اخبــــار



صالحی امیری: شورای نگهبان اساسنامه را رد نکرد

رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران درباره تأیید نشدن اساسنامه کمیته ملی المپیک در شورای نگهبان بیان کرد: «اساسنامه دو سال و نیم در مسیر رفت و برگشت میان ما، کمیسیون اجتماعی دولت و صحن دولت است که روندی زمانبر و کند دارد. ابتدا مصوبات به کمیسیون تطبیق مجلس می‌رفت و سپس اعلام نظر می‌کردند که براساس تفسیر حقوقی شورا، همه اساسنامه‌های شرکت‌ها و نهادها باید به این شورا برود. شورای نگهبان بعد از حدود ۹ ماه بررسی اساسنامه، پاسخ داد ولی آن را رد نکرد بلکه گفتند مبهم است.»رئیس کمیته ملی المپیک در مورد ثبت کمیته ملی المپیک به‌عنوان نهادی غیرانتفاعی گفت: «این موضوع بیشتر متوجه فوتبال است. ما به‌عنوان نهاد عمومی غیردولتی غیرانتفاعی شناخته شدیم و کمیته بین‌المللی المپیک با این شرایط کمیته ملی المپیک تعارضی ندارد. ما و مجموعه کشور، غیردولتی بودن کمیته ملی المپیک را پذیرفته‌ایم.»

بیرانوند نامزد بهترین گلر لیگ قهرمانان آسیا 2018

کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه نظرسنجی‌های خود برای انتخاب بهترین تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا 2018 در بخش انتخاب بهترین دروازه بان یک نظرسنجی برگزار کرد و در این نظرسنجی نام علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پرسپولیس در میان نامزدهای بهترین گلر لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 قرار گرفت.

آغاز تمرینات فولاد بدون بازیکنان کرونایی

پس ‌از ابتلای ۲۵ درصد از اعضای تیم فوتبال فولاد خوزستان به کووید۱۹، این تیم در هفته‌های بیست و سوم و بیست و چهارم برابر تیم‌های نساجی و نفت مسجدسلیمان به میدان نرفت تا با حضور در قرنطینه و بهبود نفرات کرونایی تیم، برای ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور آماده شود. بر همین اساس تمرینات تیم فولاد از دیروز (یکشنبه) بدون حضور بازیکنان کرونایی این تیم در اهواز آغاز شد. فولاد پس از تقریباً ۲ هفته حضور در قرنطینه، خود را برای دیدار حساس با پرسپولیس در تاریخ ۲۶ تیرماه آماده می‌کند.

ابتلای 2 بازیکن سرخابی به کرونا

تست کرونای یک بازیکن پرسپولیس مثبت اعلام شد و یک بازیکن استقلال هم براساس نتایج اولیه مبتلا شده است. در جریان سفر تیم پرسپولیس به تبریز، آریا برزگر بازیکن جوان این تیم پس از مواجهه با علائم اولیه شبیه سرماخوردگی به کادر پزشکی مراجعه کرد که برای احتیاط، وی سریعاً به تهران منتقل و تست کرونا از وی گرفته شد که پاسخ تست مثبت بود. این بازیکن خوشبختانه عوارض حادی ندارد و در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برد. عارف غلامی، مدافع تیم فوتبال استقلال هم شنبه شب پس از بازی با تراکتور آزمایش داد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد او مشکوک به کرونا است.

خلیلیان: 90 درصد باشگاه‌ها همکاری داشتند

مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی – ورزشی، درباره همکاری خوب باشگاه‌های فوتبال در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: «90 درصد باشگاه‌ها همکاری کردند و تست‌های PCR خود را انجام دادند. واقعاً باشگاه‌ها فشار دو چندانی را تحمل کردند چرا که از لحاظ مالی هم باید محاسبات اضافه تری را درنظر می‌گرفتند. امیدوارم که پروتکل‌های مربوطه توسط همکاران در فدراسیون فوتبال با دقت و وسواس نظارت شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7392/18/548251/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها