اخبــــار




سفر ظریف به چین

وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر روز گذشته با استقبال مقامات چین وارد استان «یون نان» در جنوب این کشور شد. به‌گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف به دعوت «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و در رأس هیأت بلند پایه به چین سفر کرد. او امروز (شنبه) با همتای چینی خود دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
ظریف یک روز پیش از این سفر، در تماس تلفنی با وزیر امورخارجه انگلیس، گفت‌و‌گو کرد. ظریف و «دومینیک راب» در این تماس درباره مسائل دوجانبه و دیگر موضوعات مهم برای دو طرف رایزنی کردند.

ربیعی: ناامید کردن مردم خطرناک است

علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هیچ دوره‌ای را نمی‌شناسم که جنگ اقتصادی بی‌رحمانه علیه یک ملت این‌گونه ساماندهی شده و در هیچ دوره‌ای با بازی روانی دشمن و همچنین تبلیغات منفی رو‌به‌رو نبودیم، اظهار کرد: در شرایط جنگ اقتصادی، ناامید کردن مردم و القای این احساس که فردا هیچ چیزی بهتر از امروز وجود ندارد، خطرناک است. بدون امید نمی‌توانیم چشم‌انداز روشنی برای مردم و هم محله‌ای‌هایمان فراهم کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی چهارشنبه گذشته در نخستین نشست رسانه‌های محلی شهر تهران که به میزبانی شهرداری منطقه ۱۶ برگزار شد، افزود: امروز بیشتر از گذشته نیاز داریم در کنار هم باشیم. مثل بچه‌های جنوب شهر بگذاریم دیگران روی دوشمان راه بروند. مثل شهدای عزیز پل شویم و از ما عبور کنند. خیلی این روزها طعنه می‌زنند، خیلی‌ها می‌خواهند رد شوند، درحالی که ما امروز بیش از هر دوران دیگری نیاز داریم که سایه‌سار دیگران باشیم.
او با بیان اینکه هیچ دوره‌ای مثل امروز جامعه ما دچار رنج و مشکل نبوده است، تصریح کرد: هیچ دوره‌ای با دشمنی‌های این چنینی، بازی روانی دشمن و همچنین تبلیغات منفی رو‌به‌رو نبودیم. بنابراین در این شرایط ناامید کردن مردم و القای این احساس که فردا هیچ چیزی بهتر از امروز وجود ندارد و همچنین دامن زدن به اختلافات سیاسی، شرایط را پیچیده‌تر می‌کند. ربیعی با بیان اینکه نیاز به یک اعتماد حداکثری در مقابل یک فشار حداکثری داریم گفت: بدون امید نمی‌توانیم چشم‌انداز روشنی برای هم محله‌ای‌هایمان فراهم کنیم. سخنگوی دولت تصریح کرد: در دورانی که بحران مرجعیت وجود دارد و روز به روز مرجعیت‌ها در حال کوچک شدن هستند، رسانه محلی می‌تواند به نوعی پیوست‌های جدید را با برگشت به سنت‌های قدیم پیوند بزند. گفتنی است علی ربیعی به مناسبت اربعین حسینی و هفته تهران از مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان در محله جوادیه بازدید کرد و با تعدادی از کودکان به گفت‌وگو پرداخت. در مرکز نگهداری نرجس تعداد 45 پسر نگهداری می‌شود که 15 کودک زیر 5 سال و 30 دانش‌آموز حضور دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7464/3/557013/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها