اخـــــــــبار




رئیس سازمان فضایی:
 کرونا پروژه‌های ماهواره‌ای را به تأخیر نمی‌اندازد

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های فضایی مطابق با برنامه زمان‌بندی دنبال می‌شود، گفت: پروژه‌های ماهواره‌ای با سرعت در حال پیشرفت است.
به گزارش مهر، مرتضی براری همزمان با هفته جهانی فضا و با توجه به اینکه شعار امسال هفته جهانی فضا «ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند» است، در خصوص کاربرد ماهواره‌ها در زندگی توضیح داد.
وی گفت: امروزه آنقدر خدمات و کاربردهای ماهواره فراگیر شده که به جرأت می‌توان گفت زندگی بدون ماهواره ناممکن یا خیلی سخت خواهد بود. از لحظه‌ای که شما از منزل خارج می‌شوید و نرم‌افزار مسیریابی خود را باز می‌کنید در حال استفاده از خدمات ماهواره‌ای هستید تا زمانی که به منزل برمی‌گردید و در حال تماشای مثلاً پخش زنده فوتبال هستید. ارتباطات خدمات بانکی مثل عابربانک‌ها، کنترل کارت‌های سوخت، مسیریابی و... همه نمونه‌هایی از خدمات ماهواره‌ای هستند که در زندگی ما رسوخ کرده و موجب افزایش رفاه و کیفیت زندگی‌ها شده است.رئیس سازمان فضایی ایران تأکید کرد: مباحثی مانند آموزش از راه دور یا پزشکی از دور نیز از حوزه‌هایی است که بر بستر خدمات ماهواره‌ای توسعه پیدا کرده‌اند و در این ایامی که توصیه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود این خدمات در سراسر دنیا جدی‌تر گرفته خواهد شد.

هکرهای خاورمیانه شناسایی شدند

نتایج تحقیقات امنیت سایبری شرکت بلک بری نشان داد دیپلمات‌های سعودی، جدایی طلبان سیک و مدیران بازرگانی هند از جمله اهداف یک گروه از هکرهای استخدام شده بوده‌اند.به‌گزارش ایسنا، گزارش درباره این گروه که به باهاموت، معروف هستند، بارزکننده این است که چگونه محققان امنیت سایبری نشانه‌های فزاینده از فعالیت هکرهای مزدور را مشاهده می‌کنند.
اریک میلام، نایب رئیس تحقیقات شرکت بلک بری در این خصوص گفت: تنوع فعالیت‌های باهاموت به حدی است که نشان می‌دهد این گروه برای مشتریان مختلفی کار می‌کنند.پیشتر رویترز در ژوئن گزارش کرده بود چطور یک شرکت آی تی هندی گمنام خدمات هک را به مشتریانش عرضه کرده و به آنها برای جاسوسی از بیش از ۱۰ هزار اکانت ایمیل شامل سرمایه‌گذاران برجسته امریکایی طی مدت هفت سال کمک کرده بود.
بلک بری که در سال ۲۰۱۹ شرکت آنتی ویروس Cylance را جذب کرد، نشانه‌های دیجیتالی را که طی چندین سال توسط محققان دیگر ارائه شده بود کنار هم گذاشت و یک تصویر از گروه پیشرفته‌ای از هکرها فراهم کرد. بلک بری همچنین این گروه را به اپلیکیشن‌های تلفن همراه که در فروشگاه‌های اپل و گوگل موجود بودند، مرتبط کرد. این اپلیکیشن‌ها که شامل ردیاب فیتنس و پسورد منیجر بودند، ممکن است به هکرها برای ردگیری اهدافشان کمک کرده باشند.
اپل در این باره اظهارنظر نکرد اما دو اپلیکیشنی که از سوی بلک بری مشخص شدند دیگر در فروشگاه این شرکت وجود ندارند. سخنگوی گوگل هم از حذف اپلیکیشن‌های مذکور از فروشگاه پلی استور خبر داد.
میلام درباره مغز متفکر گروه باهاموت توضیح نداد اما ابراز امیدواری کرد که گزارش بلک بری توجه به‌موضوع هکرهای مزدور را افزایش دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7464/17/556992/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها