ریال طلای تقلبی را به یکی از خریداران طلا بفروشند، اضافه کرد: اعضای این باند برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی انتقال و به جرم ارتکابی در همان تحقیقات اولیه اعتراف کردند و روانه زندان شدند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7392/12/548235/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها