اخبار



پیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته نیروی انتظامی

فرمانده معظم کل قوا در پیامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی از زحمات و تلاش‌های کارکنان خدوم این نیرو قدردانی کردند. به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که به فرمانده نیروی انتظامی ابلاغ شد، به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سردار اشتری؛ سلام من را به همه کارکنان خوب و زحمتکش و خدوم نیروی انتظامی برسانید. مردم عزیز ما قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه خدمتگزاران به خود و کشور هستند و امروز اقتدار و مهربانی را توأمان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران احساس می‌کنند و از ابتکارات ناجا در برخورد با منکرات استقبال می‌کنند.
سیدعلی خامنه‌ای/ ۲۹ مهر ۱۳۹۹


روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:
حفظ سلامت و جان مردم اولویت دولت است

رئیس جمهوری روز گذشته در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی تأکید کرد: حفظ سلامت و جان مردم اولویت اول است. دولت تمام توان خود را برای حمایت از سلامت مردم به کار خواهد گرفت و دستگاه‏ های مسئول موظف هستند هماهنگی لازم را در چرخه تولید، پخش و توزیع فراهم کنند تا دسترسی مطمئن و سریع مصرف کننده در سراسر کشور حاصل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از گزارش رئیس کل بانک مرکزی و وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و امور دارایی از وضعیت اقتصادی کشور در 6 ماه نخست و اقدامات برنامه‏ ریزی شده برای مدیریت بخش پولی، ارزی و تجاری کشور در ماه های باقیمانده سال، گذر از شرایط کنونی اقتصادی با هدف کم کردن فشار بر اقشار کم برخوردار را به عنوان هدف اصلی دولت امکان‏پذیر دانست.
روحانی تمهیدات لازم در حوزه سیاست‏ های تجاری کشور، تأمین منابع لازم برای ادامه طرح‏ های عمرانی کشور با فروش سهام، دارایی ‏های مازاد دولت و اوراق، اصلاح قانون مالیات‏ ها، مدیریت نقدینگی برای کاهش نرخ تورم و جهت‏ گیری به سمت تولید را از دیگر راهبردهای اقتصادی دولت برشمرد.
رئیس جمهوری ضمن اشاره به دیگر برنامه‌های دولت برای برقراری ثبات در بازار ارز و کالا و کنترل گرانی افزود: اولویت ‏بندی واردات متناسب با جریان درآمدی ارزی و اتخاذ تدابیر ویژه درخصوص ارز حاصل از صادرات برای نیازهای تولیدی و وارداتی کشور براساس تجارب ماه ‏های اخیر از جمله اقدامات مهم دولت در حوزه سیاست‏ های ارزی و کالایی کشور است.
روحانی با اشاره به وضعیت و شرایط تأمین اقلام اساسی مورد نیاز مردم و تأمین دارو در کشور گفت: در وضعیت فعلی، با امکانات موجود، دلیلی برای محدودیت در تأمین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد. دستگاه‏ های ذیربط در تأمین کالا و دارو موظف و مکلف هستند با تلاش مضاعف، دسترسی مردم به این کالاها را فراهم کنند.

چین: لغو تحریم تسلیحاتی ایران باید قاطعانه اجرا شود

چین بر پایبندی خود به لغو تحریم تسلیحاتی ایران تأکید کرد. نمایندگی دائمی چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پی پایان یافتن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در صفحه توئیترش نوشت: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، محدودیت‌های تبادل تسلیحاتی و ممنوعیت سفر علیه مقامات ایرانی در تاریخ ۱۸ اکتبر که نشانگر تکمیل مرحله اول اجرای این قطعنامه بود، به پایان رسید. این مقررات به وضوح در قطعنامه شورای امنیت قید شده و باید صادقانه اجرا شود.
نمایندگی چین در ادامه بیان کرد: چین همچنان به برجام پایبند است و با تمامی طرف‌ها در قالب تلاشی مشترک در راستای تداوم حفظ اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در مرحله بعدی همکاری خواهد کرد تا حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مسأله هسته‌ای ایران را پیش ببرد.

عبدالله عبدالله: نتیجه سفر به ایران موفقیت‌آمیز بود

«عبدالله عبدالله»، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در صفحه توئیترش سفر اخیر خود به تهران و دیدار با مقامات کشورمان را موفقیت‌آمیز خواند. رئیس شورای عالی صلح افغانستان یکشنبه گذشته در رأس هیأتی از مقامات شورای‌عالی مصالحه ملی، نمایندگان مجلس ملی افغانستان و مقامات وزارت خارجه این کشور به تهران سفر کرد و درباره روند مذاکرات صلح افغانستان و موضوعات دوجانبه میان تهران و کابل با مقام‌های بلندپایه ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

مذاکرات کمیسیون‌های مجلس علنی می‌شود

با تصویب یک ماده و الحاق آن به آیین‌نامه داخلی مجلس مذاکرات کمیسیون‌های مجلس پخش زنده و علنی خواهد شد. به گزارش ایسنا، مالک شریعتی نیاسر، نماینده تهران در مجلس که از طراحان اولیه طرح شفافیت آرای نمایندگان است، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «مواد مرتبط با علنی شدن و پخش زنده مذاکرات کمیسیون‌های مجلس، ‎شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون‌ها (با رعایت شرایط غیرعلنی شدن جلسات مطابق اصل ۶۹ قانون اساسی) صبح دیروز در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس به تصویب رسید؛ ان شاءالله سایر مواد صبح امروز بررسی و تصویب خواهد شد.»

سقوط پهپاد نظامی جنگ قره باغ در شمال غرب ایران

فرماندار خداآفرین از سقوط یک پهپاد در مناطق شمال غربی کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، علی امیری راد با اعلام سقوط یک فروند پهپاد طرف‌های درگیر در جنگ قره باغ در اراضی ملی این شهرستان گفت که این پهپاد صبح دیروز در اطراف روستای «قره قوچ» در بخش «منجوان» در اراضی ملی و مرتعی سقوط کرده  است. امیری راد با بیان اینکه سقوط پهپاد هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است، افزود: کارشناسان نظامی در حال بررسی مالکیت پهپاد و منطقه اعزامی آن هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7473/2/558090/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها