ایران در ایران



خراسان رضوی کلاس بدون معلم ندارد

مشهد-  مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با تدابیر اتخاذ شده در سال تحصیلی جاری هیچ کلاسی در استان بدون معلم نمانده است.
قاسمعلی خدا بنده  در مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور ۹۹ استان خراسان رضوی افزود: در سال تحصیلی جاری به رغم کمبود ۱۹ هزار معلم در استان این کمبود با استفاده از نیروهای خدمات آموزشی، حق‌التدریسی و دعوت بخشی از بازنشستگان به تدریس جبران شده و در حال حاضر کلاس بدون معلم در استان نداریم. وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان نیز مثل همه ارکان جامعه از شیوع کرونا تأثیر گرفته و مشکلاتی به این دلیل ایجاد شده که با توجه به شرایط موجود با تمام توان مدیریت مطلوب واحدهای آموزشی در اولویت قرار گرفته است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال یک میلیون و ۳۲۴هزار دانش آموز در مدارس  استان ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۶ هزار دانش‌آموز به دلیل مشکلات پیش آمده ناشی از کرونا ثبت‌نام نکرده باشند که با اتخاذ راهکارهایی درصدد پوشش آموزشی همه دانش‌آموزان استان هستیم. وی افزود: در شرایط فعلی آموزش حضوری نگرانی‌هایی را برای برخی دانش آموزان و خانوده‌های آنان ایجاد کرده که به همین دلیل اختیار حضور در کلاس به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان واگذار شده است.

خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی حوادث طبیعی به خراسان شمالی

بجنورد-  مدیر کل دفتر بحران استانداری خراسان شمالی گفت: طی سال جاری حوادث طبیعی ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به این استان وارد کرده است. نظری  اظهارکرد: این میزان خسارت بر اثر وقوع سرمازدگی، جاری شدن سیل و بارش تگرگ بوده است. وی تصریح کرد: البته حوادث طبیعی در بهار سال گذشته ۷۱۶ میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرد که از این میزان رقم ۵۶۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات تملک و دارایی به استان پرداخت شد. نظری به خسارت‌های آتش‌سوزی طی امسال نیز اشاره کرد و افزود: طی امسال ۸۸ مورد حریق در مراتع و جنگل‌های استان اتفاق افتاد که این تعداد از آتش سوزی‌ها در سطح ۲۵۰ تا ۲۶۰ هکتار بوده است. وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مخاطرات طبیعی که این استان را تهدید می‌کند سیل و زلزله است، ادامه داد: تا تیرماه سال جاری ۱۸۳ زمین لرزه در استان به وقوع پیوسته که هشت زمین لرزه با قدرت بیشتر از سه ریشتر بوده است. این مقام مسئول گفت: طی مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۵۳ زلزله در استان اتفاق افتاده که
 پنج زمین لرزه با قدرت بیشتر از سه ریشتر بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7467/11/557295/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها