ایران در ایران




روند کاهشی نرخ جمعیت آذربایجان شرقی در وضعیت هشدار است

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با هشدار نسبت به نرخ رشد پایین جمعیت در استان بر لزوم تدبیر برای مواجهه با این وضعیت تأکید کرد. به‌گزارش ایرنا احد جودی گفت: سال گذشته نرخ رشد جمعیت در آذربایجان شرقی یک درصد بود که متأسفانه این رقم امسال به ۸۵ صدم درصد رسیده است. وی این آمار را نگران‌کننده خواند و افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد، در آینده جمعیت فعال، پویا و جوان نخواهیم داشت. فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز  با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش پیش روی این اداره کل افزایش تعداد سالمندان در استان است، گفت: در ۲۰ سال آینده سالمندان زیادی خواهیم داشت که فرزندی ندارند تا از آنان مراقبت کنند. فرگل صحاف افزود: در حال حاضر تعداد ۴۰۰ هزار سالمند در آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار سالمند دارای معلولیت هستند و از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

توقف گردشگران اروپایی در مرز بازرگان با بسته شدن مرز ترکیه

ارومیه- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو گفت: سفر ۲۰ گردشگر اروپایی به‌دلیل اجرای محدودیت‌های کرونایی و پذیرش نکردن گمرک ترکیه متوقف شده و آنان همچنان میهمان شهرستان ماکو هستند. به‌گزارش ایرنا علی خورابلو افزود: این افراد از ملیت‌های مختلف از جمله کشورهای سوئد، اسپانیا، فرانسه و آلمان هستند که با هدف طبیعت و کویرگردی وارد ایران شده ‌بودند که برای بازگشت و خروج از کشور وارد ماکو شدند. رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو بیان کرد: پس از پذیرش نکردن گمرک ترکیه، این گردشگران با همکاری میراث فرهنگی ماکو و مسئولان به درخواست خود آنان در روستای تاریخی و سایت گردشگری سنگر در پنج کیلومتری ماکو اسکان یافتند.

تجهیزات بندری چابهار از این شهر خارج نشده است

زاهدان - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هیچ دستگاهی از تجهیزات بندر چابهار قرار نیست از این بندر خارج شود.
به ‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، در پی انتشار خبری در یکی از خبرگزاری‌ها با عنوان «ماجرای انتقال مکرر تجهیزات استراتژیک از بندر چابهار چیست؟» مبنی بر انتقال یکی دیگر از مکنده‌های غلات بندر چابهار به دیگر بنادر کشور، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ضمن تکذیب این خبر، بیان کرد: کل تجهیزاتی که در بندر چابهار موجود است به این بندر استراتژیک تعلق دارد. وی ادامه داد: این تجهیزات در راستای تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات مطلوب به تجار، بازرگانان و صاحبان کالا در بندر چابهار مورد استفاده قرار می‌گیرد. آقایی تصریح کرد: در پی‌ رهایی این بندر اقیانوسی از تحریم‌های ظالمانه امریکا و در فرصت ایجاد شده در فضای برجام، سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به خرید و مونتاژ تجهیزات استراتژیک مورد نیاز بنادر کشور از طریق بندر چابهار کرد و پس‌ از مصوبه هیأت وزیران این تجهیزات به بنادر هدف ارسال شد و سایر تجهیزات موجود متعلق به این بندر بوده و هیچ برنامه جابه‌جایی برای این تجهیزات وجود ندارد.

متولیان مراسم ترحیم در شوش بازداشت شدند

اهواز- دادستان شوش از بازداشت متولیان برگزاری مراسم ترحیم در این شهرستان خبر داد. مصطفی نظری به ایرنا گفت: با توجه به ضرورت رعایت مقررات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی، مهم‌ترین اصل در زمینه جلوگیری از انتقال ویروس کووید۱۹ پرهیز از تجمعات، از جمله برگزاری مراسم عروسی و ترحیم است که مسئولان بهداشتی بر این موضوع تأکید فراوان داشته و دارند. وی با اشاره به اینکه متأسفانه روز چهارشنبه عده‌ای در یک منطقه از شهر اقدام به برپایی مراسم ترحیم و تیراندازی نیز کرده بودند، گفت: فرد متولی مراسم ترحیم شناسایی و بازداشت شده است. وی اظهار کرد: در یک ماه گذشته مطابق با مصوبه‌های متعددی، برگزاری هر‌گونه مراسم عروسی و عزا در تالارها، هتل‌ها، رستوران‌ها و باغ رستوران ها تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد و این ممنوعیت تاکنون هم ادامه دارد.

صید ترال ۲۸ لاکپشت در معرض انقراض را در جاسک تلف کرد

بندرعباس - ۲۸ لاکپشت در ساحل جاسک تلف شدند. رئیس اداره دریایی حفاظت محیط زیست هرمزگان احتمال می‌دهد صید ترال عامل مرگ 28 لاک پشت سبز و پوزه عقابی در این ساحل باشد. وجود ضربه روی لاشه یکی از لاکپشت‌ها خبر از مرگ این گونه بر اثر ضربات چوب یا پاروی قایق‌های ماهیگیری می‌دهد. آمارها نشان می‌دهد در ماه‌های اخیر تلفات آبزیان غیر خوراکی در هرمزگان بویژه سواحل شرقی جاسک که صید گاه شناورهای ترال است بشدت افزایش یافته است. به‌گزارش خبرگزاری مهر، افشین عسکری گفت:«از تعدادکل لاکپشت‌های شمارش شده، ۲۵ مورد آن مربوط به سواحل شرقی اسکله آبکوهی تا دهانه خور میدانی و ۳ لاشه باقی مانده مربوط به ساحل ونک است.» عسکری افزود: بجز یکی از لاشه‌ها، در باقی موارد، آثار ضربه و آسیب مشاهده نشده است. به‌نظر می‌رسد مرگ آنها نتیجه گیر افتادن و خفگی در تورهای صیادی باشد. عسکری تأکید کرد: با توجه به جثه بزرگ غالب لاشه‌ها و اینکه این گونه لاکپشتان قادر به شنا در اعماق دریا و دور از ساحل هستند احتمال داده می‌شود که بیشتر تلفات، نتیجه صید غیر اصولی با تورهای بزرگ (عمدتاً ترال میان آبی و پرساین) و بدون توجه به حضور زیستمندان و لاکپشت‌ها، بوده است.

صدور کیفرخواست پرونده سیل علی‌آبادکتول

گرگان - رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: کیفرخواست پرونده مرگ سه نفر در سیل سال ۹۶ دهنه زرین گل علی‌آبادکتول صادر شد.
هادی هاشمیان اظهار کرد: در این کیفرخواست شرکت ملی گاز خطوط شمال و شمال شرق به میزان ۶۵ درصد، اداره کل راه و شهرسازی به میزان ۲۰ درصد، امور آب منطقه‌ای به میزان ۱۰ درصد و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به میزان ۵ درصد به اتهام رعایت نکردن نظامات دولتی منتهی به مرگ سه نفر در سیل دهنه زرین گل، مقصر شناخته شدند. وی بررسی چندباره نظرهای کارشناسی به علت اعتراض دستگاه‌های اجرایی را علت طولانی شدن روند بررسی این پرونده و صدور کیفرخواست عنوان کرد. رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: پرونده پس از صدور کیفرخواست برای صدور رأی به دادگاه کیفری دو علی‌آبادکتول فرستاده شد. به‌ گزارش دادگستری گلستان، یک زوج جوان و فرزند سه ساله آنها در سیل مرداد سال ۱۳۹۶ در دهنه زرین گل علی‌آبادکتول گرفتار شدند و جان باختند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7396/6/548633/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها