دیگه چه خبر



کنایه به ضرغامی: دولت قهوه‌خانه نیست

   خبر اول اینکه،منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس دهم در کنایه‌ای به عزت‌الله ضرغامی گفته که «در حد وزیر نبودند، می‌خواهند رئیس جمهوری شوند!» عزت‌الله ضرغامی  رئیس پیشین صدا و سیما که گفته می‌شود خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 آماده می‌کند، اخیراً گفت‌وگوی مفصلی با سایت انتخاب داشته که نشانه‌های تمایل برای ورود به این عرصه در آن آشکار بود. حالا  منصور حقیقت‌پور مشاور علی لاریجانی که قبل از ضرغامی ریاست بر سازمان صدا و سیما را عهده‌دار بود درباره الگوبرداری ضرغامی از لاریجانی گفت: این قیاس را درست نمی‌دانم. ظرفیت انسان‌ها با هم فرق می‌کند. آقای لاریجانی یک شخصیت تک‌بُعدی نبود که بعد از ترک صداوسیما نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ شود. به گزارش نامه نیوز، وی افزود: حالا اگر یک برادری که فقط در حوزه فرهنگی فعالیت داشته بخواهد برای انتخابات ریاست جمهوری بیاید، به نظر نمی‌رسد شخصیت جامعی برای این جایگاه باشد. نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ باید توانمندی‌شان در حوزه نظریه پردازی حوزه اقتصادی بر سایر موارد بچربد. هرچند امروز مشکل فرهنگی هم داریم، آنچه بیش از سایر عوامل مردم را اذیت می‌کند گرانی، بیکاری و تورم است. حقیقت‌پور درباره صبحانه‌های سیاسی و فرهنگی عزت‌الله ضرغامی و تلاش او برای ارتباط‌گیری با سلایق مختلف، اظهار کرد: دولت قهوه‌خانه نیست که با صبحانه خوردن بشود مشکلات کشور را حل کرد. عرصه اداره کشور فکر، اندیشه، گذشت، ایثار و فداکاری می‌خواهد. در ریاست جمهوری روزی ۲۰ ساعت باید کار کرد و تحمل شنیدن سخت‌ترین انتقاد‌ها را هم باید داشت. ضمن آنکه باید با اقشار مختلف مردم بتوان صحبت کرد و مباحث را جلو برد.

توضیح درباره اجرای حکم اعدام در آذربایجان غربی

  خبر دیگر اینکه، دادگستری استان آذربایجان غربی  روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «حکم اعدام دو نفر از عوامل اصلی بمبگذاری سال ۸۹ در شهرستان مهاباد» اجرا شده است. در جریان بمب گذاری و انجام این اقدام تروریستی ۱۲ نفر از هموطنان کرد و آذری زبان به شهادت رسیده و بیش از ۴۰ نفر نیز مجروح شدند. سخنگوی دستگاه قضایی هم دربخش خبری 21 سه‌شنبه شب  تلویزیون درخصوص علت تأخیر در اجرای این حکم اعدام گفت: پرونده دارای متهمان دیگری بود که فراری بودند و کماکان فراری هستند. تلاش‌های زیادی شد تا بلکه تمامی عوامل این جنایت تروریستی دستگیر شوند تا همه آن‌ها مجازات شوند. به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی افزود: پس از اطلاع از فرار آن‌ها از کشور و مأیوس شدن از دستگیری متهمان فراری محاکمه متهمان دستگیر شده انجام شد. پرونده در دو مرحله به دیوان عالی کشور ارسال شد؛ یک مرتبه دیوان عالی کشور دستور تکمیل تحقیقات و بررسی‌های جانبی را صادر کرد و پس از تحقیقات تکمیلی نهایتاً حکم صادره از دادگاه استان آذربایجان غربی به تأیید دیوان عالی کشور رسید. اسماعیلی گفت: دو مرحله پرونده به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه ارسال شد. در هر دو مرحله با حضور اعضای کمیسیون عفو، بررسی‌های جامع انجام شد و به جهت جنایت هولناک صورت گرفته این افراد را مستحق عفو و تخفیف مجازات ندانستند. این فرآیند باعث طولانی شدن رسیدگی و فراهم شدن مقدمات اجرای حکم شد.

 الکاظمی هفته آینده به ایران و عربستان سفر می‌کند

  دست آخر اینکه،  شبکه خبری المیادین از سفر نخست‌وزیر عراق به ایران و عربستان خبر داد. به گزارش فارس، پایگاه خبری شبکه «المیادین» به نقل از منابع آگاه  نوشته که «مصطفی الکاظمی» هفته آینده به ریاض و تهران سفر خواهد کرد. تلویزیون سعودی «الحدث» نیز در خبری اعلام کرد که روز دوشنبه، نخست‌وزیر عراق به عربستان سعودی سفر خواهد کرد. پیش‌تر اعلام شده بود که نخست‌وزیر عراق به منظور جلب حمایت‌های سیاسی و اقتصادی طرف‌های مختلف، قرار است در نخستین دور از سفرهای خارجی خود به کشورهای ایران، عربستان و امریکا سفر کند. پیش از این برخی منابع عراقی هم از سفر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به عراق در هفته آینده
خبر داده بودند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7395/3/548627/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها