اخبار




واگذاری 2درصد سهام شستا به بازنشستگان تأمین اجتماعی

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دو اتفاق خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی در آینده نزدیک خبر داد. به‌گزارش «ایران»، محمد شریعتمداری در گفت‌و‌گوی زنده اینستاگرامی با اعلام این خبر اظهار کرد: مصوبه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی برای واگذاری 2 درصد از سهام شستا به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان با هماهنگی سازمان بورس را دریافت کردم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه برای واگذاری ۳۰هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی به ازای مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت خبر داد. گفتنی است: ارزش هر سهم شستا در زمان عرضه در ۲۷ فروردین ماه ۸۶۰ تومان بود که هم‌اکنون ارزش هر سهم به بیش از سه هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. هفته گذشته هیأت وزیران با پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان طلب سازمان تأمین اجتماعی از دولت موافقت کرده بود که با افزایش ۳۰ هزار میلیارد تومانی آنچه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز از آن یاد کرد، مجموع طلب‌های واصل شده این سازمان از دولت تا پایان سال به ۶۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد که گام بزرگی در راستای حل مشکلات بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی است.

عرضه اولین تولید داخلی «رمدسیویر» از هفته آینده

وزیر بهداشت با ابراز نگرانی درباره وضعیت کووید۱۹ در چهار استان، از عرضه تولید داخلی داروی «رمدسیویر» از هفته آینده خبر داد. دکتر سعید نمکی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت استان‌های درگیر کرونا به رئیس جمهوری گفت: خوشبختانه با همراهی مردم و کمک مسئولان استانی و همکاران‌مان در دانشگاه‌های علوم پزشکی، امروز وضعیت مطلوب‌تری نسبت به روز‌های گذشته داریم و بیماری در استان‌های کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان تا حد زیادی کنترل شده  و موارد ورودی به بیمارستان‌ها بسیار کمتر از قبل است و بیماران بستری و مرگ و میر رو به کاهش است.  وزیر بهداشت با بیان اینکه البته در استان‌های مازندران، خراسان رضوی، تهران و البرز جای نگرانی داریم، افزود: امیدواریم بتوانیم در این استان‌ها نیز بیماری را بزودی کنترل کنیم. این گزارش را خدمت رئیس جمهوری و اعضای دولت دادم. نمکی با اشاره به همراهی مردم در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌ها، در عین حال از موافقت رئیس جمهوری با برخی از تفویض اختیار‌ها به کمیته‌های استانی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: در کمیته‌های استانی مبارزه با کرونا تصمیمات خوبی برای محدودیت‌های جدید گرفته شده و اگر این روال را تا دو هفته آینده خوب دنبال کنیم، در کاهش بیماری بسیار مؤثر خواهد بود. وزیر بهداشت همچنین درباره دارو‌های درمان کرونا گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که کووید۱۹ هنوز هیچ داروی مؤثر و قابل اعتمادی در دنیا ندارد. اما برخی همکاران دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر را تجویز می‌کردند. بویژه رمدسیویر که در اروپا و امریکا هم مطرح است. یک سری شیاد وارد قاچاق این فرآورده و فرآورده جعلی آن شده بودند. بر همین اساس گرچه این دارو در لیست دارویی کشور نیست، اما برخی همکاران آن را تجویز می‌کردند و معتقد بودند که در برخی بیماران اثربخش است، به همین خاطر روز گذشته این دارو را به اندازه کافی توزیع کردیم و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو هم عرضه خواهد شد و بنابراین کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت. نمکی همچنین درباره تصمیم‌های اتخاذ شده برای تهران افزود: تصمیم‌های اتخاذ شده درباره محدودیت‌های یک هفته‌ای پیش از این از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در تهران به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است. یک هفته با این آهنگ خواهیم رفت و اگر اثرات کمتر از آنچه که انتظار داشتیم، بود، محدودیت‌های بیشتری در نظر خواهیم گرفت.

تمدید محدودیت‌های کرونایی در تهران

 رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با تأکید بر پیچیده بودن شرایط تهران برای مقابله با کرونا، گفت: با توجه به نظرات فنی و بحث‌های میدانی، درخواست اعضای ستاد مقابله با کرونا در تهران، تمدید محدودیت‌ها به مدت یک هفته دیگر است؛ چراکه محدودیت‌های یک هفته‌ای کفایت نمی‌کند و دامنه محدودیت‌ها باید در هفته‌های آتی افزایش یابد. دکتر علیرضا زالی افزود: موضوع مهم دیگر آن است که تمام تجمعات بالقوه بالای ۱۰ نفر، همایش‌ها، مجامع، کمیسیون‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها از نظر ما باید معلق تلقی شوند. درباره برگزاری نماز جماعت نیز مساجد طبیعتاً باز هستند اما درخواست‌مان این بود که نماز و مناسک مذهبی به شکل فُرادی برگزار شود. درباره نماز جمعه نیز با همکاری ائمه محترم جمعه استان تهران درخواست کردیم که این هفته هم نماز جمعه در سطح استان تهران تعطیل باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7395/5/548582/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها