استاندار گیلان:

پرونده آزاد راه قزوین - رشت تا سال 1400 بسته می‌شود




گروه ایران زمین / استاندار گیلان اعلام کرد تا سال ۱۴۰۰ پروژه‌های اولویت‌دار از جمله 8 کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین – رشت  را که عمدتاً تونل و پل است و همچنین اتصال راه‌آهن رشت – کاسپین که تکمیل‌کننده بخشی از کریدور شمال – جنوب است به اتمام می‌رسانیم.«ارسلان زارع» در گفت‌و‌گو با «ایران»، با اشاره به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و استعداد‌های موجود در استان اظهار داشت: دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی؛ حاصل همدلی، وحدت، انسجام و اتحاد میان همه مسئولان بوده است.
وی با بیان اینکه گیلان از ابتدای شکل‌گیری دولت یازدهم و دوازدهم شاهد دستاوردهای بسیار بزرگی بوده است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در مدت 8 سال منتهی به سال 98 همواره بالاتر از میانگین کشوری این شاخص بوده است. همچنین آهنگ رشد نرخ تورم در استان همواره در سطح پایین‌تری از میانگین کشوری این شاخص قرار داشته و رشد سرمایه‌گذاری داخلی در سال 98 نیز نسبت به سال 91 بیشتر بوده است.
زارع نرخ بیکاری گیلان در سال 97 را بر اساس آمار ‌های رسمی ۱۱.۴ درصد عنوان کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و فعالیت بخش خصوصی در پایان سال گذشته این رقم به حدود ۱۰.۴ درصد کاهش یافته است؛ برای تک رقمی کردن نرخ بیکاری تا پایان دوره دولت دوازدهم، باید طرح‌های اشتغالزا در حوزه اقتصاد مقاومتی و نیز جهش تولید در گیلان، با شتاب و جدیت تکمیل و در دستور کار قرار گیرد.
وی سفرهای رئیس‌جمهوری به‌گیلان را مایه برکات بسیار برای استان دانست و اظهار داشت: در بخشی از صنعت کشاورزی همچون چای، با استقرار دولت تدبیر و امید تحول زیادی ایجاد شده است. در این راستا با افزایش خوب و مناسب قیمت برگ سبز چای و همچنین پرداخت تسهیلات بهزراعی، شرایط برای حضور کشاورزان چایکار در باغ‌های چای رونق گرفته و علاوه بر اینکه سطح زیرکشت این محصول در استان افزایش داشته، نشاط و امید را نیز به فعالان این عرصه برگردانده است.
 نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به کاهش هزینه‌های کشاورزی برای مقرون به صرفه کردن آن در استان اشاره کرد و گفت: طرح تجهیز، نوسازی، یکپارچه‌سازی و تسطیح اراضی از راهکارهای کاهش هزینه‌های تولید و اقتصادی کردن کشاورزی در استان بوده که از زمان نخستین سفر دکتر روحانی به استان، آغاز و براساس برنامه زمانبندی کماکان در حال اجراست.وی با اشاره به افتتاح راه‌آهن رشت- قزوین و آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن رشت- انزلی-آستارا در دولت تدبیر و امید افزود: برخی اقدامات زیربنایی دولت همچون احداث راه‌آهن تأثیر زیادی در توسعه گردشگری و صنعتی استان داشته و با استفاده بیشتر از این فناوری‌ها می‌توانیم گیلان را با سرعت بیشتری در مسیر توسعه یافتگی قرار دهیم. زارع توسعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و ایجاد شور و نشاط را مهم‌ترین رویکرد دولت اعتدال عنوان  و خاطرنشان کرد: ما نیز تلاش کرده‌ایم به دور از نگاه‌های سلیقه‌ای براساس واقعیت‌ها، برای توسعه برنامه‌های حقوق شهروندی، جلب مشارکت‌های مردمی با توسعه سازمان‌های مردم نهاد و احزاب، ایجاد بسترهای اجرای برنامه‌های فرهنگی - هنری و شور و نشاط در جامعه هنرمندان گام‌های مؤثری برداریم؛ در آغاز فعالیت دولت یازدهم، 37 سازمان مردم نهاد در استان فعالیت داشت که در حال حاضر این آمار به 102 سازمان رسیده است.
وی ادامه داد: پیشینه صنعت در گیلان به بیش از یک قرن می‌رسد و به سبب وجود مواد اولیه در حوزه صنایع چوب و سلولزی، منسوجات و پوشاک این استان همواره قطب صنعتی بوده اما به‌دلیل مشکلاتی که در دهه‌های گذشته اتفاق افتاده تعدادی از صنایع، راکد یا تعطیل شده بودند. دولت تدبیر و امید با اعتقاد راسخ برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی تلاش کرده تا از این واحدها و فعالیت‌های آنها حمایت کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7395/11/548597/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها