محمد امامی در دادگاه:

از بازیگران شریف سریال شهرزاد عذرخواهی می کنم




محمد امامی هم مانند دیگر متهمان اقتصادی ادعا دارد که حتی یک ریال هم به بیت المال بدهکار نیست.دیروز و در چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات 34 متهم بانک سرمایه که به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد نوبت به دفاعیات محمد امامی رسید. او با قرارگرفتن در جایگاه شروع به اعتراض به نماینده دادستان کرد و گفت: آقای قهرمانی در تلاش هستی که زمینه برچیده شدن سفره صدها نفوذ را فراهم کنی و آنچه که گفتی و کردی فساد ستیزی نبود. اردیبهشت سال 96 پس از شش ماه سخت در زندان در دانشگاه تورنتو وقتی از علت بازداشت من پرسیده شد گفتم که قوه قضائیه با عدالت کارش را انجام می‌دهد و غیرتم اجازه نداد که بی‌اخلاقی عده‌ای را به‌نام کشور حساب کنم و حیثیت نظام و ایران لکه دار شود. امامی گفت:‌ هرچیزی تاریخ مصرف دارد کمی این شانتاژ‌ها نخ نما شده است و خطاب به نماینده دادستان ادامه داد: اگر من حقی بر گردن بیت‌المال دارم تو به باور و اعتقاد مردم بدهکاری. به گزارش میزان در ادامه رئیس دادگاه به متهم گفت: اگر توضیح دهید که چقدر مستندات دارید و چه دلایلی را ارائه می‌دهید مفید است چرا که برخی از متهمان و وکلا دفاعیاتشان مرتبط با شماست که امامی پاسخ داد: از بنده نخواهید که جزء به جزء وارد شوم. آقای قهرمانی دروغ گفته و مسائل کلی‌تر را نیز مقرون بواقع نمی‌گوید.
متهم امامی گفت: از سال 95 تا امروز نامه‌های متعددی را برای مسئولان بانک نوشتم و املاکم در بهترین نقاط تهران و لواسان را به‌نام بانک زدم. مهر 95 خودم بازداشت شدم و سپس آزادم کردند و به کانادا رفتم و بازگشتم در نتیجه هیچ دلیلی نداشت تا با این لباس در اینجا حاضر باشم. من از آقای قهرمانی شکایت کردم. او بار دیگر خطاب به قهرمانی گفت: شما چه تصوری از پروژه‌های ساخته شده از سوی من یا درحال ساخت دارید که گمان می‌کنید من اموال بانک سرمایه را تاراج کرده‌ام و حتی دکمه سردستم را نیز از بانک سرمایه گرفته‌ام. امامی ادامه داد: جلسه قبل نماینده دادستان گفت بنده وام گرفته‌ام و به حساب هنرپیشه‌ای ریختم در حالی که با من قرارداد نداشته است حال می‌خواهم بدانم آیا شما قراردادی از من خواستید که من به شما ندادم؟ همچنین بگویید آن دختر ۱۴ ساله که پول به حساب وی ریخته شده است کیست؟ این فرد دختر مدیر مالی بنده هستند و من حق دارم به حساب دیگری پول واریز کنم و این برای من منع قانونی ندارد.
در ادامه جلسه قاضی از متهم در مورد میزان تسهیلات دریافتی‌اش از بانک سرمایه پرسید و امامی پاسخ داد: ۲۰ میلیارد سپرده قبل از تسهیلات داشتم و ۵۰ میلیارد هم میزان تسهیلات بود. من وامم را به‌خاطر پدرم تسویه کردم وگرنه نمی‌کردم چرا که همه زندگی من پدرم هست و من با اکراه این کار را کردم. این بوی تعفن پرونده‌سازی است که بلند شده. متهم امامی بیان کرد: من به بیت‌المال یک ریال بدهکار نیستم که هیچ طلبکار نیز هستم و حاضرم این ادعا را اثبات کنم، بهترین ملک را دادم و «سون» (نام یک شرکت) را تسویه کردم، من به بانک علاوه بر ملک پول نیز دادم.
قهرمانی هم در ادامه این جلسه گفت: امامی صلاحیت دریافت این ۵۰ میلیارد را نداشته و مالیات نداده است. ۵ میلیارد فروش خالص ارائه دادند. در حالی که صورت مالی که به بانک ارائه دادند ۱۰۹ میلیارد بوده است و شرکت در روز تسهیلات افتتاح حساب کرده است. آقای امامی ٥٠ میلیارد تومان تسهیلات گرفت و باید در زمان سررسید ٦٥ میلیارد تسویه می‌کرد؛ اما به جهت خودرو‌های نذری که پخش می‌کردند این مبلغ تسویه نشد.
امامی همچنین در شروع جلسه دیروز خطاب به اهالی رسانه گفت: بدیهی‌ترین خواسته من این است که به همان میزان که کیفرخواست را پوشش دادید دفاعیات من را نیز پوشش دهید. بزرگترین مشکل من طی این چند سال، محرومیت رسانه‌ای بوده است.متهم امامی افزود: در ادامه از ظلم بزرگی که در حق بازیگران شریف سریال شهرزاد شد و از آنها به دلیل همه توهین‌هایی که به خاطر من صورت گرفته بود، با تمام وجود عذرخواهی می‌کنم و از نامه حمایتی که برای مرخصی من نوشتند کمال تشکر را دارم. از اینکه به خاطر این نامه مورد حمله رسانه‌ها قرار گرفتند عذرخواهی می‌کنم.وی ادامه داد: من از کودکی کار کردم و ساخته‌ام و می‌سازم. تشنه شهرت نبودم و نیستم و از دقایق زندگی برای تحقق رؤیاهایم استفاده کردم و کارنامه‌ام مستندترین متن دفاعیه من است. امامی در ادامه با اشاره به عناوین برخی از سریال‌ها و فیلم‌هایی که خود در تولید آنها نقش داشته است،افزود: اینها همه محصول ذوق و خلاقیت من به سینما است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7467/3/557344/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها