اخـــــــــبار




از سوی رئیس مرکز ملی فضای مجازی
 طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات ابلاغ شد
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات را ابلاغ کرد
به گزارش «ایران»، طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات پس از تصویب در جلسه شصت و ششم شورای عالی فضای مجازی کشور به منظور اجرا توسط نهادهای متولی ابلاغ شد.
این طرح در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات برای کاهش وابستگی و جلوگیری از دست‌اندازی بیگانگان در فضای مجازی، تأمین نیازهای عمومی مردم و ایجاد زیست بوم متناسب با فرهنگ اسلامی – ایرانی در 5 ماده شامل خط مشی‌های حاکم بر شبکه ملی اطلاعات، اهداف راهبردی و عملیاتی در افق 1404، معماری شبکه ملی اطلاعات و اجزای شبکه ملی اطلاعات تصویب شده  است.


 نسل پنجم ارتباطات در ۵ نقطه تهران راه‌اندازی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه تا پایان سال ۵ سایت موبایل در تهران به تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات تجهیز می‌شود، گفت: برای کاربست‌های ۵G کارگروه مدیریت پروژه راه‌اندازی شد.
به گزارش مهر، ستار هاشمی در مورد برنامه‌ریزی برای ورود تکنولوژی ۵G همزمان با سایر کشورها اظهار داشت: در مورد نسل پنجم ارتباطات باید تجهیزات را به دو بخش تجهیزات آنتن و شبکه‌های رادیویی و نیز تجهیزات مربوط به زیرساخت‌های نرم افزاری دسته‌بندی کرد که تأمین تجهیزات نرم افزاری تاکنون در حوزه تکنولوژی‌های سیار در کشور بی‌سابقه بوده است.
وی گفت: از آنجا که ما در بحث تولید نرم افزار تجارب موفقی در داخل کشور داشته‌ایم پیش‌بینی‌مان این است که می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب، بومی‌سازی بخش تجهیزات نرم افزاری شبکه ۵G در کشور را در دستور کار قرار دهیم.
معاون نوآوری وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه نقطه عطف ورود ۵G سال ۲۰۲۰ است که این تکنولوژی به‌صورت عمومی به جامعه بشری معرفی شده، ادامه داد: اما فراگیری این فناوری حدود ۵ سال آینده (سال ۲۰۲۵) تخمین زده می‌شود و این فرصت مناسبی خواهد بود که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
هاشمی با بیان اینکه تکنولوژی ۵G وابستگی حداقلی به سخت افزار دارد و عمدتاً از مباحث نرم افزاری استفاده می‌کند، در مورد پیش‌بینی سرعت در این فناوری گفت: عوامل متعددی از جمله نقاط جانمایی، ترافیک جمعیتی، نودهای شبکه و تداخلات فرکانسی در دسترسی بر سرعت این تکنولوژی تأثیرگذار است اما به طور قطع کاربر با ۵G تجربه کاربری بهتر و متفاوت‌تری خواهد داشت.
وی گفت: میزان سقف سرعتی که در دسترسی به اینترنت در ۵G عنوان می‌شود در شرایط ایده‌آل سنجیده می‌شود و باید توجه داشت که در حوزه‌های مختلف تکنولوژی، تجربه عملی با نتایج نظری و تئوری متفاوت است.
معاون نوآوری وزیر ارتباطات با بیان اینکه مباحث مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری اپراتورها، بازگشت سرمایه و کشش بازار و نیازمندی مردم، مؤلفه‌های مهمی در خصوص فراگیری این تکنولوژی در کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای شروع بهره‌گیری از این فناوری، در برخی نقاط پرتراکم شهرهای بزرگ از ظرفیت اتصالات انبوه ۵G استفاده می‌کنیم. بر این اساس برای اپراتورها هدف‌گذاری کرده‌ایم که قبل از پایان سال ۵ سایت (نقطه) در شهر تهران به‌صورت عملیاتی به تجهیزات ۵G مجهز شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7473/17/558073/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها