پروژه راه‌آهن زاهدان- چابهار بدون همکاری هندی‌ها است





مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه با تأخیر هند در ورود به پروژه راه‌آهن زاهدان- چابهار، با تکیه به توان داخل پروژه را ادامه دادیم، گفت: هند هیچ نقشی در اجرا و تأمین مالی این پروژه نداشت و این راه‌آهن با توان داخل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
خیرالله خادمی درباره کنار گذاشتن هند از پروژه توسعه خط آهن زاهدان و اتصال چابهار به شبکه ریلی اظهار داشت: طبق توافقنامه منعقد شده ایران و هند قرار بر این شد که تأمین مالی و اجرای زیرسازی این پروژه ریلی با هندی‌ها باشد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بحث زیرسازی این پروژه را به اجرا برساند.
همچنین تأمین برخی از ادوات مانند ریل و سوزن هم بر عهده هند بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با وجود پیگیری‌های مستمر ایران در سال‌های 95 و 96 اما هند اقدامات خود طبق توافقنامه را انجام نداد و از آنجایی که مدت زمان این توافقنامه طولانی شد تصمیم گرفتیم پروژه را با منابع داخلی خودمان پیش ببریم و بخشی از منابع هم با درخواست دولت و موافقت رهبری از صندوق توسعه ملی تأمین شد.
وی ادامه داد: ‌از این‌رو با تأخیر هندی‌ها، منابع مالی از داخل کشور تأمین و از اواخر سال گذشته پروژه راه‌آ‌هن زاهدان – چابهار به‌صورت جدی فعال شد./ ایلنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7396/7/548636/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها