کشتی ترانزیتی کالاهای افغانستان از چابهار راهی هند شد



سیستان و بلوچستان - محمد شکوهی فر: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین کشتی صرفاً ترانزیتی حامل کالاهای کشور افغانستان از طریق بندر چابهار به سمت بنادر هندوستان رهسپار شد.
بهروز آقایی افزود: طی روزهای اخیر این برای سومین مرحله است که در راستای اجرای توافق سه جانبه هند، افغانستان و ایران، یک کشتی صرفاً برای حمل کانتینرهای حامل محمولات ترانزیتی افغانستان وارد بندر شهید بهشتی چابهار می‌شود و این بندر را به مقصد هند ترک می‌کند. وی ادامه داد: کشتی اینتر سیدنی با حدود ۷۰ تی ای یو کانتینر معمولی و یخچالی حامل محمولات ترانزیتی کشور افغانستان از بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد بنادر موندرا و ناواشیوا حرکت کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: زمان کوتاه ترانزیت بین چابهار و بنادر موندرا و ناواشیوا و خدمات مطلوب ارائه شده به بازرگانان افغانستانی، زمینه ساز فعال ساختن ظرفیت‌های توافق سه جانبه ایران، هند و افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار شده است. آقایی افزود: در همین راستا در یک ماهه جاری ۱۱۶ تی ای یو کانتینر حامل کالاهای ترانزیتی افغانستان در قالب 2 کشتی کانتینربر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به بنادر موندرا و ناواشیوا ارسال شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر صادرات کالای هند به افغانستان از طریق بندر چابهار انجام و همچنین محموله‌های صادراتی خشکبار و کالای فاسد شدنی افغانستان از این بندر به هند ارسال شده است، اما ارسال محموله‌های صرفاً ترانزیتی در راستای توافقنامه سه جانبه هند، افغانستان و ایران بی‌سابقه بوده که برای اولین بار در سال 99 محقق شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7395/6/548584/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها