دیگه چه خبر؟




اسد: نیروی ایرانی در سوریه نداریم

 خبر اول اینکه، رئیس جمهوری سوریه  در ارتباط با حضور نیرو‌های ایرانی در خاک سوریه تأکید کرد: «نیرو‌های ایرانی نداریم این کاملاً واضح است. آنها از سوریه حمایت می‌کنند؛ کارشناس نظامی اعزام می‌کنند و با نیرو‌های ما همکاری دارند؛ در کنار ارتش سوریه حضور دارند.» به گزارش مهر بشار اسد در بخشی از گفت و گو با روسیا الیوم  گفت: «بگذارید به یک مثال عملی اشاره کنم: حدود یک سال پیش امریکایی‌ها برای مجاب کردن ایرانی‌ها درخصوص اینکه آنها باید در فاصله 80 کیلومتری از مرز با ارتفاعات جولان اشغالی باشند، به روس‌ها اطلاع دادند. با آنکه آنجا سرباز ایرانی نبود! با این حال ایرانی‌ها بسیار انعطاف‌پذیر بودند و گفتند: باشد، کادر ایرانی در جنوب آن خط نخواهد بود. امریکایی‌ها گفتند که اگر بر سر این مسأله توافق کنیم از بخش شرقی اشغال شده سوریه در مرز‌های عرب یا منطقه موسوم به «التنف» خارج می‌شویم؛ اما چیزی رخ نداد و آنها خارج نشدند.» اسد افزود: «مسأله ایران بهانه‌ای برای ادامه اشغال خاک سوریه و حمایت از تروریست‌هاست. آنها از این مسأله به عنوان یک ماسک برای پنهان کردن مقاصد حقیقی‌شان استفاده می‌کنند. تنها راه برای اجرای چیزی‌هایی که آنها می‌گویند این است که سوریه یک کشور بازیچه دست امریکا شود. این چیزی است که آنها می‌خواهند نه چیز دیگری.

روایت علم‌الهدی از تأثیر فعالیت های فرهنگی

 خبر دیگر اینکه، امام جمعه مشهد گفت: مجلس یازدهم مجلس جوان است و خطری که در این مجلس احساس می‌شود این است که به جای بررسی و تصویب لایحه‌های مهم، سرگرم مسائل حاشیه‌ای شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی در دیدار با جمعی از اعضای فراکسیون محرومیت زدایی مجلس در مشهد افزود: مقام معظم رهبری فرمودند مجلس «امید و انتظار» یعنی اینکه انتظار ما از مجلس شورای اسلامی این است که مشکلات مردم را حل کند. اگر مجلس این جمله را سرلوحه کار خود قرار بدهد، به جلو حرکت می‌کند. وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در حاشیه شهر مشهد افزود: توانسته‌ایم با وجود طلبه‌های جوان و انقلابی مضامین فرهنگی را بین مردم حاشیه شهر ترویج دهیم و دانش‌آموزان، فعالان و بسیجیان را وارد مساجد کنیم که به همین خاطر مشکلات امنیتی حاشیه شهر با جوانان آن منطقه برطرف شد. با کار فرهنگی می‌شود امنیت را برقرار کرد. علم الهدی ادامه داد: بسیاری از جوانانی که به خاطر فقر و محرومیت اوباش محله شده بودند، با کار فرهنگی درست و آشنا شدن با حضرت امام حسین(ع)، بسیجی محل شدند که جلو بسیاری از اغتشاشات را گرفتند.

نرگس محمدی از زندان آزاد شد

 شنیدیم که، رئیس کل دادگستری استان زنجان از آزادی نرگس محمدی خبر داد. به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در این باره، گفت: مجازات این فرد با استفاده از قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات حبس، تقلیل یافت و از زندان آزاد شد. وی با بیان اینکه دادگاه در مورد این محکوم اعمال تخفیف کرد و با رأفت اسلامی آزاد شد، افزود: نرگس محمدی 10 سال مجازات حبس لازم‌الاجرا داشت که با استفاده از قانون کاهش مجازات حبس و موافقت دادگاه، میزان حبس وی به هشت و نیم سال کاهش پیدا کرد و با پایان محکومیت هشت سال و نیم حبس، شب گذشته از زندان آزاد شد.

تکذیب دیدار پرویز فتاح با سید محمد خاتمی

 دست آخر اینکه، پایگاه اطلاع‌رسانی «جماران» نوشته که ادعای دیدار پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با رئیس دولت اصلاحات کذب است. در پی انتشار خبری مبنی بر دیدار رئیس بنیاد مستضعفان با رئیس جمهور اسبق کشورمان، جماران اطلاع یافت این خبر کذب است و هیچ دیدار یا تبادل پیغامی میان آنها انجام نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7464/3/557012/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها