ایران در ایران




زیان صددرصدی کنجد کاران خاتم یزد به‌خاطر سرما زدگی

یزد - مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی خاتم گفت: به‌علت کاهش ناگهانی دمای هوا در بیست‌ویکم مهرماه جاری، به ۱۰۰ درصد محصول هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع کنجد این شهرستان خسارت وارد شد.
به‌گزارش ایرنا محمدرضا تاج آبادی افزود: کشاورزان مزارع کنجد را نزد صندوق بیمه استان یزد در مقابل حوادث و بلایای طبیعی بیمه نکرده بودند و با مراجعه آنها به مدیریت جهاد کشاورزی هم نمی‌توان اقدامی کرد. وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل نیاز به هم اندیشی و تصمیم مسئولان استان و کشوری است که از طریق بودجه‌هایی که مجلس اختصاص می‌دهد یا از طریق ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه استان یزد می‌توان تمهیداتی در این مورد اندیشید.
وی یادآور شد: معمولاً برداشت کنجد از پایان مهرماه در خاتم آغاز می‌شود، اما امسال به‌دلیل سرمازدگی، کشاورزان زودتر از موعد مقرر برداشت محصول را آغاز کرده‌اند که این کار باعث کاهش کیفیت محصول می‌شود.
تاج آبادی زمان کشت گیاه کنجد را اوایل تیرماه تا پایان ماه و متوسط تولید آن را یک تن در واحد سطح ذکر کرد و گفت: به‌دلیل سرمازدگی میزان تولید در سال‌جاری کمتر از این میزان است.
وی مهم‌ترین ارقام کنجد منطقه را محلی و دشستان و مناطق عمده کشت آن را هرات، چاهک، مروست و خوانسار یاد کرد.

پزشک خیر میبدی به کرونا مبتلا شد

 یزد- محمد آقایی پزشک خیر میبدی که با ویزیت‌های 500 تومانی‌اش مشهور شده است، به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بخش آی سی یو بیمارستان میبد بستری شد.
به گزارش ایرنا دکتر محمد آقایی در سال‌هایی که به طبابت مشغول است با درک شرایط اقتصادی مردم و دریافت مبلغ اندک (۵۰۰ تومان) تقریباً بیماران را به‌صورت رایگان ویزیت می‌کند تا همشهریانش تنها با رنج و درد بیماری مبارزه کنند و مشکلات اقتصادی دست کم بابت معاینه و درمان نداشته ‌باشند.
در روزهای اخیر موج سوم کرونا شدت گرفته و یزد به نسبت جمعیت، بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری را در کشور دارد که در میان شهرستان‌های این استان یزد و میبد جزو شهرستان‌های با نرخ بالای ابتلا هستند. دورهمی‌های خانوادگی مهم‌ترین علت شیوع کرونا در استان یزد عنوان شده و در میبد نیز در بیشتر اوقات دورهمی‌های خانوادگی برپاست و در شرایط کرونا نیز برخی شهروندان بدون توجه به شرایط موجود کماکان این سنت را ادامه می‌دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7473/6/558010/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها